Partnerzy portalu
Globalne marki food delivery z dużymi wzrostami w pandemii Globalne marki food delivery w pandemii z dużymi wzrostami; fot. shutterstock

Globalne marki food delivery z dużymi wzrostami w pandemii

Jak podaje raport Stava, rok 2020 to czas dużych wzrostów lokalnych i globalnych graczy zajmujących się zamówieniami jedzenia z restauracji i dowozami.

Autor: horecatrends.pl Data: 20 kwietnia 2021 14:06

W 2020 wszyscy globalni gracze na rynku portali i aplikacji do zamawiania jedzenia odnotowali znaczące wzrosty. Stava w raporcie podaje ich wyniki.

Delivery Hero w czwartym kwartale 2020 roku przyjęło przez swoją platformę 424 miliony zamówień – prawie dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Spółka zwiększyła przychody pod koniec 2020 roku o 93% w porównaniu do końcówki roku poprzedniego. Czwarty kwartał zeszłego roku był ósmym kwartałem z rzędu, w którym Delivery Hero odnotowało ponad 90% więcej przychodów rok do roku.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Dobry rok zaliczył także GrubHub. Serwis zwiększył w 2020 roku przychody o 39% (do 1,8 mld dol.) i na platformie było aktywnych również o 39% więcej restauracji. Grupa

JustEat Takeaway.com natomiast (właściciel m. in. GrubHuba i Pyszne.pl) w czwartym kwartale odnotowała 2,4 mld EUR przychodów, prawie o 50% więcej niż rok wcześniej. Poprzez wszystkie seriwsy i aplikacje grupy na całym świecie złożono 180 milionów zamówień w ciągu ostatnich trzech miesięcy zeszłego roku.

UberEats z kolei może się pochwalić wzrostem przychodów o 224% rok do roku. Na tej platformie na koniec 2020 roku było aktywnych ponad 600 000 lokali, czyli o 75% więcej niż w roku 2019.

Więcej informacji o rynku delivery w najnowszym raporcie STAVA

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz