- Polski rynek cechuje duża dynamika wzrostu i bardzo niska penetracja rynku w zamówieniach internetowych. Większość zamówień składana jest telefonicznie. W grupie 15+ tylko 7 proc. Polaków jest aktywnymi użytkownikami takich platform jak my - mówił Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający, Pyszne.pl podczas debaty "#HorecaTrendsTalks – przyszłość gastronomii w rękach food delivery" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.
Arkadiusz Krupicz wspomniał, że kiedy w 2008 r. startowało Pyszne.pl, inspiracją było... zamawianie pizzy do akademika.
- Kiedy zamawialiśmy pizzę do akademika, dużo czasu spędzaliśmy na stronach pizzerii, gdzie indziej szukaliśmy opinii. Pierwsze strony do zamawiania jedzenia były kolosalną różnicą: Miały pełną ofertę rynku, opinie klienta, można było zamówienie złożyć przez internet. Problemem była rozpoznawalność: nikt z naszych znajomych nie znał takiego rozwiązania. To się na szczęście zmieniło - dodał.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
W ocenie dyrektora Pyszne.pl rynek delivery jest napędzany przez szybsze tempo życia i wzrost zarobków Polaków.
- Dziś wartość rynku szacujemy na 1,3 mld euro. Polski rynek cechuje duża dynamika wzrostu i bardzo niska penetracja rynku w zamówieniach internetowych. Większość zamówień składana jest telefonicznie. W grupie 15+ tylko 7 proc. Polaków jest aktywnymi użytkownikami takich platform jak my, podczas gdy w Holandii jest to już 29 proc. - dodał.