×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Gastronomia w dowozie zyskuje dzięki mundialowi. Co zamawiamy?

Gastronomia w dowozie zyskuje dzięki mundialowi. Co zamawiamy?

Autor: materiał prasowy Stuart Data: 29 listopada 2022 10:45 | Aktualizacja: 29 listopada 2022 11:30

Stuart przyjrzał się segmentowi dostaw gastronomicznych w czasie trwającego mundialu. Według szacunków firmy, dni meczowe oznaczają wzmożone zapotrzebowanie na jedzenie z dostawą do domu, a Polacy najchętniej zamawiają wówczas pizzę i posiłki typu fast food. Największy do tej pory skok odnotowano w trakcie meczu Polska-Meksyk, kiedy klienci złożyli wśród współpracujących z platformą restauracji o około 1/3 zamówień więcej niż w statystycznym dniu w roku.

  • Pizza i dania typu fast food to najchętniej zamawiane przez Polaków pozycje w czasie piłkarskich Mistrzostw Świata.
  • W meczowe dni bary i restauracje mogą liczyć nawet na 20% więcej dostaw niż zwykle, z pikiem do 35% w trakcie samych rozgrywek – wynika z danych Stuart.
  • Tegoroczny listopad to szczególnie gorący okres dla segmentu dostaw w gastronomii – to nie tylko odbywający się wyjątkowo późną jesienią mundial i dwa długie weekendy, ale też Black Friday i Cyber Monday.

Jedzenie na mecz

Środowy mecz Polska-Meksyk obejrzało około 8,6 mln Polaków. Piłkarskie święto i atmosfera biesiady, która mu towarzyszy, sprzyjają wspólnym posiłkom. Licząc na ciepłe dania, chętnie sięgamy po opcję zamówienia z dostawą do domu. Na jedzenie nie chcemy jednak czekać dłużej niż zazwyczaj.

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez YouGov, co trzeci konsument podczas Mistrzostw Świata chętniej niż zwykle weźmie pod uwagę zamówienie dań na wynos, ale 70 proc. badanych nie chce czekać na dostawę dłużej niż 45 minut. Lokale gastronomiczne dwoją się więc i troją, aby zabezpieczyć w tym czasie opcję szybkich dostaw.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Gastronomiczny Black Month

Listopad i niemal cały grudzień skupiają się najczęściej wokół handlu detalicznego. Najpierw Black Week, zaraz potem mikołajki i gorączka przedświątecznych zakupów. Wszystko to składa się na szczyt paczkowy i wzmożoną pracę sklepów, firm kurierskich oraz samych dostawców. W tym roku wyjątkowo doszło do tego piłkarskie święto, co sprawia, że wzmożony popyt w większym niż dotychczas stopniu dotyka także branżę gastronomiczną.

Nagły wzrost zamówień to jednak nie tylko większe zarobki restauratorów, ale i możliwe problemy logistyczne. W takim wypadku warto rozważyć opcję „outsourcingu” dostaw. Nawiązanie współpracy z partnerem logistycznym sprawi, że to po jego stronie będzie leżało zorganizowanie całego procesu i zadbanie o szybką dostawę. Tym bardziej, że na rynku są dziś dostępne opcje przetestowania usług kurierskich, bez potrzeby podpisywania „w ciemno” długoterminowej umowy.

– Działający w branży B2B partnerzy logistyczni są w stanie zapewnić usługę dostaw nie tylko na dużą skalę, ale i na najwyższym poziomie. Dzięki temu mogą najlepiej odpowiadać na wysoki popyt rynku. Skalowanie operacji logistycznych i zastosowanie elementów automatyzacji procesu przez firmę logistyczną pozwala znacząco ograniczyć koszt dostaw. W ramach współpracy z podmiotami z branży gastronomicznej szczególnie istotne jest, aby dostawy mogły być monitorowane w czasie rzeczywistym, a restaurator mógł otrzymywać feedback od swoich klientów na bieżąco – wyjaśnia Agnieszka Majewska, General Manager w Stuart.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz