Partnerzy portalu
InPost Deli: InPost wchodzi w food delivery? InPost Deli: InPost wchodzi w food delivery; fot. PTWP

InPost Deli: InPost wchodzi w food delivery?

InPost zastrzegł dwa nowe znaki towarowe: InPost Fresh i InPost Deli. Firma szykuje aplikację mobilną służącą do zamawiania produktów sklepowych oraz posiłków z restauracji. Czy zagrozi pozycji największych graczy food delivery?

Autor: horecatrends.pl Data: 23 czerwca 2021 10:32

InPost Deli 

Jak wynika z Biuletynu Urzędu Patentowego, InPost szykuje aplikację mobilną służącą do zamawiania produktów sklepowych oraz posiłków z restauracji.

Zamówienia obsługiwać będzie platforma internetowa służąca do zamawiania produktów sklepowych oraz posiłków z restauracji. Zarejestrowano także oprogramowanie mobilne do pobrania do angażowania i koordynowania usług transportowych, dostawczych i kurierskich.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Firma wchodzi w usługi dostarczania zamówionych produktów sklepowych oraz posiłków z restauracji pod wskazany adres, dostarczania towarów zamówionych
korespondencyjnie, transport i dostawy towarów, usługi kurierskie, pakowanie towarów, dostawę żywności, zwłaszcza gotowych posiłków do bezpośredniego spożycia oraz dostawę do domu wyżej wymienionych towarów.

Przypomnijmy, że InPost zaczął także rozwijać sieć Lodówkomatów (InPost uruchamia Lodówkomaty we Wrocławiu).

Rozkwit food delivery

Rynek food delivery rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie. Większym segmentem e-commerce jest obecnie tylko moda i ubrania.  Jak mówi Marek Cynowski, CEO Rebel Tang w wywiadzie z horecatrends.pl, to taki segment gospodarki, który można liczyć w „psich latach” – wszystko, co się w nim wydarza, jest kilkukrotnie szybsze. Już przed pandemią rynek dowozów notował dwucyfrowe wzrosty (ok. 20 proc.). Pandemia jeszcze dodatkowo bardzo mocno przyspieszyła jego rozwój. 

– Najnowsze raporty mówią o tym, że w zeszłym roku urósł ponad 40 proc., a cały rynek w Polsce wynosi ok. 10 mld złotych. Dynamika jest bardzo duża, ale zarazem są to bardzo duże wyzwania dla przedstawicieli rynku, żeby w tak dynamicznym środowisku móc się odnaleźć – mówi CEO Rebel Tang.

Według najnowszego raportu Stava, największym graczem na rynku zamówień pozostaje Pyszne.pl, z ponad 40-procentowym udziałem w rynku. Drugim największym kanałem zamówień online są strony własne lokali gastronomicznych (34%). UberEats zamyka podium, z wynikiem 14% udziałów w rynku zamówień online. Glovo, marka, która latem 2020 zastąpiła na polskim rynku PizzaPortal.pl, ma 8% udziałów w rynku zamówień internetowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Ciekawy

    Jak się ma DeliGoo w tym wszystkim?

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.