Partnerzy portalu
Maczfit i Żabka – mariaż, który zmieni rynek (opinie) Maczfit i Żabka – mariaż, który zmieni rynek (opnie)

Maczfit i Żabka – mariaż, który zmieni rynek (opinie)

Co zmieni włączenie Maczfit w struktury Grupy Żabka? Czy to dopiero początek przejęć na rynku? Horecatrends.pl zebrał opinie ekspertów.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 12 marca 2021 09:09

8 marca 2021 roku Żabka Polska sp. zo.o. oraz właściciele marki Maczfit poinformowali o podpisaniu umowy, której następstwem będzie włączenie spółki w strukturę tworzącej się Grupy Żabka (Zob. Żabka przejmuje Maczfit)

Jak wskazuje Tomasz Stamirowski, partner zarządzający Funduszu Avallon, Maczfit był w regularnym procesie poszukiwania inwestora od września 2020 roku. Z kolei Żabka w lutym ogłosiła zmiany organizacyjne i utworzenie Żabka Future, odpowiedzialnej między innymi za wyszukiwanie nowych biznesów. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Efekt synergii

– Przejęcie przez Żabkę firmy Maczfit może przynieść unikalne synergie między obydwoma biznesami. Z jednej strony, Żabka będzie w stanie rozszerzyć swój asortyment produktów, rozszerzając ofertę convenience o gotowe posiłki. Zwiększy to paletę codziennych okazji zakupowych dla klientów tej sieci, przy okazji zachęcając ich też do innych zakupów. Z drugiej strony, z perspektywy producenta diet pudełkowych wejście pod skrzydła sieci handlowej posiadającej ponad 7000 punktów może oznaczać skokowe zwiększenie zasięgu działania, dostęp do ogromnej rzeszy nowych klientów oraz radykalne zmniejszenie kosztów logistycznych – wylicza Piotr Grauer, ekspert KPMG.

Grauer zaznacza, że transakcja ta wyznacza kierunek, w którym mogą podążać obie branże, aby wykorzystać wzajemne atuty i szukać symbiozy.

Tomasz Stamirowski podkreśla, że Żabka zrobiła kolejny krok w kierunku dywersyfikacji i rozwoju w rynku convenience.

– Po udanej ekspansji rynkowej mierzonej ilością sklepów, Żabka realizuje strategię wzrostu wartości przez optymalizowanie marży. Jednocześnie poprzez wykorzystanie bazy klientów firmy Maczfit, na pewno jest to dla Żabki krok w rozwoju kanału D2C (Direct to Customer), który będzie zdobywał coraz większą popularność. Z kolei dla Maczfitu to dotarcie do szerszego grona klientów, lepsze zaplecze finansowe i nowy kanał dystrybucji, choć w wypadku tej firmy o transakcji decydowały warunki oferty dla sprzedającego pakiet głównego właściciela – dodaje.

– Żabka Future nie powstała po to, by pasywnie obserwować rzeczywistość. Jeśli po przejęciu Maczfitu miałoby dochodzić do akwizycji producentów, stawiałbym na obszar przekąsek, dań gotowych oraz napojów – przewiduje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl

Konsolidacja na rynku diet pudełkowych?

– Przejęcie Maczfita przez Żabkę to dowód na to, że branża cateringu dietetycznego wciąż ma spory potencjał i będzie się mocno rozwijała w najbliższych latach – uważa Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.