Partnerzy portalu
Globalne marki food delivery z dużymi wzrostami w pandemii Globalne marki food delivery w pandemii z dużymi wzrostami; fot. shutterstock

Globalne marki food delivery z dużymi wzrostami w pandemii

Jak podaje raport Stava, rok 2020 to czas dużych wzrostów lokalnych i globalnych graczy zajmujących się zamówieniami jedzenia z restauracji i dowozami.

Autor: horecatrends.pl Data: 20 kwietnia 2021 14:17

W 2020 wszyscy globalni gracze na rynku portali i aplikacji do zamawiania jedzenia odnotowali znaczące wzrosty. Stava w raporcie podaje ich wyniki.

Delivery Hero w czwartym kwartale 2020 roku przyjęło przez swoją platformę 424 miliony zamówień – prawie dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Spółka zwiększyła przychody pod koniec 2020 roku o 93% w porównaniu do końcówki roku poprzedniego. Czwarty kwartał zeszłego roku był ósmym kwartałem z rzędu, w którym Delivery Hero odnotowało ponad 90% więcej przychodów rok do roku.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Dobry rok zaliczył także GrubHub. Serwis zwiększył w 2020 roku przychody o 39% (do 1,8 mld dol.) i na platformie było aktywnych również o 39% więcej restauracji. Grupa

JustEat Takeaway.com natomiast (właściciel m. in. GrubHuba i Pyszne.pl) w czwartym kwartale odnotowała 2,4 mld EUR przychodów, prawie o 50% więcej niż rok wcześniej. Poprzez wszystkie seriwsy i aplikacje grupy na całym świecie złożono 180 milionów zamówień w ciągu ostatnich trzech miesięcy zeszłego roku.

UberEats z kolei może się pochwalić wzrostem przychodów o 224% rok do roku. Na tej platformie na koniec 2020 roku było aktywnych ponad 600 000 lokali, czyli o 75% więcej niż w roku 2019.

Więcej informacji o rynku delivery w najnowszym raporcie STAVA

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.