Partnerzy portalu
Glovo pozyskało 450 mln euro i inwestuje w dark stores Glovo inwestuje w dark stores

Glovo pozyskało 450 mln euro i inwestuje w dark stores

Autor: horecatrends.pl Data: 01 kwietnia 2021 17:39

Glovo ogłosiło, że pozyskało 450 milionów euro (530 milionów dolarów) w ramach finansowania serii F, prowadzonej przez zarządzający inwestycjami Lugard Road Capital i Luxor Capital Group.

Pochodząca z Barcelony spółka pozyskała 450 mln euro (530 mln dolarów) finansowania serii F, któremu przewodzili Lugard Road Capital i Luxor Capital Group. W rundzie wzięli również udział poprzedni inwestorzy, w tym Delivery Hero, Drake Enterprises oraz GP Bullhound. Transakcja odzwierciedla zarówno znaczący potencjał wzrostu w sektorze dostaw online, jak i niesłabnący popyt na inwestycje w spółkę ze strony obecnych akcjonariuszy.

Po ostatniej rundzie finansowania, największej w historii hiszpańskiego startupu, Glovo zamierza zainwestować fundusze w poszerzenie swojej działalności na rynkach w których jest już obecne. Firma chce także skoncentrować się na rozwoju nowo utworzonego działu Q-Commerce, ultraszybkich dostaw, które zamierza realizować na wszystkich rynkach, na których działa w maksymalnie 30 minut od złożenia zamówienia. To jeden z głównych filarów realizowanej strategii.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Ta inwestycja pozwoli nam podwoić liczbę naszych rynków, przyspieszyć rozwój i zdobycie pozycji lidera branży w miejscach, w których już działamy. Chcemy również skupić się na rozwoju technologii oraz Q-Commerce, wprowadzić kolejne innowacje do naszej aplikacji, a na tym oczywiście nie koniec – mówi Oscar Pierre, współzałożyciel i dyrektor generalny Glovo.

Na początku tego roku Glovo ogłosiło partnerstwo o wartości 100 mln euro ze szwajcarską firmą z branży nieruchomości Stoneweg. Ma ono na celu rozwinięcie sieci dark stores. Firma ogłosiła także poszerzenie zespołu technicznego o głównego dyrektora spraw technicznych, Narka Verdiana, który do niedawna pełnił funkcję wiceprezesa ds. inżynierii w American Express. Verdian będzie nadzorować rozwój oraz prace zespołu inżynierii, rozproszonego pomiędzy główną siedzibę Glovo w Barcelonie oraz centra technologiczne Glovo Tech Hub w Madrycie i Warszawie. Docelowo zespół ma liczyć łącznie około 500 specjalistów.

Q-Commerce, na który stawia aktualnie spółka, to jeden z kluczowych obszarów rozwojowych Glovo. W największych miastach kurierzy są w stanie zapewnić możliwie najszybszą dostawę, nawet w ciągu 10 minut. Wszystko to dzięki rozwojowi darkstores, gdzie dostępne są najczęściej wybierane przez użytkowników produkty.

Glovo zapowiedziało, że będzie nawiązywać kolejne umowy partnerskie z dużymi sieciami, takimi jak Carrefour, Continente, czy Kaufland. Chce także jednocześnie inwestować we własne centra infrastruktury i realizacji zamówień. Obecnie firma otworzyła swoje dark stores między innymi w Barcelonie, Madrycie, Lizbonie i Mediolanie. Kolejne pojawią się na mapach Walencji, Rzymu, Porto i Bukaresztu. Glovo, do końca 2021 roku, planuje otwarcie 200 tego typu magazynów w całej Europie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz