Partnerzy portalu
Glovo stawia na pojazdy zeroemisyjne Glovo ogłosiło zrealizowanie swojego celu, jakim jest neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla /fot. materiały prasowe

Glovo stawia na pojazdy zeroemisyjne

Glovo ogłosiło zrealizowanie swojego celu, jakim jest neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Firma zobowiązała się do tego w grudniu 2019 roku, a 100 proc. celu neutralności w całym łańcuchu wartości Glovo osiągnęło w zaledwie dwa lata, wraz z końcem 2021 roku.

Autor: oprac. Jakub Szymanek Data: 21 stycznia 2022 15:14

Glovo, obecne w 25 krajach na całym świecie, osiągnęło neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Ponadto Glovo jest częścią akceleratora ONZ Global Compact Climate Ambition Accelerator i oficjalnym sygnatariuszem The Climate Pledge (TCP), zobowiązując się tym samym do dekarbonizacji i osiągnięcia zerowej emisji do 2040 roku lub wcześniej. To jednak nie koniec działań proekologicznych firmy.

Ekologiczna podróż Glovo

- Osiągnięcie celu, jakim jest neutralność klimatyczna, to początek ekologicznej podróży Glovo. Uważamy, że jest to minimum, które każde przedsiębiorstwo powinno zrealizować, by zapewnić sobie długoterminową działalność na naszej planecie. Jesteśmy wdzięczni firmom takim jak Pachama, które dzięki innowacyjnej technologii wykorzystującej sztuczną inteligencję i obrazy satelitarne, weryfikują wiarygodność programów ochrony lasów, przyczyniając się do niezawodnego równoważenia naszej emisji dwutlenku węgla – mówi Sébastien Pellion, Head of Social Impact & Sustainability w Glovo.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Glovo rozpoczęło wypracowywanie neutralności od zmierzenia pośrednich i bezpośrednich emisji CO2, by lepiej poznać ich źródło oraz natężenie. Ograniczenie stosowania nieekologicznych opakowań i odpadów spożywczych doprowadziło do znacznej redukcji emisji (1 868 ton ekwiwalentu CO2 w 2021 roku). Nastąpił również wzrost wydajności dostaw realizowanych za pomocą pojazdów elektrycznych. Ich odsetek we flocie Glovo w latach 2020-2021 wzrósł o 2,24 proc.

Dalsze zmniejszanie produkcji dwutlenku węgla stało się możliwe również dzięki nawiązaniu stałej współpracy z organizacją Pachama, wspierająca firmy w realizacji wyznaczonych celów ekologicznych. Na wspólne działania składał się zakup „kredytów węglowych”, wspierających przede wszystkim programy ochrony lasów prowadzone przez Brazil Nuts Concessions in Madre de Dios w Peru oraz Jari Pará Forest Conservation Project w Brazylii. Każdy z tych programów do końca 2020 roku zrównoważył ślad węglowy Glovo łącznie o 25 proc (34 321 ton ekwiwalentu CO2 w 2020 roku).

Na tym jednak Glovo nie poprzestaje. Jednym z postulatów firmy jest włączenie ekologicznych opakowań do ponad 92 proc. zamówień, wymiana większości pojazdów na zeroemisyjne oraz pozyskiwanie 100 proc. energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (z przeznaczeniem dla m.in. kuchni, biur, mikrocentrów logistycznych).

Firma wskazała te cele w ramach działań z Science Based Targets (SBTi), która wspiera firmy w ustalaniu i realizacji celów opartych na nauce, zapewniających jasno określoną ścieżkę redukcji emisji zgodnie z celami Porozumienia Paryskiego. Są one zgodne z priorytetem w postaci zmniejszenia emisji dwutlenku węgla na poziomie niezbędnym do utrzymania poziomu globalnego ocieplania poniżej 1,5°C. Obejmują one wzrost rocznej produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych z 7 proc. w 2020 roku do 100 proc. do 2030 roku oraz ograniczenie emisji gazów cieplarnianych z całego łańcucha wartości (ze wskazaniem na marnotrawienie żywności, opakowania i transport) o 42,12 proc. do 2030 roku.

Nowe cele klimatyczne Glovo

Glovo, w ramach działań pro klimatycznych, chce do 2030 roku wdrożyć poniższe cele. Ich realizacja składa się na osiągnięcie założeń ważnych dla firmy:

- Zrównoważona flota pojazdów, w której ponad 67 proc. stanowić będą pojazdy zeroemisyjne. Aktualnie 5 krajów, w których obecne jest Glovo posiada floty z minimum 40 proc. tego typu pojazdów. Są nimi Kirgistan, Włochy, Ukraina, Kazachstan i Hiszpania.

- 30 proc. zamówień łączonych będzie w pakiety dostaw, by zmniejszyć odległość pokonywaną przez kurierów.

- Ponad 92 proc. zamówień zostanie dostarczonych w ekologicznych opakowaniach. W 2019 roku, Glovo stworzyło dedykowaną platformę e-commerce dla małych i średnich przedsiębiorstw, dającą możliwość zakupu prawie 2 milionów sztuk tego typu opakowań. Platforma działa na ternie Hiszpanii, Włoch, Portugalii, Maroka i Chorwacji.

- 10 proc. zamówień pochodzić będzie z nadwyżek żywności. Tylko w 2021 roku zaoszczędzono w ten sposób ponad 300 000 kg odpadów spożywczych, co zostało zmienione w 579 000 posiłków dostarczonych za pośrednictwem Glovo Access.

– Dziś, wraz z zatwierdzeniem przez SBTi naszych celów w redukcji emisji dwutlenku węgla, podnosimy poziom działań w zakresie zmian klimatycznych. Ten ambitny, ale wciąż realistyczny plan pozwoli nam oddzielić rozwój firmy od produkcji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu wartości. Zagwarantuje, że łagodzenie zmian klimatu pozostanie kluczowym elementem naszej ogólnej strategii i wyznaczy jasny plan działania dla wszystkich zespołów Glovo w celu redukcji śladu węglowego. Jesteśmy podekscytowani wyzwaniem, przed którym stoimy. To chęć przekształcenia działalności Glovo oraz podobnych do nas firm tak, byśmy wszyscy stali się częścią rozwiązania zatrzymującego globalne ocieplenie poniżej 1,5°C do końca wieku – podsumowuje Sébastien Pellion.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.