Glovo: Polska jest dla nas jednym z najważniejszych rynków



horecatrends.pl - 31 sierpnia 2021 13:29


6872 punktów partnerskich w niemal 100 miastach, współpraca z największymi sieciami handlowymi, ponad 3 miliony pobrań – Glovo podsumowuje swoją dwuletnią obecność na polskim rynku.

Obecnie dla Glovo pracuje ponad 5000 kurierów, a marka jest obecna w 86 polskich miastach. Do końca 2021 roku Glovo będzie obecne w 100 miastach, uruchamia także kolejne innowacyjne funkcjonalności.

- Polska jest dla nas jednym z najważniejszych rynków. To właśnie tutaj chcemy inwestować i rozwijać Glovo, oferować użytkownikom coraz to nowsze funkcjonalności odpowiadające ich potrzebom, a także rozwijać nasze technologiczne centrum. Polacy bardzo polubili usługi miejskich kurierów, dlatego tak ważne jest dla nas aby dostarczać im to, czego potrzebują. Świadczy o tym między innymi wielomilionowy wskaźnik pobrań - mówi Carlos Silvan, menedżer generalny Glovo na Polskę.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Firma podczas 24 miesięcy obecności w Polsce nawiązała współpracę z największymi sieciami handlowymi, jak Biedronka, Auchan czy sieć stacji bp. Baza partnerów jest regularnie poszerzana, a do Glovo dołączają kolejne restauracje, sklepy i punkty usługowe. W kwestii dostaw istotną rolę gra czas, dlatego aplikacja postawiła na Q-Commerce. To innowacyjne rozwiązanie zostało wdrożone także w Polsce. Dzięki niemu użytkownicy otrzymują paczkę czy ulubione dania w maksymalnie 30 minut od momentu złożenia zamówienia.

- Segment delivery rozwija się na całym świecie niezwykle szybko, a my chcemy być katalizatorem tych zmian. Dzięki naszym usługom, użytkownicy mogą zamówić nie tylko jedzenie, ale właściwie wszystko, czego zapragną. Nieustannie pracujemy nad tym, by dostarczyć im możliwie szeroki wachlarz produktów oraz usług na najwyższym poziomie – podkreśla Maciej Jeleński, PR Manager Glovo.

Z początkiem sierpnia ruszyły mikrocentra dystrybucji w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku. Docelowo ma powstać kilkanaście tego typu miejsc w 6 największych miastach Polski. Ruszyło także Glovo Prime, czyli usługi abonamentowe, gwarantujące użytkownikom darmową dostawę oraz unikalne, spersonalizowane oferty rabatowe.

Rozwój technologiczny, to jeden z najważniejszych filarów firmy. Dotyczy całego procesu, począwszy od logistyki, operacji dostaw, poprzez działanie aplikacji i wsparcie kurierów. Dlatego firma stawia także na rozwój technologiczny, rozszerzając działalność warszawskiego Glovo Tech Hub.Polscy eksperci będą pracować przy rozwoju oprogramowania, które będzie wdrażane globalnie, a Glovo do końca 2021 roku planuje rozszerzyć zatrudnienie w hubie do 100 osób.

Kurier - rekordzista - mieszka we Wrocławiu dowiózł w sumie 9,947 zamówień i przejechał ponad 50 tys. km. Największe zakupy spożywcze zamówione przez Glovo opiewały na kwotę 2245 złotych. Najgłodniejszy użytkownik mieszka w Łodzi, złożył zamówienie na kwotę 2026 złotych. Polscy użytkownicy, równie chętnie co dania z ulubionych restauracji, zamawiają za pomocą Glovo także… elektronikę. Najdroższym zamówieniem tego typu złożonym za pomocą przycisku „cokolwiek” w Glovo była konsola Nintendo Switch oraz kontroler Switch – zestaw ten opiewał na kwotę 1530 zł. Jak widać, zakup gadżetów służących do rozrywki z dostawą w ciągu kilkudziesięciu minut stały się czymś zupełnie naturalnym. Nawet jeśli mowa tutaj elektronice, której sam wybór i zakup jest często sporą przyjemnością dla fana nowinek technologicznych.