Partnerzy portalu
Glovo chce wspierać małe i średnie restauracje w Polsce Glovo chce zwiększyć przychody i konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw. Fot. Materiały prasowe

Glovo chce wspierać małe i średnie restauracje w Polsce

Autor: Oprac. KG Data: 02 listopada 2022 11:00

Glovo rusza z kampanią “Wspieramy lokalsów”, która ma pomóc małym, lokalnym restauracjom, dla których zamówienia online to często zupełnie nowy obszar działalności.

Glovo chce zwiększyć przychody i konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią ponad 90% spośród 11 000 partnerów aplikacji w Polsce - czytamy w komunikacie prasowym. 

Dla jakich lokali ta akcja?

W ramach kampanii, małe restauracje, które zdecydują się na udział w projekcie, będą dostępne w dedykowanym bąblu “Wspieramy lokalsów” lub “Lokalne knajpy” w Glovo. W ten sposób użytkownicy aplikacji będą mieli łatwiejszy i szybszy dostęp do lokalnych knajp. Dodatkowo, w trakcie kampanii dostawa z tych restauracji będzie darmowa.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W kampanii udział weźmie 300 restauracji w 13 miastach w Polsce

Akcja “Wspieramy lokalsów” ruszyła 31 października i potrwa przez 2 tygodnie. W kampanii weźmie udział ok. 300 restauracji w 13 miastach w Polsce: we Wrocławiu, Szczecinie, Rzeszowie, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Białymstoku, Toruniu, Kielcach, Gdyni i Lublinie. W Warszawie i Gdańsku kampania rozpocznie się tydzień później.

- Ponad 9000 naszych partnerów w Polsce to małe i średnie restauracje, które działają lokalnie i często nie mają budżetu na dodatkowe działania marketingowe. Zamówienia online mogą stanowić dla nich znaczące źródło dodatkowego przychodu. Jednocześnie, to właśnie najmniejsze przedsiębiorstwa są najbardziej narażone na zawirowania gospodarcze, dlatego w Glovo chcemy je dodatkowo wspierać - mówi Małgorzata Żurowska, Impact & Sustainability Specialist w Glovo w Polsce.

Wspierali już lokalsów w innych krajach

Dla 40% partnerów Glovo, rozpoczęcie działalności na platformie jest pierwszym doświadczeniem w sprzedaży online. Wielu właścicieli restauracji nie posiada niezbędnej wiedzy z zakresu marketingu internetowego czy tworzenia contentu zapewniającego wzrost sprzedaży. Dlatego w Glovo aktywnie działa zespół, który zapewnia małym i średnim partnerom dostęp do niezbędnej wiedzy.

Kampania “Wspieramy lokalsów” została wcześniej przeprowadzona w innych, wybranych krajach, w których działa Glovo, m.in. we Włoszech, Serbii czy w Maroko. W programie wzięło udział ponad 4000 restauracji, z których 69% zatrudnia nie więcej niż 5 pracowników. Liczba realizowanych zamówień z tych punktów wzrosła w trakcie kampanii średnio o 230%. I chociaż po zakończeniu kampanii liczba zamówień spadła, to utrzymała się na zdecydowanie wyższym poziomie niż przed “Wspieramy lokalsów” - w Serbii o 105%, a w Kenii o 61% - informuje Glovo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz