Partnerzy portalu
Dieta na żądanie. Strategia firmowa Kukuła Healthy Food Jakub Kukuła, właściciel Kukuła Healthy Food

Dieta na żądanie. Strategia firmowa Kukuła Healthy Food

Na diety pudełkowe decydują się już nie tylko celebryci, ale też coraz więcej osób dbających o zdrowie i kondycję. Perspektywy są obiecujące do tego stopnia, że „pudełka” zaczynają pojawiać się także w innych kanałach sprzedaży. Firma Kukuła Healthy Food, z myślą o nowych rynkach zbytu, przebudowała swój zakład produkcyjny.

Autor: Rynek Spożywczy Data: 20 marca 2019 13:32

Jakub Kukuła, właściciel Kukuła Healthy Food i dwóch klubów fitness, na przygodę z cateringiem zdecydował się ze względu na własne potrzeby dietetyczne.

– Kilka lat temu moje życie kręciło się wokół kulturystyki. Ćwiczyłem prawie codziennie i przygotowywałem sobie posiłki, co było bardzo czasochłonne. Produkowaliśmy już wtedy sushi, które sprzedawane jest do tej pory w lokalnych sklepach oraz na moich siłowniach. Mając wyposażoną dużą kuchnię i kucharza pod ręką, postanowiłem rozszerzyć ofertę o wartościowe posiłki, które mi oraz moim klientom ułatwią codzienne funkcjonowanie – wspomina.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Choć jego firma nie była pierwsza na tym rynku, trafił na dobry moment do rozpoczęcia biznesu. Rok później nastąpił już wysyp mniejszych firm, a obecnie w temacie cateringu swoich sił próbuje prawie każdy.

– Obracamy się w branży, która bardzo szybko się rozwija. Największy boom oraz wysyp nowych firm cateringowych nastąpił w ciągu ostatnich dwóch lat. Przedsiębiorcy wyczuli szansę dorobienia się szybkich i dużych pieniędzy w krótkim czasie. Nic bardziej mylnego. Prowadzenie takiej firmy wymaga szczególnej dbałości o detale, świeżość serwowanych produktów oraz o wykwalifikowaną kadrę. Małe firmy produkujące zestawy w restauracjach bądź nieprzystosowanych lokalach niestety psują rynek i zniechęcają potencjalnego klienta do korzystania z cateringów – komentuje Jakub Kukuła.

Pierwsza fala dystrybucji trafiła do jego klubu fitness w Tczewie. – To się dobrze łączyło. Na początku zależało mi, żeby sprzedawać posiłki wyłącznie w moim klubie, jednak w miarę jedzenia apetyt rośnie – mówi przedsiębiorca.

Marka sprzedawała się bardzo dobrze, więc firma zaczęła dostarczać posiłki na szerszą skalę. Najpierw na Pomorzu, potem wraz z rozwojem przedsięwzięcia pudełka od Kukuły zaczęły dojeżdżać do Warszawy, Krakowa i całej aglomeracji Śląskiej. Rozszerzenie skali działalności wymusiło decyzję o wprowadzeniu nowych rozwiązań logistyczno-transportowych. Na całym Pomorzu Kukuła Healthy Food ma własne samochody. Resztę Polski obsługuje firma zewnętrzna.

– Jesteśmy już prawie we wszystkich dużych miastach. Od połowy lutego wkroczyliśmy także do takich miejscowości jak Konin, Słupsk, Szczecin, Ostróda i Olsztyn. – wymienia właściciel. Czy trudno się przebić w innych częściach Polski? Jak mówi przedsiębiorca, wszystko zależy od budżetu na reklamę. To potrzebuje czasu. Świadomość marki rośnie też stopniowo, ponieważ w przypadku tego biznesu najlepszą rekomendację dają sami klienci.

Catering w Polsce wraz z coraz dynamiczniejszym rozwojem i stale zwiększającą się świadomością żywieniową Polaków powoli rozszerza też swoją grupę docelową. Na początku posiłki zamawiały głównie osoby mające problemy zdrowotne. Później firma poszła w kierunku sportowców i osób aktywnych. Teraz są to głównie osoby, które chcą się zdrowo odżywiać. Cały czas tworzone są jednak diety specjalistyczne, np. na insulinooporność.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć możliwości, w ubiegłym roku firma skupiła się na modernizacji zakładu produkcyjnego. Inwestycja opiewała na kwotę 2,5 mln zł. W grudniu zakończono pierwszy etap polegający na przebudowie zakładu produkcyjnego. Przekształcono pomieszczenia, wyremontowano kuchnie, zmodernizowano pomieszczenia produkcyjne oraz wymieniono maszyny. Jak zapowiada właściciel Kukuła Healthy Food, po zakończeniu inwestycji zakład w Tczewie będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce w branży cateringów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.