Partnerzy portalu
Maczfit i Żabka – mariaż, który zmieni rynek (opinie) Maczfit i Żabka – mariaż, który zmieni rynek (opnie)

Maczfit i Żabka – mariaż, który zmieni rynek (opinie)

Co zmieni włączenie Maczfit w struktury Grupy Żabka? Czy to dopiero początek przejęć na rynku? Horecatrends.pl zebrał opinie ekspertów.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 12 marca 2021 08:25

Jego zdaniem panująca pandemia oraz połączenie Żabki z Maczfitem będą sprzyjały konsolidacji rynku diet pudełkowych. 

– Maczfit jest jednym z liderów, ale w skali całego rynku odpowiada jedynie za jego kilka procent, bo w Polsce jest już ponad 700 podmiotów, które działają na bardzo podobnej do siebie ofercie. Podobnej, ale nie takiej samej, ponieważ, aby zatrzymać przy sobie obecnych klientów na dłużej, a także przyciągnąć nowych, trzeba oferować nie tylko wysoką jakość, ale i umieć wyróżnić się na tle konkurencji. Ubiegły rok pokazał, że aktualnie stabilną sytuację mają jedynie te firmy, które z rozwagą inwestowały w rozwój oraz nie boją się pokazać klientom jak wygląda produkcja „od kuchni”, bo to potwierdza, że spełniają wszelkie standardy higieny i bezpieczeństwa – zapewnia założyciel firmy Kukuła Healthy Food.

W konsolidację nie wierzy z kolei Przemysław Skokowski, CEO Dietly.pl.

– Konsolidację rynku na chwilę obecną należy włożyć między bajki. Pamiętajmy, że mowa o bardzo rozdrobnionym rynku, na którym obecnie funkcjonuje ok. 750 firm. Maczfit jest jednym z liderów, ale w skali rynku odpowiada on za mniej więcej 6-7% dziennych dostaw cateringu dietetycznego w Polsce. Dla porównania - przez ekosystem dietly.pl przechodzi ok. 50% wszystkich dostaw i transakcji. Dla tych co wczytali się w materiały prasowe – Maczfit dowozi obecnie 10 tys. dostaw - ergo - codziennie na rynku jest rozwożonych ok. 160 tys. dostaw – zaznacza CEO Dietly.pl.

Nowy klient cateringu

Przemysław Skokowski zwraca natomiast uwagę na inny fakt: dzięki Żabce diety pudełkowe mają szanse dotrzeć do innej grupy klientów. Jeśli sprawdzą się założenia, tj. wprowadzenia brandu Maczfita do Żabek, to mowa o zupełnie innej skali i kliencie.

– Do tej pory cateringi pojawiały się na Instagramie, czy w reklamach z Magdą Gessler i Kubą Wojewódzkim. Teraz będą w miejscu, które odwiedza chyba każdy mieszkaniec dużego miasta. Żabka otwiera Maczfitowi, a pośrednio innym cateringom na zupełnie nowego klienta. Takiego, który do tej pory mógł nie zdawać sobie sprawy z convenience wynikającego z dietetycznych pudełek, czy tego, że zdrowe jedzenie może być również smaczne i estetycznie podane, oraz ku zaskoczeniu - stosunkowo tanie. I to co podkreśla Żabka w materiałach - słowo klucz dla tej transakcji, jak i każdej kolejnej na rynku - convenience – wskazuje Skokowski.

Na większą grupę klientów liczy też Maciej Lubiak, prezes Maczfit.

– Cieszymy się, że Grupa Żabka dostrzegła nasz potencjał i dzięki jej ekosystemowi będziemy mogli zaoferować nasze usługi jeszcze większej liczbie klientów. Już teraz jesteśmy liderem rynku cateringu dietetycznego w Polsce, decyzja Żabki sprawia, że w kolejnych latach nasz rozwój nabierze jeszcze szybszego tempa. Naszą misją jest wsparcie prozdrowotnych wyborów Polaków – Żabka jako firma promująca zrównoważony styl życia jest dla nas najlepszym partnerem – mówił przy okazji przejęcia Maciej Lubiak.

Kto następny?

Tomasz Stamirowski, partner zarządzający Funduszu Avallon, wskazuje, że transakcje takie jak Żabki i Maczfitu w naturalny sposób przyciągają zainteresowanie innych graczy obszarem cateringu dietetycznego.

– Nie można wykluczyć, że będą kolejne transakcje, aczkolwiek obecność lidera wspieranego przez Żabkę, może niektórych zniechęcić. Trzeba też pamiętać, że w tych obszarach można zdobyć dobrą pozycję lokalną, natomiast zupełnie czym innym jest budowa skali w całym kraju. To duże wyzwania co do zaplecza produkcyjnego oraz logistyki – mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.