Partner portalu
Od marca do maja liczba partnerów Glovo w Polsce wzrosła o niemal 50 proc. Od marca do maja liczba partnerów Glovo w Polsce wzrosła o niemal 50 proc., fot. materiały prasowe

Od marca do maja liczba partnerów Glovo w Polsce wzrosła o niemal 50 proc.

Nowe partnerstwa, większy wybór produktów i branż czy odważniejsze decyzje zakupowe konsumentów – COVID-19 przyspieszył rozwój branży delivery na niespotykaną dotąd skalę. Przed sezonem jesiennym eksperci aplikacji Glovo podsumowują doświadczenia polskie i globalne, wskazując zmiany wywołane pandemią, które zostaną na rynku na dłużej.

Autor: dlahandlu.pl Data: 23 września 2020 11:26

Globalna pandemia o niespotykanym dotychczas rozmiarze sprawiła, że w ciągu ostatnich miesięcy codzienność zmieniła się diametralnie. Za sprawą lockdownu wiele osób musiało przeorganizować swoje obowiązki, pozostać w domu czy przejść na tryb pracy zdalnej. Pomimo trudnej sytuacji, biznes szybko dostosował się do nowej rzeczywistości. Według badania Global Consumer Insights Survey, przeprowadzonego przez PWC wynika, że 74 proc. przebadanych chociaż przez jakiś czas w tym roku pracowało zdalnie, a 59 proc. z nich obecnie częściej niż przed pandemią wykorzystuje aplikacje do wideokonferencji. Wymóg społecznego dystansu i izolacji przyspieszył rozwój branży delivery i agregatorów do zamawiania jedzenia online, które stanęły przed wyzwaniem wzmożonego zainteresowania klientów, dostępności produktów, partnerów czy szybkości realizowania zamówień. Coraz większa liczba konsumentów postawiła na zakupy online i dostawy jedzenia do domu. Glovo, kataloński startup umożliwiający zamawianie jedzenia z restauracji i zakupów online działa na 22 rynkach na świecie, także w tych najmocniej dotkniętych pandemią, jak Hiszpania czy Włochy.  Eksperci wskazują kluczowe zmiany branży delivery, widoczne w Polsce i na świecie z perspektywy międzynarodowej firmy.

 Rozwój sieci partnerskiej i większy wybór dla klientów

Pandemia udowodniła, że współpraca restauracji z partnerem umożliwiającym zamawianie i dostawę zamówień jest niezbędna w czasie kryzysu.  Nigdy wcześniej na taką skalę restauracje, sklepy i usługodawcy nie korzystali z rozwiązań technologicznych, które w czasie lockdownu okazały się kluczowe dla utrzymania ciągłości biznesu. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na obecność w popularnych aplikacjach, nie zrezygnowali z nich kiedy ograniczenia związane z pandemią zostały poluzowane.

W Hiszpanii 30 proc. restauracji pozostało otwartych dzięki realizacji dostaw, w wielu przypadkach podwajając sprzedaż online za pośrednictwem naszej platformy. W rezultacie obserwujemy rosnące zainteresowanie ze strony nowych restauracji i sklepów dołączeniem do Glovo, aby zabezpieczyć swoją działalność i pozyskać nowych klientów. Kryzys przyspieszył również cyfryzację innych sektorów, które zostały pozbawione możliwości fizycznej działalności, od lokalnych sklepów i kiosków po supermarkety i sklepy z elektroniką. Ich integrację ułatwił sposób, w jaki zaprojektowaliśmy Glovo, czyli jako aplikację umożliwiającą dostarczanie wielu kategorii produktowych  – podkreśla Carlos Silvan, General Manager Glovo Polska.

Czytaj więcej: dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.