Partnerzy portalu
Kawa w delivery. Czy jesteśmy na to gotowi? – opinie

Kawa w delivery. Czy jesteśmy na to gotowi? – opinie

Kawa w delivery świetnie sprawdza się w niektórych krajach Azji. Na małą czarną w dostawie znajdują się chętni nawet w środku nocy. Czy w Polsce ten trend również ma szansę się przyjąć? – zapytaliśmy o to obie potencjalnie zainteresowane strony: przedstawicieli znanych sieci kawiarni oraz przestawicieli rynku delivery.

Autor: horecatrends.pl Data: 06 lutego 2019 08:37

Kawiarnie na liście platform delivery

Jak mówi Arkadiusz Krupicz, na platformie Pyszne.pl istnieje już wiele kawiarni oferujących kawę w dostawie. Wkrótce pojawią się też zapewne następne.

– Obecnie rozmawiamy również z innymi kawiarniami zainteresowanymi dotarciem do nowych klientów za pośrednictwem naszej platformy. Musimy pamiętać, że kawiarnie oferują nie tylko napoje, ale także jedzenie, takie jak kanapki lub koktajle, które są bardzo popularne wśród naszych użytkowników. Ludzie po prostu cieszą się wygodą dostarczania swoich ulubionych potraw lub napojów do ich drzwi. Kawa nie jest wyjątkiem. Myślę, że zawsze znajdzie się grupa klientów spragnionych ulubionej kawy, a ponieważ jej oferta w dostawie jest ograniczona, stwarza to doskonałą okazję wyjścia naprzeciw zapotrzebowaniu klienta – zaznacza dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Hot or not?

Największym zagrożeniem dla kawy w delivery jest jednak niewątpliwie sama jej dostawa, czyli czas i warunki, w jakich się to odbędzie. Aby gorący napój nie dojechał zimny, należy zastosować specjalne opakowania. A także, już na samym wstępie, wprowadzić pewne ograniczenia do oferty.

– Przy dostawie kawy trzeba stosować izolowane torby na kawę z dedykowanymi uchwytami i wybrać, które rodzaje kawy mają być w ofercie z dostawą. Na przykład warstwowe latte może dojechać wymieszane – tłumaczy Akradiusz Krupicz.

Ekspres do kawy w pracy i w domu wygrywa

Także Grzegorza Aksamit, wiceprezes Stava, przyznaje, że kawa to wciąż nietypowy produkty w dowozie. Co więcej, nie wróży mu wielkich sukcesów w tym kanale sprzedaży.

– Kawa według nas nigdy nie będzie masowym produktem w dowozie z tego prostego powodu, że w każdym biurze i prawie każdym domu stoi ekspres do kawy. Kawę na dowóz zamawiać może więc jedynie niewielka grupa klientów przywiązanych do kawy konkretnej marki. To raczej nigdy nie będzie duży segment rynku delivery – stwierdza.

W delivery szansę ma za to – na razie mało popularna, ale bardzo perspektywiczna – oferta śniadaniowa.

– Oferta śniadaniowa zaczyna rozwijać się dość szybko. Polacy zmieniają swoje nawyki żywieniowe i coraz częściej jedzą śniadanie po drodze do pracy albo już w pracy. Obsługujemy jako Stava restauracje, które oferują menu śniadaniowe, lecz wciąż jest to nisza w porównaniu do całego rynku – przyznaje wiceprezes Stava.

Co na to kawiarnie? O komentarz poprosiliśmy Etno Cafe i Starbucksa.

 W Azji sprawdza się świetnie, ale w Polsce...

Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe, zaznacza, że temat delivery w odniesieniu do kawy bardzo sprawnie działa w niektórych krajach Azji. Przedstawiciel Etno sam wielokrotnie korzystał z takiej usługi.  Jak wspomina, razem ze znajomymi z Tajwanu zamawiał kawę nawet w środku nocy.  Delivery sprawdziło się tam w 100 proc. Kawa dojechała szybko i zachowała swoją temperaturę. Co więcej, usługa ta nie była dla lokalsów niczym wyjątkowym.

Jego zdaniem w Polsce na taką dostępność kawy musimy jednak poczekać.

– Przeanalizowaliśmy to dość wnikliwie w Etno Cafe – zaznacza.

...Bardziej liczy się doświadczenie w kawiarni

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.