Partnerzy portalu
10 wydarzeń i ciekawostek food delivery I poł. 2019 r. – podsumowanie fot. shutterstock

10 wydarzeń i ciekawostek food delivery I poł. 2019 r. – podsumowanie

W pierwszym półroczu 2019 roku rynek dostaw jedzenia rozwijał się niezwykle dynamicznie. Redakcja serwisów portalspozywczy.pl i horecatrends.pl w 10 punktach podsumowała ten okres. Wybraliśmy najważniejsze wydarzenia oraz ciekawostki.

Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl Data: 02 sierpnia 2019 15:15

1. Dobry początek

Grunt to dobrze zacząć. 1 stycznia 2019 r. okazał się rekordowy dla rynku delivery. Jak podawała platforma PizzaPortal.pl, pierwszy dzień Nowego Roku to czas, kiedy Polacy chętnie sięgają po możliwość zamawiania jedzenia online. Przedstawiciele branży notują wówczas obroty nawet o 120 procent wyższe niż w pozostałe dni roku. 1 stycznia również w 2019 roku nie zawiódł oczekiwań i okazał się rekordowy pod względem zamówień.

Tego dnia Polacy szczególnie chętnie wybierali pizzę. W porównaniu z rokiem poprzednim, 1 stycznia 2019r. procentowy udział we wszystkich zamówieniach pizzy był jednak o kilka procent niższy. Na popularności zyskała natomiast kuchnia amerykańska.

2. Beneficjent zakazu handlu w niedziele

Wyszło na jaw, że ciągle dyskutowany zakaz handlu w niedziele ma swojego beneficjenta. Według danych serwisu Pyszne.pl, w niedziele bez handlu składamy dwa razy więcej zamówień niż w niedziele handlowe.

Popularna jest jak zawsze pizza, natomiast wyraźnie częściej niż w dni powszednie wybieramy pierogi – danie od pokoleń serwowane na rodzinny obiad.

– Niehandlowe niedziele sprawiają, że spędzamy więcej czasu w domu, w gronie rodziny lub przyjaciół. Nasi klienci wykorzystują tę okazję do wspólnego zamówienia jedzenia, często próbując przy tym nowych kuchni – mówił Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

3. Wolt chce zamalować Polskę na niebiesko

Choć wydawało się, że rynek food delivery w Polsce jest już zagospodarowany, pojawili się nowi gracze, w tym Wolt – fińska spółka z obszaru nowych technologii. Wolt działa w 15 krajach. Niebiescy kurierzy dostarczają jedzenie w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Gliwicach i Katowicach. A to jeszcze nie koniec.

W drugiej połowie czerwca fińska spółka poinformowała, że do 2020 r. chce zatrudnić 1000 osób. Ostatnie rundy finansowania wygenerowały łącznie 137 mln EUR. Jednym z inwestorów była spółka Iconiq Capital, skupiająca najbardziej wpływowych liderów branży technologicznej, w tym założyciela Facebooka, Marka Zuckerberga. Jak ogłosił Miki Kuusi, 29-letni współzałożyciel i dyrektor generalny Wolta, firma planuje wykorzystać nowe fundusze, aby dołączyć nowe miasta i kraje.

4. Odwrót od plastiku i styropianu

Temat plastiku dotknął w tym roku wszystkie segmenty spożywczo-gastronomiczne. Szczególnie istotny okazał się jednak właśnie dla delivery.

Najbardziej dotkliwa zmiana dla tego rynku to zakaz wprowadzania do obrotu produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wykonanych ze styropianu (eng. expanded polystyrene), tj. pojemników na żywność, opakowań i pokrywek na napoje i sztućców (widelce, noże, łyżki, pałeczki).

O ile branża w miarę łatwo radzi sobie ze sztućcami (często sami klienci rezygnują z dodatkowych plastikowych sztućców), o tyle wciąż trwają poszukiwania odpowiednich (nie tylko prawnie, ale też cenowo) opakowań. Wyzwaniem są zwłaszcza ekologiczne i trwałe opakowania na wynos, które zastąpią pojemniki styropianowe.

5. Voice commerce głosem przyszłości

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.