Partnerzy portalu
Makro Polska o InPost Fresh: Mamy ogólnopolski potencjał Paula Flis, Starszy Kierownik Działu E-Commerce Makro Polska w wywiadzie na temat projektu InPost Fresh

Makro Polska o InPost Fresh: Mamy ogólnopolski potencjał

Autor: horecatrends.pl Data: 13 lipca 2021 13:53

Rynek e-grocery to ciastko, które czeka, by je zjeść, a my mamy na nie spory apetyt - mówi Paula Flis, Starszy Kierownik Działu E-Commerce Makro Polska w wywiadzie na temat projektu InPost Fresh.

Horecatrends.pl: Makro wspólnie z InPost wystartował z aplikacją do zakupów spożywczych online. Jaką pozycję na rynku e-grocery zamierzacie  zająć z aplikacją InPost Fresh?

Paula Flis, Starszy Kierownik Działu E-Commerce Makro Polska: Przez lata Makro zbudowało pozycję lidera w sektorze HoReCa, który charakteryzuje się wysokimi wymaganiami w kontekście jakości i szerokości oferty. Jesteśmy pewni, że w projekcie InPost Fresh sprostamy bardzo wysokim wymaganiom klientów końcowych. Zakładamy, że taki „punkt wejścia” w kanał e-grocery Makro jako silnego gracza sprawia, że mamy duży potencjał na rozwój ogólnopolski.

Jakie macie przewagi konkurencyjne?

Projekt to dwóch bardzo mocnych partnerów  Makro i InPost, za którymi stoją bardzo mocne kompetencje. Jeżeli chodzi o Makro są to kompetencje w obszarze najwyżej jakości produktów spożywczych, bardzo mocno skupionych wokół produktów fresh . Jeżeli chodzi o InPost, jest to  ekspertyza w logistyce do klienta końcowego i aplikacjach.

Przewagą jest też sama aplikacja InPost Fresh. Aplikacja jest niezwykle prosta i intuicyjna,  a sama rejestracja expressowa. Skuteczna i szybka dostawa, możliwa nawet w dniu pierwszej rejestracji, dla części klientów w Warszawie dostępna będzie także usługa dostawy Express, gdzie zamówienie dostarczymy w maksymalnie 80 minut od  jego złożenia. Dzięki aplikacji InPost Fresh, klienci mogą kupić produkty, które są na wyłączność dostępne w Makro i do tej pory nie mieli do nich dostępu – są to produkty wykorzystywane w najlepszych restauracjach, pochodzące zarówno z najdalszych zakątków świata, jak i od dostawców lokalnych

Jaka jest rola Makro w InPost Fresh?

Nasza rola  opiera się na  silnych kompetencjach w obszarze najwyższej jakości produktów spożywczych. Klientom oferujemy ponad 10 tysięcy produktów i wysoką jakość dostaw. Szczególnie  stawiamy na kategorie,  w których przez lata zbudowaliśmy  silną pozycję w tak wymagającej grupie klientów jak HoReCa. W ofercie tej jesteśmy zdecydowanym  liderem. Jest to bardzo szeroki wybór  produktów, a wśród nich m.in. świeże ryby, owoce morza, mięso oraz owoce i warzywa. Klienci odnajdą u nas swoje ulubione produkty znanych marek oraz produkty dostępne wyłącznie w Makro. Nasza rola natomiast nie ogranicza się tylko do oferty, odpowiedzialni jesteśmy także za odcinek logistyki magazynowej, czyli selekcję i kompletację produktów. Kompletność dostaw i jakość dostarczanych produktów są dla nas najważniejsze. Specjalnie dla tego kanału uruchomiliśmy także dedykowano biuro obsługi klienta.

Co z Waszego punktu widzenia jest najistotniejsze w sprawnym organizowaniu zakupów spożywczych online?

- odpowiednia jakość dostarczanych produktów spożywczych, to my wybieramy je w imieniu  naszych klientów i mamy pełną świadomość zaufania jakim nas w tym obszarze obdarzyli
- odpowiednio wysoki service level, czyli kompletność zamówień naszych klientów. Nie stosujemy zamienników, skupiamy się na tym by dostarczyć zamówione produkty zgodnie z zamówieniem naszych klientów
- dużą wagę przykładamy także do opakowań, do minimum ograniczamy plastikowe formy i ich nadmierną ilość. Nasi klienci otrzymują zakupy zapakowane w papierowe torby lub kartony. W sposób wyjątkowy pakujemy także świeżą rybę, która do naszych klientów dostarczamy w specjalnym opakowaniu wypełnionym kruszonym lodem.

Jak będzie rozwijał się rynek e-grocery w najbliższym czasie?

Pandemia przełamała bariery wejścia do kategorii e-grocery, powodując gwałtowny wzrost liczby nowych klientów, co przełożyło się na wielu nowych graczy w kanale. Wszyscy zgodnie  zakładamy, że zachowania zakupowe klientów zmieniły się już na dobre. Skłonność do zakupów spożywczych online gwałtowanie wzrosła. Klienci chętnie testują usługi nowych e-sklepów i szukają serwisu, który  najbardziej będzie odpowiadał ich preferencjom. Rynek e-grocery rozwija się bardzo dynamicznie. Dwucyfrowe tempo wzrostu pozwala szacować, że za ok 4  lata jego udział całej sprzedaży produktów spożywczych w Polsce może wzrosnąć nawet do 2 %, co oznacza sprzedaż na poziomie ponad 6,5 mld zł.

Rynek e-grocery to ciastko, które czeka, by je zjeść a my mamy na nie spory apetyt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Karina

    Jak dla mnie dobry sojusz dwóch fajnych marek. Wiele razy byłam w Makro na zakupach, bo mają ogromny wybór produktów. Z kolei Inpost wymiata w dostarczaniu paczek, a teraz jeszcze zakupy dowożą. Zainstalowałam apkę z ciekawością i teraz korzystam. Apka ładna w obsłudze, intuicyjna. Zakupy szybkie, oszczędność czasu, bo nie musze jechać do sklepu, bezpiecznie (wiadomo – pandemia). Wybór towaru ogromny i promocje są. Jak dla mnie super opcja.
  • Doris

    Byłoby świetnie gdyby aplikacja miała ogólnopolski zasięg. Wygoda zakupów spożywczych za pomocą aplikacji jest niesamowita. Na spokojnie w fotelu robię sobie zakupy regularnie, ulga, że nie muszę już nosić ciężkich zakupów tylko elegancko zapakowane w kartony zakupy pod sam drzwi na wózku przywozi Pan Kurier :D