Koszty dowozu posiłków i opakowania kluczowymi aspektami zadowolenia klientów (wideo)



www.horecatrends.pl - 08 lipca 2020 14:13


Jakie czynniki trzeba rozważyć podczas ustalania kosztów dowozu? Jakie są sposoby na pakowanie posiłków w dowozach? Na te pytania staraliśmy się uzyskać odpowiedzi podczas webinaru nt. skutecznych dostaw przygotowanego we współpracy z firmą Pyszne.pl.

Jakie czynniki trzeba rozważyć podczas ustalania kosztów dowozu? Jaka cena dowozu jest dla klienta najlepsza, a jaka akceptowalna? I czy dostawy w ogóle powinny kosztować?

- Szacując koszty dowozu posiłków powinniśmy wziąć pod uwagę: odległość i wartość zamówienia. Powinniśmy stworzyć sobie strefy. Im dalej, tym ten koszt powinien być wyższy. Jednak odległość dostaw nie powinna być zbyt duża, ponieważ to powoduje mniej realizowanych dostaw - tłumaczył Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor generalny Pyszne.pl podczas webinaru. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak podkreślił, bardzo dobrą praktyką, obserwowaną w innych krajach grupy Takeaway, jest to, że pierwsza strefa, czyli ta najbliższa, jest darmowa jeśli chodzi o koszty dowozu do klienta. - Taką opcję (darmową) z resztą najczęściej wybierają klienci. Często decydują się także na dostawy za 5 zł - dodał.

- W zależności od unikalności kuchni lub od pewnej marki, klienci są w stanie zapłacić więcej za dostawę - mówił.

Kliknij, aby pobrać bezpłatny Poradnik oraz obejrzeć webinar!

Kluczem do zadowolenia klientów są także m.in. dobrze i estetycznie spakowane posiłki. Jakie są spo-soby na pakowanie? 

Jak podkreślił Grzegorz Aksamit, wiceprezes firmy Stava, największym wyzwaniem dla kierowców jest dowóz zup, sosów i wszystkich płynnych potraw. Tu sprawdzą się zgrzewarki. Dzięki specjalnej folii można sprawić, aby potrawy nie parowały i nie skraplały się wewnątrz opakowania. 

- Estetyka opakowań jest bardzo ważna. Wygląd dostarczonej potrawy świadczy o jakości lokalu - dodał Grzegorz Aksamit. 

- Opakowania mają zapewnić odpowiednią formę posiłku w dostawie, ale także sprawić, aby klient pozytywnie zapamiętał markę czy lokal. Dlatego musi być zachowany balans pomiędzy praktycznością a estetyką - mówił Arkadiusz Krupicz.

Polacy coraz większą wagę przykładają do tego, w jaki sposób produkty oddziałują na społeczeństwo i ekologię. Czy zatem warto postawić na opakowania ekologiczne?

Zdaniem Oli Lazar, z ekologią każdemu do twarzy. Niezależnie od tego czy restauracja korzysta z opakowań, które z założenia nie są zaprojektowane w nurcie eko czy tych biodegradowalnych, warto aby jasno komunikować na opakowaniu jak je segregować jako odpad. 

{film;18004}