Partnerzy portalu
Koszty dowozu posiłków i opakowania kluczowymi aspektami zadowolenia klientów (wideo) Webinar Pysze.pl i Horecatrends.pl

Koszty dowozu posiłków i opakowania kluczowymi aspektami zadowolenia klientów (wideo)

Jakie czynniki trzeba rozważyć podczas ustalania kosztów dowozu? Jakie są sposoby na pakowanie posiłków w dowozach? Na te pytania staraliśmy się uzyskać odpowiedzi podczas webinaru nt. skutecznych dostaw przygotowanego we współpracy z firmą Pyszne.pl.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 08 lipca 2020 14:13

Jakie czynniki trzeba rozważyć podczas ustalania kosztów dowozu? Jaka cena dowozu jest dla klienta najlepsza, a jaka akceptowalna? I czy dostawy w ogóle powinny kosztować?

- Szacując koszty dowozu posiłków powinniśmy wziąć pod uwagę: odległość i wartość zamówienia. Powinniśmy stworzyć sobie strefy. Im dalej, tym ten koszt powinien być wyższy. Jednak odległość dostaw nie powinna być zbyt duża, ponieważ to powoduje mniej realizowanych dostaw - tłumaczył Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor generalny Pyszne.pl podczas webinaru. 

Jak podkreślił, bardzo dobrą praktyką, obserwowaną w innych krajach grupy Takeaway, jest to, że pierwsza strefa, czyli ta najbliższa, jest darmowa jeśli chodzi o koszty dowozu do klienta. - Taką opcję (darmową) z resztą najczęściej wybierają klienci. Często decydują się także na dostawy za 5 zł - dodał.

- W zależności od unikalności kuchni lub od pewnej marki, klienci są w stanie zapłacić więcej za dostawę - mówił.

Kliknij, aby pobrać bezpłatny Poradnik oraz obejrzeć webinar!

Kluczem do zadowolenia klientów są także m.in. dobrze i estetycznie spakowane posiłki. Jakie są spo-soby na pakowanie? 

Jak podkreślił Grzegorz Aksamit, wiceprezes firmy Stava, największym wyzwaniem dla kierowców jest dowóz zup, sosów i wszystkich płynnych potraw. Tu sprawdzą się zgrzewarki. Dzięki specjalnej folii można sprawić, aby potrawy nie parowały i nie skraplały się wewnątrz opakowania. 

- Estetyka opakowań jest bardzo ważna. Wygląd dostarczonej potrawy świadczy o jakości lokalu - dodał Grzegorz Aksamit. 

- Opakowania mają zapewnić odpowiednią formę posiłku w dostawie, ale także sprawić, aby klient pozytywnie zapamiętał markę czy lokal. Dlatego musi być zachowany balans pomiędzy praktycznością a estetyką - mówił Arkadiusz Krupicz.

Polacy coraz większą wagę przykładają do tego, w jaki sposób produkty oddziałują na społeczeństwo i ekologię. Czy zatem warto postawić na opakowania ekologiczne?

Zdaniem Oli Lazar, z ekologią każdemu do twarzy. Niezależnie od tego czy restauracja korzysta z opakowań, które z założenia nie są zaprojektowane w nurcie eko czy tych biodegradowalnych, warto aby jasno komunikować na opakowaniu jak je segregować jako odpad. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.