Partnerzy portalu
Kukuła Healthy Food planuje rozbudowę hali produkcyjnej Kukuła Healthy Food planuje rozbudowę hali produkcyjnej / fot. materiały prasowe

Kukuła Healthy Food planuje rozbudowę hali produkcyjnej

Kukuła Healthy Food podsumowuje miniony rok. Firma w 2020 roku zanotowała 18 mln zł przychodu i aktualnie planuje rozbudowę hali produkcyjnej.

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 13 stycznia 2021 12:34

Najczęściej wybierane diety w 2020

Według danych sprzedażowych Kukuła Healthy Food największym zainteresowaniem w ubiegłym roku cieszyły się programy dietetyczne Optimal (bez żadnych wykluczeń), Active (dla osób aktywnych, o zwiększonej ilości białka), Ketogeniczna (o niskiej zawartości węglowodanów) i Vege-Fish (wegetariańska z uwzględnieniem ryb). Duża popularnością cieszy się także Dieta Wzmacniająca Odporność wprowadzona w marcu 2020r. Kobiety częściej sięgają po posiłki o obniżonej kaloryczności, a mężczyźni po diety pomagające w budowaniu masy mięśniowej. W przypadku podziału na płeć, wśród mężczyzn „pierwsza trójka” to Optimal, Active i Ketogeniczna, a wśród kobiet Optimal, Ketogeniczna i Vege-Fish. Liczba klientów w podziale na płeć jest zbliżona.

 Trendy w odżywianiu 2021

Aktualnie najsilniejsze trendy żywieniowe to wegetarianizm, weganizm, diety specjalistyczne, a także odżywianie sezonowe. Według raportu „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020” co dziesiąty Polak jest już wegetarianinem, a kolejne 10% planuje wypróbować ją w najbliższym czasie, 4% Polaków jest weganami, czyli całkowicie wykluczyło ze swojego menu produkty pochodzenia zwierzęcego, a kolejne 5% planuje wypróbować dietę wegańską niebawem.

Polacy są także coraz bardziej zainteresowani tzw. dietami specjalistycznymi jak bezglutenowa, bez laktozy, czy całkowicie wykluczająca nabiał z posiłków. Już 13% Polaków wykluczyło z menu laktozę, a 6% całkowicie wyeliminowało z diety nabiał, posiłki bezglutenowe jada 12% respondentów a kolejne 7% planuje wykluczenie glutenu z diety. Na popularności zyskuje również odżywianie sezonowe, czyli wybieranie produktów spożywczych i dań z najbardziej dostępnych o danej porze roku składników. W ten sposób stara odżywiać się już 44% Polaków.

- Miesięcznie odnotowujemy 5%-wzrost zamówień w kategorii programów wykluczających mięso. Najwięcej zamówień bez podziału na płeć przypada na województwa mazowieckie i pomorskie. W przypadku podziału na płeć diety bezmięsne chętniej zamawiają kobiety. Diety roślinne to trend, który będzie szczególnie przybierał na sile, ponieważ z badań immunologów Polskiej Akademii Nauk wynika, że dieta wegetariańska wpływa korzystnie na działanie układu odpornościowego. Cieszy też fakt, że coraz więcej Polaków zwraca uwagę na to, co je i stawia na dobrze zbilansowane diety uwzględniające odpowiedni rozkład makro i mikro składników. Pamiętajmy, że tylko takie programy dietetyczne przynoszą długotrwałe rezultaty i zapewniają energię na cały dzień - podsumowuje Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.