Partnerzy portalu
Co będzie modne w 2020 roku? Trendy według PizzaPortal.pl fot. shutterstock

Co będzie modne w 2020 roku? Trendy według PizzaPortal.pl

Dania z konopi indyjskich na stałe zagoszczą w kawiarniach i restauracjach, na popularności zyskają alternatywne produkty dla mleka czy mięsa oraz mąka kokosowa i z ciecierzycy – wynika z prognoz analityków rynku. Co jeszcze będzie modne w 2020 roku? Wszystkie rozwiązania proekologiczne. Ma to związek z rosnącą świadomością społeczeństwa i otwartością na nowości.

Autor: horecatrends.pl Data: 29 stycznia 2020 14:48

Coroczne trendy rynkowe to efekt pracy firm analitycznych z całego świata, które sporządzają raporty poświęcone m.in. branży FMCG czy e-delivery.

Konopie indyjskie nowym jarmużem

Zdaniem ekspertów w 2020 roku na rynku coraz częściej będą pojawiać się produkty konopne. Obecnie w dużej ilości możemy spotkać je w branży spożywczej oraz kosmetycznej. I właśnie za pośrednictwem tych dwóch gałęzi pojawiają się w naszych domach najczęściej. Dostępne są na przykład w postaci oleju z konopi, czekolady konopnej lub ciastek. Produkty konopne mają stać się stałym, modnym elementem restauracyjnego menu.

Zamiast mięsa, owoce morza
W 2020 roku modne stanie się też spożywanie wędlin z owoców morza. Trend został zapoczątkowany w Australii, a na tamtejszych stołach zaczęły pojawiać się salami z łososia lub ośmiornicy, szynka z miecznika czy kiełbasa ze skorupiaków. Ryby zyskają na wartości.

Na rynek jedzenia znaczący wpływ będą mieć wegetarianie i weganie. Szacuje się, że ich liczba z roku na rok będzie rosnąć. W restauracjach pojawi się jeszcze więcej alternatyw do obecnych, mięsnych dań. Ten trend obecny jest również w branży e-delivery.

 – Trendy w dostawie odnoszą się do ogólnych zmian w restauracjach. W ostatnim roku większość restauracji wprowadziła do swojej oferty dania wegetariańskie. W dalszych latach należy spodziewać się też na tym polu wielu innowacji. Już teraz pracuje się nad rozwiązaniami bezrolnej produkcji żywności. Mówi się nawet o największej transformacji gospodarczej od dwustu lat. W przyszłym roku firma Solar Foods planuje otworzenie fabryki, która będzie produkowała mąkę za pomocą odpowiednio zmodyfikowanych bakterii, planuje także produkcję mięsa czy oleju. Paradoksalnie za dziesięć lat definicja wegetarianizmu czy weganizmu może być zupełnie inna i duża część potraw nawet tych tradycyjnie mięsnych takich będzie. Mięso pozyskiwanie tradycyjnymi metodami będzie po prostu bardzo drogie, a potrawy z niego będą dostępne w restauracjach premium – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.

Alternatywne mąki

Według kucharzy na całym świecie, w 2020 roku popularne staną się alternatywne mąki. Coraz częściej w menu restauracji zaczną pojawiać się potrawy z mąki kokosowej czy z ciecierzycy. Mąki owocowe i warzywne staną się ulubionym produktem osób stawiających na produkty niskokaloryczne i o niewielkiej zawartości węglowodanów.

Analitycy przewidują również, że w tym roku na popularności zyska trend napełniania pustych opakowań po kosmetykach. Wszystko po to, aby ograniczyć zużycie plastiku w branży kosmetycznej. Cosmetomat – bo tak nazywa się eko automat – stanął m.in. w Łodzi.  

 – Jesteśmy zwolennikami takich rozwiązań – mówi Arkadiusz Majewski z firmy Red Bird, dystrybutora marki Kambukka. – 95% plastiku jest używane tylko raz, a korzystanie z własnych butelek czy z kubów ogranicza jego nadprodukcję. To rozwiązanie jest korzystne zarówno dla planety, jak i dla naszego portfela. W firmach czy marketach coraz częściej pojawiają się dystrybutory w formie pitników, z których klienci mogą nalać wodę do własnych butelek. Mam nadzieję, że takie rozwiązanie stanie się powszechne. 

Trendy w branży e-delivery: szybko i na czas

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.