Partnerzy portalu
7 zasad bezpiecznego dowozu posiłków Stava opracowała Kodeks dobrych praktyk dla dowozów posiłków

7 zasad bezpiecznego dowozu posiłków

W obliczu zagrożenia koronawirusem i decyzji władz państwowych, podyktowanych względami bezpieczeństwa, o ograniczeniu działalności lokali gastronomicznych wyłącznie do obsługi klientów na dowóz lub na wynos, cały sektor musi zadbać o wypracowanie najwyższych standardów sanitarnych dotyczących dostaw posiłków. Oto zestaw dobrych praktyk opracowany przez ekspertów Stava.

Autor: horecatrends.pl Data: 18 marca 2020 13:36

Kodeks dobrych praktyk dla dowozów posiłków

1. Ograniczenie przyjmowania banknotów i monet. Promowanie płatności terminalem oraz płatności online.

2. Przekazywanie posiłków klientowi na zewnątrz budynku, aby unikać ryzyka przeniesienia wirusa poprzez przebywanie kurierów z innymi osobami w ciasnych przestrzeniach (windy, klatki schodowe, korytarze).

3. Bezkontaktowy odbiór posiłku z restauracji:

obsługa restauracji umieszcza posiłek w “strefie buforowej” w innym pomieszczeniu niż pracuje obsługa restauracji lub w bezpiecznej odległości od obsługi – miarę możliwości 4,5 m,
kurier odbiera posiłek ze “strefy buforowej” po jej opuszczeniu przez obsługę.

4. Bezkontaktowe przekazanie posiłku klientowi:

klient płaci online lub terminalem płatniczym przy odbiorze,
kurier zostawia posiłek i zdezynfekowany terminal klientowi, następnie oddala się na bezpieczną odległość,
klient płaci kartą (jeżeli nie zapłacił wcześniej online) i zabiera posiłek.

5. Kontrola stanu zdrowia kurierów przed każdą zmianą:

pomiar temperatury kuriera,
kontrola innych objawów,
oświadczenie kuriera o braku kontaktów z osobami chorymi,
dopuszczanie do pracy wyłącznie kurierów bez objawów oraz ryzyk epidemiologicznych.

6. Dezynfekcja pojazdów i całego wyposażenia kuriera przed każdą zmianą oraz poszczególnych elementów przed i po każdym kontakcie z klientem (np. terminal płatniczy).

7. Mycie i/lub dezynfekcja rąk po każdym kontakcie z powierzchniami obcymi (np. klamki, terminale płatnicze).

Stava wdrożyła wszystkie zalecenia zawarte w kodeksie dobrych praktyk w całej sieci oddziałów.

Już na początku zeszłego tygodnia został powołany w centrali firmy specjalny 5-osobowy zespół roboczy, w skład którego weszła Joanna Terelak-Subramanian, doświadczona Konsultantka ds. Bezpieczeństwa Żywności i mikrobiolog. Zespół na bieżąco śledzi zalecenia Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia, Światowej Organizacji Zdrowia oraz innych instytucji i na bieżąco wprowadza je w życie w całej sieci oddziałów Stava.

Firma pracuje też nad kolejnymi rozwiązaniami. O ich wdrożeniu będzie informować na bieżąco.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.