Partnerzy portalu
PizzaPortal.pl: Więcej kobiet niż mężczyzn zamawia jedzenie online fot. unsplash.com

PizzaPortal.pl: Więcej kobiet niż mężczyzn zamawia jedzenie online

Autor: Horecatrends.pl Data: 06 czerwca 2019 11:07

Więcej kobiet niż mężczyzn zamawia jedzenie z dostawą – wynika z raportu PizzaPortal.pl. To efekt zmian społecznych. Znika presja bycia perfekcyjną panią domu, gotującą kilkudaniowy obiad dla całej rodziny. Kobiety nadal są jednak decydentkami w kwestii kulinarnej aktywności – analizują eksperci PizzaPortal.pl.

Kobiety są niezależne w każdej sferze swojego życia, stąd to właśnie one podejmują decyzje o zamówieniu jedzenia z dostawą do domu. Z raportu PizzaPortal.pl wynika, że w zamawianiu jedzenia dominują właśnie kobiety, stanowiące 53 proc. wszystkich zamawiających.

- Kobiety nadal są decydentkami, jeśli chodzi o kulinarną aktywność w gospodarstwach domowych. Dodatkowo w dzisiejszych czasach nie czują już presji bycia perfekcyjną panią domu, gotującą kilkudaniowy obiad dla całej rodziny - Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.  

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Czynnikami wpływającym na zmianę podejścia do przygotowywania posiłków w domu są ograniczona ilość wolnego czasu, niechęć do gotowania, dostępność gotowych dań w sklepach oraz coraz większy wybór posiłków, które można zamówić przez serwisy takie jak PizzaPortal.pl - dodaje.

Gotowanie coraz mniej ekonomiczne

Dawne społeczne oczekiwanie by kobieta, która opuszcza rodzinny dom potrafiła gotować, już nie istnieje.

- Gospodarstwa domowe są coraz mniej liczne, a to oznacza, że gotowanie staje się wręcz nieekonomiczne. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których w domu nie ma osoby, która potrafi czy choćby po prostu lubi gotować - Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.  

- Taka sytuacja skłania do kupowania dań bądź zamawiania jedzenia online. Tempo życia przyspiesza i dużo pracujemy, dlatego czas wolny chcemy przeznaczać na przyjemności. Szacuje się, że w 2025 roku wartość rynku zamówień online wyniesie blisko 6 mld zł, a dziś wynosi ok. 1 mld zł - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz