Po strajku kurierów w Gdańsku Glovo zaproponowało spotkania online z przedstawicielem firmy. Agregator tłumaczy zmiany w strukturach płatności.
Kurierzy Glovo w Polsce strajkowali przeciwko nowym stawkom i systemowi rozliczeń pracy, które ich zdaniem stały się mocno niekorzystne. (Zob. Strajk kurierów Glovo w Polsce).
Firma w przesłanym serwisowi horecatrends.pl oświadczeniu odpowiada na zarzuty.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Jak podaje Glovo, od początku działalności w Polsce firma nawiązała współpracę z ponad 10 tysiącami kurierów. Obecnie flotę tworzy ponad 3 tysiące osób.
- Glovo nieustannie podnosi komfort pracy kurierów, zapewniając im elastyczność czasu pracy, jak również zwiększając ich możliwości zarobkowe. Zapewnia także różne kanały komunikacji z kurierami, m.in. regularne spotkania i grupy fokusowe, by dowiedzieć się, co firma może poprawić w swoim funkcjonowaniu - podano w oświadczeniu przesłanym horecatrends.pl
W odpowiedzi na liczne zgłoszenia błędów w obliczaniu stawek za przejechane kilometry oraz w ramach globalnego planu poprawy adekwatności wynagrodzenia kurierów, zmieniona została struktura płatności.
- Ta zmiana pozwala na uniknięcie m.in. błędów z GPS, przy jednoczesnym zapewnieniu, że stawki godzinowe wynagrodzenia kurierów pozostaną takie same. Nowa strategia została już wdrożona w wielu krajach, w których świadczymy usługi, m.in. na Ukrainie, w Rumunii i Chorwacji, z pozytywnymi wynikami pod względem zarobków kurierów - informuje Glovo.
Glovo zapewnia jednocześnie, że kurierzy zostali poinformowani o zmianach z wyprzedzeniem.
- W komunikatach wyjaśniliśmy im nową strukturę. Po pierwszych informacjach o wdrożeniu nowego systemu zaprosiliśmy kurierów do udziału w spotkaniu online, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania i niejasności. Przygotowaliśmy również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, tak by wszyscy byli na bieżąco - tłumaczy agregator.
Firma podaje, że zmiana wywołała zaniepokojenie kilkudziesięciu kurierów. W związku z tym po wydarzeniach w Gdańsku Glovo zaproponowało kurierom spotkania online z przedstawicielem firmy. Podjęto działania w celu rozwiania wątpliwości i obaw, a także wyjaśnienia nowej struktury.
- Glovo koncentruje się na tym, by dostarczać możliwie najlepsze doświadczenia nie tylko użytkownikom, ale także zwiększając możliwości zarobkowe dla naszych partnerów oraz kurierów. Glovo odnosi sukcesy, gdy nasi kurierzy i partnerzy są zadowoleni ze współpracy. Nasze zespoły codziennie ciężko pracują, aby znaleźć jeszcze więcej sposobów na rozwój kurierów w aplikacji Glovo - czytamy w oświadczeniu przesłanym horecatrends.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.