Partnerzy portalu
Branża cateringu dietetycznego się demokratyzuje fot. shutterstock

Branża cateringu dietetycznego się demokratyzuje

Pierwsze firmy oferujące diety pudełkowe przypominały ekskluzywne kliniki zdrowego odżywiania, a za ich posiłki trzeba było słono płacić. Współcześnie branża wyraźnie się demokratyzuje – mówi Łukasz Sot z Cateromarket.pl.

Autor: horecatrends.pl Data: 05 sierpnia 2019 12:38

– Pierwsze firmy oferujące diety pudełkowe przypominały ekskluzywne kliniki zdrowego odżywiania, a za ich posiłki trzeba było słono płacić. Współcześnie branża wyraźnie się demokratyzuje. Chociaż daleki jestem od stwierdzenia, że jest to usługa dostępna dla wszystkich – mówi Łukasz Sot i dodaje: – To, że cateringi podbijają mniejsze miejscowości jest ciekawym zjawiskiem, które pokazuje, że ten biznes skręca w kierunku „zwykłego” człowieka. 

Dieta pudełkowa to nic innego jak pięć zbilansowanych posiłków dostarczanych do domu każdego dnia. Miesięczna cena takiej usługi zaczyna się od tysiąca złotych i waha w zależności od rodzaju diety – zazwyczaj mamy do wyboru kilkanaście opcji dostosowanych do różnych potrzeb. Ich wspólnym mianownikiem jest to, że dania są przyrządzane ze zdrowych, nieprzetworzonych i pełnowartościowych produktów.

– Diety pudełkowe zamawiają zwykle osoby po trzydziestce, które mieszkają same i mają ugruntowaną pozycję na rynku pracy. Tacy ludzie stawiają na wygodę, przywiązują dużą wagę do jakości jedzenia, wielu z nich uprawia także sport – tłumaczy Ewa Szal ze Smart Box Catering.

Specyfiką rynku cateringów dietetycznych w mniejszych miastach jest fakt, że nie są one traktowane jako długofalowy sposób odżywiania. 

– Jeśli przeciętny Kowalski sięga po dietę pudełkową, robi to zazwyczaj tylko przez określony czas i w konkretnym celu, np. chce schudnąć przed wakacjami albo poprawić wyniki swoich badań. Zamawia więc boxy, aby sprawdzić, czy przez miesiąc uda mu się coś zdziałać – tłumaczy Ewa Szal i dodaje: – Pewną rolę odgrywa tu także czynnik psychologiczny. Trudniej jest jednorazowo wydać tysiąc złotych niż 250 przez tydzień na zakupy spożywcze, przekąski, obiady na mieście czy kawę i ciastko ze znajomymi. Ale gdy sumiennie zsumujemy te wydatki, to okaże się, że catering wcale nie jest dużo droższą opcją. 

W tym kontekście nie bez znaczenia jest także fakt, że statystycznie Polacy bogacą się w dość szybkim tempie – według danych GUS-u w pierwszym kwartale 2019 roku średnia krajowa wyniosła blisko 5 tysięcy złotych brutto. Nic więc dziwnego, że zasobniejszy portfel pozwala nam bardziej świadomie spojrzeć na kwestie zdrowia. 

– Od pewnego czasu obserwujemy, że coraz więcej klientów korzysta z tzw. diety standardowej. Są to zazwyczaj osoby zaangażowane w rozwijanie swojej kariery, którym szkoda czasu na zakupy i gotowanie. Wśród tej grupy wzrasta świadomość, jak ważne jest zdrowe odżywianie, które oprócz dobroczynnego wpływu na organizm, poprawia także wydajność ich pracy. A że dieta standard tanieje, może sobie na nią pozwolić coraz większa część naszego społeczeństwa – mówi współwłaściciel Cateromarket.pl.

Warto zwrócić także uwagę, że dla wielu klientów to nie cena, a jakość dostarczanych posiłków ma kluczowe znaczenie. Firmy cateringowe konkurują więc ze sobą przede wszystkim na tym polu. A opcja dowozu posiłków do mniejszych miejscowości dodatkowo działa na korzyść tych bardziej mobilnych przedsiębiorców, którzy w porę wyczuli trend i dostosowali do zmieniającego się stylu życia swoich potencjalnych klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.