Partner portalu
Prezes Maczfit: Biznes diet pudełkowych udowadnia od kilku lat, jak jest mocny Maciej Lubiak, prezes Maczfit; Fot. Marta Wojtal

Prezes Maczfit: Biznes diet pudełkowych udowadnia od kilku lat, jak jest mocny

Maczfit świętuje w tym roku 5-lecie działalności. O początkach, zmieniającym się rynku cateringu dietetycznego oraz wpływie pandemii COVID-19 na branżę rozmawiamy z Maciejem Lubiakiem, założycielem i prezesem firmy.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 05 czerwca 2020 07:39

Horecatrends.pl: Firma Maczfit obchodzi w tym roku 5-lecie działalności. Jakie były początki i skąd pomysł na taki biznes?

Maciej Lubiak, prezes Maczfit: Można powiedzieć, że Maczfit zrodził się z połączenia osobistych potrzeb i wysokich oczekiwań odnośnie jakości. W tamtym czasie prowadząc restaurację, znalazłem się w sytuacji, w której potrzebowałem diety. Testowałem różne cateringi dietetyczne, ale żaden nie zaspokajał moich wymagań smakowych, więc moi kucharze zaczęli przygotowywać dla mnie indywidualne dania, które były dietetyczne, ale równie pyszne jak te w restauracji. Zacząłem się zastanawiać, ile jest takich osób jak ja - potrzebujących diety, lecz ceniących sobie smak, jakość oraz różnorodność. Dla takich właśnie klientów powstał Maczfit.

Pierwsze dania zaczęliśmy produkować w restauracji. Od początku chciałem podejść do tego profesjonalnie. Zatrudniłem dodatkowego kucharza, dietetyka i we trójkę przez 3 miesiące pracowaliśmy nad menu. Zrobiliśmy research wszystkich cateringów dietetycznych dostępnych na rynku warszawskim. Badaliśmy, jak inni to robią, jak wyglądają dostawy, jak są zbilansowane posiłki i jaka jest oferta. Proces zjedzenia prawie 2000 dań był nie lada wyzwaniem.

W międzyczasie szukaliśmy swojego stylu i jakości podawania. Podszedłem do tego, podobnie jak w restauracji, z założeniem, że musi być przede wszystkim smacznie.

Pierwsze malutkie 25-metrowe biuro otworzyłem w mieszkaniu na warszawskim Wilanowie. Wiedziałem, że jeśli robię coś nowego, muszę zrobić na 100 proc. Przygotowałem menu, zdjęcia, technologię, stronę, tak żeby klient odbierał Maczfita jako coś super profesjonalnego. Na początku rozdałem 1000 paczek znajomym, by zebrać opinie, a potem zacząłem inwestować w internet.

Po analizie konkurencji chciałem wyeliminować minusy i wejść na rynek z samymi plusami. To, co mnie zaskoczyło, to cena. Postanowiliśmy powalczyć o klienta ceną i jakością, a potem znaleźć odpowiedni, konkurencyjny poziom cenowy.

Jak przez ten czas zmieniał się rynek i czy jest on już nasycony?

Wierzę, że rynek będzie się rozwijał nadal dynamicznie. Dziennie dostarczanych jest coraz więcej diet pudełkowych. Na całym rynku cateringu dietetycznego zapotrzebowanie rośnie, w Polsce dostarcza się do klientów ponad 80 tys. zestawów dziennie. Biznes diet pudełkowych udowadnia od kilku lat, jak jest mocny, niezależnie od tego, co się dzieje. Tak jak rozkwita rynek delivery, tak dieta pudełkowa ma swoje mocne miejsce w branży, a nasza konkurencja coraz lepiej gotuje i to widzimy. To już nie tylko dieta pudełkowa. Posiłki muszą mieć jakość restauracyjną.

Pojawiła się walka na promocje i rabaty. Łatwiej jest udzielać je większym podmiotom niż mniejszym. Na początku firm z branży cateringu dietetycznego było mało, co za tym idzie, mieliśmy duże możliwości promocyjne m.in. w sieci. Potem oprócz jakości wyznacznikiem marki zaczęły być dostępność, zasięg i szybkość dostaw oraz punktualność i poziom obsługi klienta. Jako Maczfit za każdym razem staraliśmy się dopasować do tego, czego klient od nas oczekuje.

Czy ostatnie miesiące pandemii zmieniły branżę?

Marzec co roku był miesiącem dużej sprzedaży. Każda firma cateringowa liczy na ten miesiąc. To też czas nowych inwestycji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.