Kitch pozyskuje ponad 3 mln euro na platformę do zamówień online



horecatrends.pl - 11 maja 2021 16:30


Kitch, lizboński startup, zamknął rundę finansowania, pozyskując 3,25 mln euro na rozwój. Platforma umożliwia zarządzanie zamówieniami z innych aplikacji (np. Uber Eats, Glovo, Deliveroo) oraz pozyskanymi bezpośrednio przez strony www samych restauracji.

Inwestorem wiodącym rundy był Atlantic Food Labs, do którego dołączył Market One Capital, a także wcześniejsi inwestorzy firmy - Seedcamp i Mustard Seed MAZE.

Kitch to platforma technologiczna, która pozwala restauracjom stworzyć własny sklep internetowy i sprzedawać dania w dostawie i na wynos. Umożliwia zarządzania zamówieniami z innych aplikacji (np. Uber Eats, Glovo, Deliveroo) oraz pozyskanymi bezpośrednio przez strony www samych restauracji. Restauracja sama decyduje, w jakie lokalizacje będzie dostarczać posiłki - a tym samym może wybrać te najbardziej atrakcyjne pod względem liczby klientów. Zamówienia są dostarczane przez flotę zarządzaną przez Kitch. Wszystkie informacje o dostawie, dla wszystkich kanałów i aplikacji, są umieszczane w jednym miejscu i zarządzane z poziomu jednego menu. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

 - Wraz z pandemią gwałtownie wzrósł popyt na dostawy online. Próby dostosowania się restauracji uwidoczniły trudności, z jakimi mierzyły się placówki: wysokie koszty, złożoność operacyjna, utrata kontroli. Czuliśmy, że Kitch może to zmienić. Poczuliśmy się zobowiązani do udostępniania i ciągłego rozwijania narzędzi, które umożliwiają restauracjom zachowanie niezależności i odzyskanie kontroli nad ich cyfrowym biznesem - wyjaśnia Rui Bento, współzałożyciel i dyrektor generalny w Kitch.

Kitch wystartował w marcu 2020 roku. Aktualnie obsługuje restauracje w Portugalii - zarówno w rejonie Lizbony, jak i Porto - i przygotowuje się do rozszerzenia działalności na inne kraje europejskie. W czerwcu planuje debiut w Hiszpanii.

- Od ponad roku przyglądaliśmy się zmianom w obszarze gastronomii. Pandemia nie zmieniła potrzeb ludzi, ale znacząco wpłynęła na ich nawyki konsumenckie. To z kolei wymusiło zastosowanie nowych rozwiązań w sferze zarządzania restauracją i ograniczania kosztów jej działania, jak i dostaw do klientów - wyjaśnia Marcin Zabielski, współzałożyciel i Partner Zarządzający w Market One Capital.