Partnerzy portalu
Jak zamawialiśmy w 2021 r.? Raport Food Trendów Pyszne.pl Jak wynika z raportu Pyszne.pl, w 2021 roku najszybciej na popularności zyskały kuchnie grecka, amerykańska i tajska (wszystkie o 18% r/r) oraz polska i arabska (15%).; fot. materiały prasowe

Jak zamawialiśmy w 2021 r.? Raport Food Trendów Pyszne.pl

Jak wynika z raportu Pyszne.pl, w 2021 roku najszybciej na popularności zyskały kuchnie grecka, amerykańska i tajska (wszystkie o 18% r/r) oraz polska i arabska (15%). Mimo to, najpopularniejszym daniem w dostawie pozostaje pizza. Na drugim miejscu znalazł się burger, a na trzecim — kebab.

Autor: horecatrends.pl Data: 30 listopada 2021 16:33

Pyszne.pl po raz trzeci przygotowało Raport Food Trendów, analizujący aktualne zwyczaje jedzeniowe Polaków. Dane serwisu za rok 2021 wskazują m.in. kuchnie, które mają potencjał stać się kolejnymi przebojami.

Pyszne.pl: 3 mln użytkowników

W 2021 roku liczba aktywnych użytkowników Pyszne.pl przekroczyła 3 miliony. Serwis obecny jest w ponad 800 miejscowościach w całej Polsce i ma ponad 13 tysięcy restauracji partnerskich. Zamawianie jedzenia online podbija serca nie tylko młodych Polaków —  rozwiązanie jest jednakowo popularne zarówno w grupie osób poniżej, jak i powyżej 35 roku życia. 60% zamówień składanych jest przez aplikację — to stosunkowo niewiele w porównaniu do krajów Europy Zachodniej takich jak Holandia czy Włochy, gdzie odsetek ten sięga 91%.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Wzrost zamówień o 52%

Serwis zanotował o 52% więcej zamówień niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Natomiast istotne znaczenie miało dołączenie do platformy 44% więcej restauracji i związane z tym poszerzenie oferty.

Kiedy zamawiamy?

Dane pokazują także wyraźne przesunięcie najpopularniejszych godzin składania zamówień. O ile przed pierwszym lockdownem były to wieczory, powiązane z powrotem z pracy i relaksem w domu, obecnie najwięcej — niemal 40% zamówień — przypada w porze obiadowej, między 12:00 a 15:00.

“Zmiana najpopularniejszych godzin zamawiania ma silny związek z pracą zdalną. W trakcie pracy w domu niewiele osób może pozwolić sobie na samodzielne przyrządzenie posiłku lub wyjście do restauracji. Dlatego coraz więcej pracodawców decyduje się na wsparcie swojego zespołu przez benefit Pyszne.pl, aby mogli oni wygodnie zamówić ulubione jedzenie z pobliskich restauracji. Stopniowo odchodzi się od nieszablonowych, ale niekoniecznie praktycznych świadczeń, w kierunku zaspokajania uniwersalnych potrzeb” — opowiada Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl. 

Greckie specjały, klasyka i roślinne wariacje

Jak wynika z raportu Pyszne.pl, w 2021 roku najszybciej na popularności zyskały kuchnie grecka, amerykańska i tajska (wszystkie o 18% r/r) oraz polska i arabska (15%). Mimo to, najpopularniejszym daniem w dostawie pozostaje pizza. Na drugim miejscu znalazł się burger, a na trzecim — kebab.

“Choć nie widać tego w ujęciu ilościowym, bo najpopularniejsze potrawy od lat pozostają te same, na rynku zachodzą fundamentalne jakościowe zmiany. Pizza ma dziś wiele oblicz — coraz popularniejsza jest jej neapolitańska odmiana. Restauratorzy częściej decydują się na stosowanie w kuchniach oryginalnych składników sprowadzanych z Włoch oraz pieców opalanych drewnem. Podobnie sprawa wygląda z burgerami — te coraz częściej przygotowywane są z mięsa konkretnych ras i komponowane z intrygującymi dodatkami”  — mówi Grzegorz Łapanowski, ekspert kulinarny. 

Bardzo silnym trendem okazała się również kuchnia roślinna — liczba zamówień wegańskich i wegetariańskich posiłków wzrosła o niemal połowę w porównaniu z rokiem poprzednim. Najpopularniejszymi specjałami w tej kategorii okazały się bezmięsne odpowiedniki dobrze znanych potraw — pizza vegetariana, wegetariański lub wegański burger, roślinne nuggetsy i sajgonki. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.