Maczfit i kampania #GłodniŻycia: Popyt przewyższył podaż Zainteresowanie promocją #GłodniŻycia" przewyższyło chwilowo moce produkcyjne Maczfita; fot. mat. pras.

Maczfit i kampania #GłodniŻycia: Popyt przewyższył podaż

Autor: Anna Wrona Data: 01 lutego 2022 07:24

Maczfit w styczniu zorganizował dużą promocję -25 proc., której towarzyszyła kampania reklamowa pod hasłem #GłodniŻycia. Firma cateringowa otrzymała tyle zamówień, że popyt przewyższył estymacje i chwilowo pokonał halę produkcyjną.

Maczfit: Taniej o 25 proc.

Maczfit na początku tego roku podniósł ceny swoich pudełek, wprowadzając jednocześnie bardzo dużą i atrakcyjną promocję - 25 proc. na wszystkie diety zamówione w styczniu. Firma ruszyła też z dużą i ciekawą kampanią reklamową w mediach. Jak się okazało, zainteresowanie klientów przewyższyło przewidywania, a w efekcie... pokonało halę produkcyjną.

- Zdajemy sobie sprawę, że nasza kampania #GłodniŻycia, której towarzyszyła atrakcyjna promocja, znacząco przewyższyła nasze estymacje i chwilowo pokonała naszą halę produkcyjną - napisał do klientów prezes Maciej Lubiak wraz z zespołem.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Maczfit: Głodni?

Sytuacja ze zwiększonym zainteresowaniem na pudełka Maczfita i czasowym problemem z realizacją dostaw jest o tyle kuriozalna, że w kampanii firma zachęca do bycia... głodnym.

"Catering dietetyczny, który zachęca do bycia... głodnym, czyli noworoczna kampania marki Maczfit" - pod tym, jak się później okazało - niefortunnym hasłem, Maczfit zakomunikował na początku stycznia swoje nowe działania.

"Czy zachęcenia do bycia „głodnym" powinny pojawić się w komunikacji kampanii promującej catering dietetyczny? Jak się okazuje, zdecydowanie tak! Marka Maczfit zaprezentowała właśnie nową platformę komunikacji na rok 2022, której towarzyszy hasło przewodnie Głodni Życia" - czytaliśmy w komunikacie prasowym.

- Chcieliśmy zachęcić Was do realizacji odłożonych w czasie marzeń oraz do pozostania głodnymi życia, a finalnie sprawiliśmy, że jesteście... głodni. I to dosłownie. Bardzo za to przepraszamy! - napisał do klientów prezes Maczfita.

Maczfit: Rekompensaty

Firma poradziła sobie z kryzysem i obiecała wyciągnąć wnioski z tej lekcji.

- Gwarantujemy, że nasze Biuro Obsługi Klienta w terminie 7 dni skontaktuje się z każdym, kto z tego powodu złożył reklamację, aby udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania, a także przedstawić propozycję rekompensaty. Rozumiemy, że sytuacja wpłynęła na opinię Klientów na temat naszej firmy, niemniej jednak dołożymy wszelkich starań, aby odbudować zaufanie. Wyciągnęliśmy z tej lekcji wnioski i wdrożyliśmy działania zapobiegające podobnym sytuacjom w przyszłości. Zapewniamy, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby sytuacja jak najszybciej wróciła do normy - pisał do klientów Maczfit.

Horecatrends.pl poprosił Maczfit o komentarz dotyczący szczegółów i efektów przebiegu tej promocji. 

"Jak na ironię losu, to właśnie kampania, która okazała się jedną z najskuteczniejszych w całej mojej karierze zawodowej, przerosła możliwości naszej hali produkcyjnej. Paradoksalnie kampania #GłodniŻycia pozostawiła część naszych Klientów… głodnymi. Jest nam z tego powodu niezmiernie przykro, szczególnie że dołożyliśmy wszelkich starań, by wszystko odbyło się zgodnie z planem. 

Sęk w tym, że duży zasięg kampanii i bardzo atrakcyjna oferta cenowa przyniosły odzew znacznie większy, niż zakładaliśmy. “Dream Big” mówią, więc byliśmy ambitni. Zbyt ambitni, jak się okazało, bo choć do projektu przygotowywaliśmy się przez kilka miesięcy i kalkulowaliśmy potencjalny wzrost zamówień, opierając się na naszym – już siedmioletnim – doświadczeniu, nie oszacowaliśmy precyzyjnie skali sukcesu i to przyniosło chwilowe zachwianie procesu produkcji, a co za tym idzie dostaw.

Jednym z etapów planu marketingowego były testy, w ramach których analizowaliśmy możliwości naszej hali produkcyjnej przy obecnej liczbie pracowników. Rzeczywistość znacznie przerosła nasze najśmielsze nawet szacunki. Jedynym rozsądnym wyjściem okazało się więc podjęcie decyzji o ograniczeniu na kilka dni możliwości składania zamówień. Oczywiście wiąże się to z chwilowymi niedogodnościami dla osób chcących kontynuować swoje diety i pozostać z nami dłużej, niemniej najważniejsze było, jest i będzie utrzymanie jakości, z której jesteśmy dumni i znani" - skomentował dla naszego portalu tę sytuację Maciej Lubiak.

Zob. najnowszy wywiad z prezesem Maczfit: Maciej Lubiak: Catering dietetyczny w Polsce ewenementem na skalę światową

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Gość

    W dniu 12.05.2022r. złożyłem zamówienie na 2 dni FIT 2500 które miało zostać zrealizowane 14.05.2022r..
    Zamówienie złożone zostało przyjęte przez firmę Maczfit.

    Niestety zamówienie do mnie nie dotarło. 14.05 o godzinie 8:00 zadzwoniłem do biura obsługi i otrzymałem informacje że zamówienie nie zostanie zrealizowane ponieważ do mojej miejscowości nie dowożą, chociaż zamówienie przyjęli i potwierdzili. Pani przez telefon poinformowała mnie że nie otrzymam zwrotu zapłaconych pieniędzy ponieważ to moja wina i powinienem się z Nimi skontaktować żeby potwierdzić czy zamówienie zostanie zrealizowane.

    Przyjęli zamówienie ode mnie na 2 dni przed jego realizacją. Mieli czas na to aby sprawdzić i potwierdzić lub anulować zamówienie. Ich system pozwolił mi wybrać kod pocztowy i ulicę na której mieszkam.

    „Ups, nie dostarczamy pod ten adres, ale weźmiemy sobie Pana pieniądze i ich nie oddamy.\"