FoodBandits stworzył koncepty gastronomiczne działające wyłącznie na wynos. Polski start-up wykorzystuje istniejące infrastruktury do stworzenia ghost kitchen i dostarcza dodatkowe źródło dochodów ze sprzedaży jedzenia pod markami wirtualnych restauracji ze swojego portfolio. W planach są już kolejne koncepty.
FoodBandits powstał w ubiegłym roku. Start-up tworzy marki wirtualnych restauracji, dostępnych tylko w dostawie: włoską - Bastardo Pasta, azjatycką - Wok’n’Roll i meksykańską - Los Hombres. W planach na kolejny rok są już kolejne wirtualne marki: Little Tony, Nice Rice i NoTo Bajgle.
Obecnie dania FoodBandits dostępne są w 38 lokalizacjach w Polsce, a na początku 2023 roku firma planuje pojawić w kolejnych 62 miejscach w całym kraju.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Składniki do dań przygotowywane są w kuchni centralnej pod Warszawą, rozsyłane do sześciu centrów dystrybucyjnych i dostarczane do restauracji partnerskich. Kucharze uczestniczą w szkoleniach i otrzymują handbooki, które pokazują krok po kroku, jak przygotować posiłki. Sporządzenie zamówienia wymaga podgrzania i wymieszania elementów, np. makaronu z sosem.
Pomysłodawcami FoodBandits są Jędrzej Franek (obecnie COO) i Marek Krupski (CEO). Jędrzej Franek ma 10-letnie doświadczenia w handlu międzynarodowym. Przez wiele lat współpracował z sieciami supermarketów, takich jak Leroy Merlin, Bricoman, Bricomarche i Jula.
Drugi współzałożyciel, Marek Krupski, posiada 23-letnie doświadczenie w polskich i międzynarodowych firmach, takich jak MSD Polska, Philip Morris Polska, Małpka SA w obszarze zarządzania sprzedażą i doradztwa w zakresie optymalizacji kosztów. Marek Krupski jest również aktorem z topowych produkcji telewizyjnych i serialowych.
Nad start-upem FoodBandits aktualnie pracuje 12-osobowy zespół, w którego skład wchodzą m.in. CD Joanna Kluczka, CTO Bartłomiej Kubik, CMO Marta Paplaczyk oraz CSO Jakub Wrana.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.