Partnerzy portalu
10 wydarzeń i ciekawostek food delivery I poł. 2019 r. – podsumowanie fot. shutterstock

10 wydarzeń i ciekawostek food delivery I poł. 2019 r. – podsumowanie

Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl Data: 02 sierpnia 2019 09:37

W pierwszym półroczu 2019 roku rynek dostaw jedzenia rozwijał się niezwykle dynamicznie. Redakcja serwisów portalspozywczy.pl i horecatrends.pl w 10 punktach podsumowała ten okres. Wybraliśmy najważniejsze wydarzenia oraz ciekawostki.

1. Dobry początek

Grunt to dobrze zacząć. 1 stycznia 2019 r. okazał się rekordowy dla rynku delivery. Jak podawała platforma PizzaPortal.pl, pierwszy dzień Nowego Roku to czas, kiedy Polacy chętnie sięgają po możliwość zamawiania jedzenia online. Przedstawiciele branży notują wówczas obroty nawet o 120 procent wyższe niż w pozostałe dni roku. 1 stycznia również w 2019 roku nie zawiódł oczekiwań i okazał się rekordowy pod względem zamówień.

Tego dnia Polacy szczególnie chętnie wybierali pizzę. W porównaniu z rokiem poprzednim, 1 stycznia 2019r. procentowy udział we wszystkich zamówieniach pizzy był jednak o kilka procent niższy. Na popularności zyskała natomiast kuchnia amerykańska.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

2. Beneficjent zakazu handlu w niedziele

Wyszło na jaw, że ciągle dyskutowany zakaz handlu w niedziele ma swojego beneficjenta. Według danych serwisu Pyszne.pl, w niedziele bez handlu składamy dwa razy więcej zamówień niż w niedziele handlowe.

Popularna jest jak zawsze pizza, natomiast wyraźnie częściej niż w dni powszednie wybieramy pierogi – danie od pokoleń serwowane na rodzinny obiad.

– Niehandlowe niedziele sprawiają, że spędzamy więcej czasu w domu, w gronie rodziny lub przyjaciół. Nasi klienci wykorzystują tę okazję do wspólnego zamówienia jedzenia, często próbując przy tym nowych kuchni – mówił Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

3. Wolt chce zamalować Polskę na niebiesko

Choć wydawało się, że rynek food delivery w Polsce jest już zagospodarowany, pojawili się nowi gracze, w tym Wolt – fińska spółka z obszaru nowych technologii. Wolt działa w 15 krajach. Niebiescy kurierzy dostarczają jedzenie w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Gliwicach i Katowicach. A to jeszcze nie koniec.

W drugiej połowie czerwca fińska spółka poinformowała, że do 2020 r. chce zatrudnić 1000 osób. Ostatnie rundy finansowania wygenerowały łącznie 137 mln EUR. Jednym z inwestorów była spółka Iconiq Capital, skupiająca najbardziej wpływowych liderów branży technologicznej, w tym założyciela Facebooka, Marka Zuckerberga. Jak ogłosił Miki Kuusi, 29-letni współzałożyciel i dyrektor generalny Wolta, firma planuje wykorzystać nowe fundusze, aby dołączyć nowe miasta i kraje.

4. Odwrót od plastiku i styropianu

Temat plastiku dotknął w tym roku wszystkie segmenty spożywczo-gastronomiczne. Szczególnie istotny okazał się jednak właśnie dla delivery.

Najbardziej dotkliwa zmiana dla tego rynku to zakaz wprowadzania do obrotu produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wykonanych ze styropianu (eng. expanded polystyrene), tj. pojemników na żywność, opakowań i pokrywek na napoje i sztućców (widelce, noże, łyżki, pałeczki).

O ile branża w miarę łatwo radzi sobie ze sztućcami (często sami klienci rezygnują z dodatkowych plastikowych sztućców), o tyle wciąż trwają poszukiwania odpowiednich (nie tylko prawnie, ale też cenowo) opakowań. Wyzwaniem są zwłaszcza ekologiczne i trwałe opakowania na wynos, które zastąpią pojemniki styropianowe.

5. Voice commerce głosem przyszłości

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz