Partner portalu
Food delivery brata się z handlem w czasach pandemii Food delivery brata się z handlem w czasach pandemii; fot. shutterstock

Food delivery brata się z handlem w czasach pandemii

Już nie tylko dowóz posiłków z restauracji. Duże firmy food delivery podczas pandemii rozszerzyły zakres usług o dowozy podstawowych zakupów spożywczych czy artykułów gospodarczych. W ostatnich miesiącach we współpracę taką weszło kilka dużych sieci handlowych, jak Biedronka, Żabka czy SPAR.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 23 października 2020 06:29

Pierwszą firmą food delivery, która jasno zakomunikowała chęć realizowania dowozów zakupów ze sklepów było hiszpańskie Glovo. Przypomnijmy, że firma weszła do Polski w sierpniu 2019 r., przejmując PizzaPortal.pl i mając już doświadczenia z sieciami handlowymi na innych rynkach.

Na początku kwietnia rozpoczęto oficjalną współpracę z Carrefourem. Konsumenci zyskali możliwość zamawiania zakupów ze sklepów Carrefour Express w 7 miastach: Warszawie, Gdańsku, Gdyni, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Katowicach. Produkty można było wybierać spośród zamieszczonej w aplikacji listy ponad 800 artykułów z 58 sklepów.

– Cieszymy się, że mogliśmy rozpocząć oficjalną współpracę z Carrefour w Polsce. Jest to dla nas duży krok i rozwój w segmencie dostaw spożywczych. Od zawsze naszym celem jest to, by użytkownicy mogli robić codzienne zakupy szybciej, płynniej i wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej. Szczególnie teraz, kiedy potrzebujemy tego jeszcze bardziej – mówiła Maria Raszdorf, Marketing Manager w Glovo.

W kwietniu Glovo ogłosiło, że dowiezie zakupy również z Biedronki. Oferta dostępna przez aplikację bazowała już na asortymencie około 1000 produktów najczęściej kupowanych przez klientów dyskontu. Klienci mogli kupować produkty w tych samych cenach i  z zachowaniem wszystkich obowiązujących w tym czasie promocji.

– Wierzymy, że Glovo wykonuje usługę, której w tej chwili poszukuje coraz większa liczba klientów Biedronki. Ta współpraca zapewnia możliwość dotarcia do naszych klientów nowymi drogami, nie wpływając na komfort zakupowy naszych klientów w sklepach – mówił wówczas Paweł Włodarczyk, dyrektor operacyjny w sieci Biedronka.

W maju dostawy zakupów ze sklepów rozpoczęła franczyza gastro-kurierska Stava. Obecnie firma współpracuje z sieciami handlowymi oraz niezależnymi przedsiębiorcami. Jak uważa Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stava, wiosną, a więc na początku pandemii, zainteresowanie dowozami zakupów zostało w dużej mierze niewykorzystane przez sieci handlowe, ponieważ nie były do tego jeszcze przygotowane. Obecnie sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej.

– Ze względu na zaostrzanie ograniczeń przez rząd szybko będziemy skalowali współpracę na całą Polskę. Jesteśmy przygotowani do tego, żeby praktycznie z dnia na dzień uruchamiać kolejne sklepy. Dostępne są dwa modele: ad hoc, czyli dostawa w 2 lub 3h od złożenia zamówienia i dostawa w oknach godzinowych – tłumaczy.

Po Glovo i Biedronce kolejna duża współpraca food delivery z siecią handlową została ogłoszona na początku sierpnia. Rozpoczął się program pilotażowy Uber Eats Żabka. Użytkownicy aplikacji zyskali dostęp do oferty artykułów spożywczych z wybranych sklepów Żabki w Warszawie i Poznaniu.

– Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce nawiązaliśmy współpracę z Uber Eats, aby nasi klienci mogli szybko i wygodnie zamawiać produkty z Żabki z dostawą pod wskazany adres. To kontynuacja pilotażu dotychczasowej usługi „Żabka do domu”, którą uruchomiliśmy kilka miesięcy temu.  Dzięki usłudze klienci z Warszawy i Poznania, a niebawem z kolejnych miast, będą mieć zapewniony szybki dostęp do ulubionych produktów z oferty Żabki i przekąsek na ciepło Żabka Café. Produkty mogą  zamawiać przez aplikację, a zakupy będą dostarczane nawet w pół godziny – zachwalał Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.