Nowy konsument chce już nie tylko zjeść. Zwraca również uwagę na jakość obsługi klienta, spójność konceptu oraz zgodność w własnymi przekonaniami – mówił Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel, dyrektor zarządzający Pyszne.pl, podczas debaty „The Future of The Market - nowy konsument”, która odbyła się w ramach EEC 2019.
Podczas debaty „The Future of The Market - nowy konsument” Arkadiusz Krupicz, mówił o tym, że w ostatnich latach trendy znacznie zmieniły polski rynek gastronomiczny.
– Kiedy zaczynaliśmy, większość restauracji oferowała podobne, niespersonalizowane kuchnie. Dopiero po jakimś czasie zaczęły się pojawiać nowe dania: sushi, kuchnie wegańskie czy poke bowls. Oferta staje się coraz bogatsza, a nowy konsument chętnie próbuje nowych dań i jest otwarty na nowe smaki. Firmy, które adresują nowe trendy i dopasowują ofertę, osiągają na naszej platformie ponadprzeciętne wyniki – stwierdził.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Współzałożyciel Pyszne.pl podkreślił coraz większą świadomość konsumentów.Zwraca również uwagę na jakość obsługi klienta, spójność konceptu oraz zgodność w własnymi przekonaniami.
– Mamy rosnącą grupę, która zwraca uwagę aby większość spożywanych dań była zdrowa. Jest też w stanie zapłacić za to więcej – mówił Arkadiusz Krupicz.
– Kiedyś oczekiwaliśmy, żeby jedzenie było dobre. Teraz konsumenci oczekują także dobrej obsługi, miłej atmosfery oraz spójnego konceptu. Zwracają uwagę m.in. na stosowane opakowania. Wszystko musi się zgadzać. To może zaważyć na sukcesie lub porażce firmy – stwierdził prelegent EEC 2019.
Nowi konsumenci mają wybór, którego wcześniejsze pokolenia nie miały. Długo szukają, ale kiedy już znajdą, są lojalni. Chętnie wchodzą też w interakcje w mediach społecznościowych, dzieląc się opiniami wśród znajomych i w internecie.
Współzałożyciel Pyszne.pl zwrócił też uwagę na rosnące znaczenie nowych technologii. Młode pokolenie urodziło się ze smartfonem w ręku.
– W 2018 r. ok 30 proc. zamówień była składana przez mobile. Rok później już ponad 40 proc. Grupa młodszych konsumentów jest coraz większa i wpływa na nasze wyniki – stwierdził Arkadiusz Krupicz.
Arkadiusz Krupicz był prelegentem debaty "The Future of The Market - nowy konsument", która odbyła się 14 maja 2019 r. w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.