Partnerzy portalu
Co oznacza przejęcie Maczfita dla branży cateringów dietetycznych? Co oznacza przejęcie Maczfita dla branży cateringów dietetycznych?

Co oznacza przejęcie Maczfita dla branży cateringów dietetycznych?

O ile powszechnie było wiadomo, że Maczfit szuka nowego inwestora, to nikt nie spodziewał się, że zostanie nim taki gracz, jak Żabka - mówi Przemysław Skokowski, CEO w Dietly.pl.

Autor: horecatrends.pl Data: 09 marca 2021 14:15

- Na pierwszy rzut oka to dobry znak. Cateringi dietetyczne były do tej pory postrzegane jako moda, ewenement, który prędzej czy później minie. Tak się jednak nie stało. Epidemia, a także światowe trendy związane z choćby otyłością, brakiem czasu, czy zmianą trybu życia tylko przyspieszyły rozwój tego rynku. Wejście Żabki, to po prostu bardzo mocny sygnał dla rynku inwestycyjnego pokazujący, że branża nie tylko rośnie jak na drożdżach od 2016 roku, ale również ma olbrzymi potencjał wzrostu w kolejnych 3-5 latach - mówi Przemysław Skokowski, CEO w Dietly.pl.

Strategia Żabki w najbliższych miesiącach pozostanie owiana tajemnica, ale mogą to być m.in.
●     wprowadzenie gotowych posiłków, koktajli z silnym brandem do Żabek w całej Polsce,

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

●     możliwość wykorzystania zaplecza logistycznego Żabki w rozwozach diet

●     obniżenie kosztu jednostkowego przy jednoczesnym zwiększeniu skali

Czy to zagrozi innym na rynku? Branża będzie się konsolidować?

- Konsolidację rynku na chwilę obecną należy włożyć między bajki. Pamiętajmy, że mowa o bardzo rozdrobnionym rynku, na którym obecnie funkcjonuje ok. 750 firm. Maczfit jest jednym z liderów, ale w skali rynku odpowiada on za mniej więcej 6-7% dziennych dostaw cateringu dietetycznego w Polsce. Dla porównania - przez ekosystem dietly.pl przechodzi ok. 50% wszystkich dostaw i transakcji. Dla tych co wczytali się w materiały prasowe - Maczfit dowozi obecnie 10 tys. dostaw - ergo - codziennie na rynku jest rozwożonych ok. 160 tys. dostaw - informuje Dietly.pl.

Jeśli sprawdzą się założenia tj. wprowadzenia brandu Maczfita do Żabek, to mowa o zupełnie innej skali i kliencie.

Do tej pory cateringi pojawiały się na Instagramie, czy w reklamach z Magdą Gessler i Kubą Wojewódzkim. Teraz będą w miejscu, które odwiedza chyba każdy mieszkaniec dużego miasta.

Żabka otwiera Maczfitowi, a pośrednio innym cateringom na zupełnie nowego klienta. Takiego, który do tej pory mógł nie zdawać sobie sprawy z convenience wynikającego z dietetycznych pudełek, czy tego, że zdrowe jedzenie może być również smaczne i estetycznie podane, oraz ku zaskoczeniu - stosunkowo tanie. I to co podkreśla Żabka w materiałach - słowo klucz dla tej transakcji, jak i każdej kolejnej na rynku - convenience.

- W badaniach, które przeprowadziliśmy jako dietly.pl na grupie 1224 użytkowników wyszło, że to właśnie nie odchudzanie, ale właśnie wygodna i oszczędność czasu jest najważniejszym czynnikiem, dla którego ludzie decydują się na catering dietetyczny. Niech każdy sobie wyobrazi, że nie musiałby codziennie robić planować zakupów, gotować i sprzątać. I to już za 50 PLN dziennie. Coraz więcej ludzi kupuje nie tyle dietę, co czas, zdrowie i wygodę - uważa Dietly.pl.

Kto kolejny?

- Oczywiście tutaj pozostają tylko domysły, ale biorąc pod uwagę, że Maczfit pozyskał inwestora strategicznego, to nie wyobrażam sobie, żeby ktoś wszedł w kolejny catering dla samego cateringu. Tak jak wspomniałem wyżej - wśród cateringów jest parę panien na wydaniu, ale zakładam, że co najmniej kolejnych 10 będzie w tym roku budować swoją wartość przed wyjściem na wybieg - mówi Przemysław Skokowski, CEO w Dietly.pl.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.