Partnerzy portalu
Makro Polska o InPost Fresh: Mamy ogólnopolski potencjał Paula Flis, Starszy Kierownik Działu E-Commerce Makro Polska w wywiadzie na temat projektu InPost Fresh

Makro Polska o InPost Fresh: Mamy ogólnopolski potencjał

Rynek e-grocery to ciastko, które czeka, by je zjeść, a my mamy na nie spory apetyt - mówi Paula Flis, Starszy Kierownik Działu E-Commerce Makro Polska w wywiadzie na temat projektu InPost Fresh.

Autor: horecatrends.pl Data: 13 lipca 2021 13:53

Horecatrends.pl: Makro wspólnie z InPost wystartował z aplikacją do zakupów spożywczych online. Jaką pozycję na rynku e-grocery zamierzacie  zająć z aplikacją InPost Fresh?

Paula Flis, Starszy Kierownik Działu E-Commerce Makro Polska: Przez lata Makro zbudowało pozycję lidera w sektorze HoReCa, który charakteryzuje się wysokimi wymaganiami w kontekście jakości i szerokości oferty. Jesteśmy pewni, że w projekcie InPost Fresh sprostamy bardzo wysokim wymaganiom klientów końcowych. Zakładamy, że taki „punkt wejścia” w kanał e-grocery Makro jako silnego gracza sprawia, że mamy duży potencjał na rozwój ogólnopolski.

Jakie macie przewagi konkurencyjne?

Projekt to dwóch bardzo mocnych partnerów  Makro i InPost, za którymi stoją bardzo mocne kompetencje. Jeżeli chodzi o Makro są to kompetencje w obszarze najwyżej jakości produktów spożywczych, bardzo mocno skupionych wokół produktów fresh . Jeżeli chodzi o InPost, jest to  ekspertyza w logistyce do klienta końcowego i aplikacjach.

Przewagą jest też sama aplikacja InPost Fresh. Aplikacja jest niezwykle prosta i intuicyjna,  a sama rejestracja expressowa. Skuteczna i szybka dostawa, możliwa nawet w dniu pierwszej rejestracji, dla części klientów w Warszawie dostępna będzie także usługa dostawy Express, gdzie zamówienie dostarczymy w maksymalnie 80 minut od  jego złożenia. Dzięki aplikacji InPost Fresh, klienci mogą kupić produkty, które są na wyłączność dostępne w Makro i do tej pory nie mieli do nich dostępu – są to produkty wykorzystywane w najlepszych restauracjach, pochodzące zarówno z najdalszych zakątków świata, jak i od dostawców lokalnych

Jaka jest rola Makro w InPost Fresh?

Nasza rola  opiera się na  silnych kompetencjach w obszarze najwyższej jakości produktów spożywczych. Klientom oferujemy ponad 10 tysięcy produktów i wysoką jakość dostaw. Szczególnie  stawiamy na kategorie,  w których przez lata zbudowaliśmy  silną pozycję w tak wymagającej grupie klientów jak HoReCa. W ofercie tej jesteśmy zdecydowanym  liderem. Jest to bardzo szeroki wybór  produktów, a wśród nich m.in. świeże ryby, owoce morza, mięso oraz owoce i warzywa. Klienci odnajdą u nas swoje ulubione produkty znanych marek oraz produkty dostępne wyłącznie w Makro. Nasza rola natomiast nie ogranicza się tylko do oferty, odpowiedzialni jesteśmy także za odcinek logistyki magazynowej, czyli selekcję i kompletację produktów. Kompletność dostaw i jakość dostarczanych produktów są dla nas najważniejsze. Specjalnie dla tego kanału uruchomiliśmy także dedykowano biuro obsługi klienta.

Co z Waszego punktu widzenia jest najistotniejsze w sprawnym organizowaniu zakupów spożywczych online?

- odpowiednia jakość dostarczanych produktów spożywczych, to my wybieramy je w imieniu  naszych klientów i mamy pełną świadomość zaufania jakim nas w tym obszarze obdarzyli
- odpowiednio wysoki service level, czyli kompletność zamówień naszych klientów. Nie stosujemy zamienników, skupiamy się na tym by dostarczyć zamówione produkty zgodnie z zamówieniem naszych klientów
- dużą wagę przykładamy także do opakowań, do minimum ograniczamy plastikowe formy i ich nadmierną ilość. Nasi klienci otrzymują zakupy zapakowane w papierowe torby lub kartony. W sposób wyjątkowy pakujemy także świeżą rybę, która do naszych klientów dostarczamy w specjalnym opakowaniu wypełnionym kruszonym lodem.

Jak będzie rozwijał się rynek e-grocery w najbliższym czasie?

Pandemia przełamała bariery wejścia do kategorii e-grocery, powodując gwałtowny wzrost liczby nowych klientów, co przełożyło się na wielu nowych graczy w kanale. Wszyscy zgodnie  zakładamy, że zachowania zakupowe klientów zmieniły się już na dobre. Skłonność do zakupów spożywczych online gwałtowanie wzrosła. Klienci chętnie testują usługi nowych e-sklepów i szukają serwisu, który  najbardziej będzie odpowiadał ich preferencjom. Rynek e-grocery rozwija się bardzo dynamicznie. Dwucyfrowe tempo wzrostu pozwala szacować, że za ok 4  lata jego udział całej sprzedaży produktów spożywczych w Polsce może wzrosnąć nawet do 2 %, co oznacza sprzedaż na poziomie ponad 6,5 mld zł.

Rynek e-grocery to ciastko, które czeka, by je zjeść a my mamy na nie spory apetyt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.