Partnerzy portalu
4 trendy branży food delivery 4 trendy branży food delivery; fot. mat. pras

4 trendy branży food delivery

Autor: AW Data: 06 lipca 2022 14:18

Kolejny kwartał przynosi nowe trendy w dynamicznie rozwijającym się segmencie food delivery. Wolt przedstawia cztery z nich.

1.  Zimne lody z dowozem

W poprzednich miesiącach delektowaliśmy się ciepłą latte z ulubionej kawiarni, po którą nie musieliśmy się wybierać do lokalu – mogliśmy zamówić ją z dostawą pod same drzwi. Teraz oprócz tradycyjnych przekąsek i dań lunchowych, popularne będzie także zamawianie produktów sezonowych, takich jak lody czy owocowe sorbety. Dzięki coraz szybszej dostawie, a także odpowiedniemu zabezpieczeniu transportu, możemy mieć pewność, że odbierając paczkę od kuriera, zamówione lody będą wciąż idealnie zimne i orzeźwiające. 

„W food delivery niezwykle ważna jest sezonowość. Wraz z nastaniem cieplejszych miesięcy, zmieniają się preferencje klientów, a my, jako branża, musimy na nie szybko i sprawnie reagować. Dowóz produktów, które muszą być przechowywane w ściśle określonej temperaturze to wyzwanie – dlatego też branża stale udoskonala i przyspiesza swoje metody kurierskie tak, aby klient mógł cieszyć się zamówieniem, które dotrze do niego w nienaruszonym stanie” – mówi Agata Polityło General Manager w Wolt Polska.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

2. Zakupy spożywcze z poziomu aplikacji

Jak do zamawiania dań obiadowych i lunchowych przywykliśmy na tyle, że stało się to integralną częścią naszej codzienności, to wciąż rozwijającym się obszarem jest robienie całych zakupów spożywczych w formie online. Rozwiązanie te stało się popularniejsze w trakcie pandemii – bezpieczniejszym stał się wybór produktów z poziomu aplikacji i ich bezkontaktowa dostawa do samych drzwi. Mimo tego, że wracamy do przedpandemicznej rzeczywistości, pełne zakupy na dowóz obejmujące warzywa i owoce, nabiał, pieczywo, produkty mięsne i inne artykuły spożywcze nadal pozostaną popularną formą, którą cenią konsumenci. Dlaczego? Przede wszystkim jest to niezwykle komfortowe rozwiązanie, które oszczędza czas, ale także pieniądze – wszak nie trzeba wybierać się własnym samochodem do pobliskiego sklepu na zakupy. Ponadto coraz więcej dużych sieci spożywczych zaczyna współpracę z usługodawcami food delivery – co jeszcze bardziej skraca czas dostawy, a dzięki aplikacji, selekcja produktów jest prostsza.

3. Lokalne sklepy specjalistyczne

Czasem jednak, robiąc zakupy, potrzebujemy czegoś extra. Mogą być to na przykład, mięso najwyższej jakości od rzeźnika, świeże ryby z całego świata, czy najwyższej klasy jajka i lokalne przetwory. Nie często jednak mamy na tyle czasu, aby jeździć od sklepu do sklepu (zlokalizowanych na dwóch różnych końcach miasta) lub, po prostu, nie mamy wystarczającej wiedzy, gdzie znajdują się najlepsze zakłady tego typu. Ponadto trend na lokalność ciągle wzrasta, więc produkty wytwarzane wręcz w „rzemieślniczy” sposób, będą coraz bardziej popularne. Aby umożliwić szerszy dostęp do tych dóbr, coraz częściej będziemy mogli skorzystać z usługi dowozu ulubionych produktów specjalistycznych wprost pod same drzwi. To wygodne rozwiązanie może sprawić, że z czasem zapomnimy co to znaczy kilkugodzinne kręcenie po mieście, w poszukiwaniu tego, co najlepsze. 

„W przypadku lokalnych zakładów, sprzedających specjalistyczne, wysokojakościowe produkty bądź przetwory, platformy food delivery mogą stanowić wartość dodaną dla ich biznesu i być optymalnym rozwiązaniem zarówno dla stałych klientów, jak i tych potencjalnych. Z jednej strony, ci co znają daną firmę od lat, mogą docenić dodatkową możliwość zakupów na dowóz. Z drugiej – nowi klienci mogą napłynąć właśnie dzięki wyszukiwaniu w aplikacji – przejrzyście przedstawiona firma oraz zdjęcia produktów zachęcają do wypróbowania oferty sklepu” – dodaje Agata Polityło General Manager w Wolt Polska.

4. Dowóz podsiłków dla zwierząt

Z q-commerce korzystamy w przypadku składania zamówień na (ludzkie ) jedzenie, słodycze, a także inne produkty codziennego użytku. Z tego modelu korzysta coraz więcej firm, także tych dbających o odpowiednie żywienie pupili – poprzez współpracę z topowymi dostawcami usług food-delivery.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz