Partnerzy portalu
Pyszne.pl krytykowane za kopie stron restauracji. Kto ma rację? Pyszne.pl krytykowane za minisite Wypas Burger

Pyszne.pl krytykowane za kopie stron restauracji. Kto ma rację?

Wypas Burger zarzuca Pyszne.pl skopiowanie strony baru, aby przekierować klientów do zamówień przez swoją platformę. Agregator odpowiada, powołując się na zapisy umowy.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 06 kwietnia 2021 11:27

– Pyszne.pl skopiowało moją stronę internetową, co skutkowało wprowadzaniem w błąd moich klientów i narzucaniem mi dodatkowych prowizji – poinformował Maciej Długosz, właściciel Wypas Burger Warszawa. W sieci widniała domena przypominająca ich domenę wypasburger.pl. Adres www kopii, czyli minisite'a, brzmiał: wypas-burger.pl. Pyszne.pl odpowiada, że nie używa logotypu bez zgody restauracji. Wskazuje za to na punkt w umowie oraz korzyści płynące z posiadania minisite’u. Kto ma rację?

– Klient myślał, że zamawia w naszej restauracji, a przy finalizacji płatności zostawał skierowany na Pyszne.pl, przez co my, jako restauratorzy, płaciliśmy bardzo wysoką prowizję od każdego zamówienia. Problem w tym, że nikt w Pyszne.pl nie zapytał nas, czy zgadzamy się na taki układ – mówi Maciej Długosz.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Co to jest minisite Pyszne.pl?

Jak czytamy na stronie Pyszne.pl, minisite jest to strona służąca do składania zamówień tworzona przez Pyszne.pl w oparciu o dane restauracji. Wszystkie minisite opierają się o ten sam szablon graficzny. Główną częścią tej strony jest zawsze menu lokalu wraz z nazwą restauracji. Na stronie znajduje się też adres oraz godziny otwarcia. Każda z tych stron jest sygnowana logiem Pyszne.pl, aby ułatwić ich wyróżnienie w internecie jako części naszego serwisu - podaje agregator.

Pyszne.pl. odpowiada

Karolina Jastrzębska, manager działu ds. Doradztwa i Rozwoju B2B Pyszne.pl, tłumaczy, że zasady uruchomienia minisite'ów reguluje zapis w ogólnych warunkach umowy dotyczący działań marketingowych.

– Pyszne.pl nie może uruchomić minisite'u ani użyć logotypu bez zgody restauracji. To restauracja podejmuje ostateczną decyzję, czy chce zatrzymać minisite. Zgoda na uruchomienie minisite'u jest opcjonalna - w momencie podpisywania umowy restauracja może podjąć decyzję o uruchomieniu minisite'u lub z niego zrezygnować. W przypadku, kiedy restauracja w trakcie współpracy zdecyduje, że nie chce korzystać z ministe'u, może w dowolnym momencie zgłosić prośbę o jego usunięcie. W takiej sytuacji działanie minisite'u jest niezwłocznie zawieszane – informuje.

Firma przekonuje, że ruch w serwisie Pyszne.pl buduje poprzez szeroką kampanię marketingową, która obejmuje między innymi  telewizję, outdoor i Internet.

– W Internecie korzystamy z dostępnych narzędzi optymalizacyjnych, co jest nakierowane na pozyskanie jak największej ilości dodatkowych zamówień dla restauracji. W ramach tych działań tworzymy dodatkowe strony - minisite’y, prezentujące menu poszczególnych restauracji – napisano w oświadczeniu.

– Korzyściami płynącymi z posiadania minisite’u są: zwiększona liczba zamówień generowana przez minisite, darmowe pozycjonowanie oraz promowanie w Internecie danej restauracji, znajdującej się w serwisie, co z kolei przekłada się na wzrost zamówień z tej restauracji – twierdzi Karolina Jastrzębska, manager działu ds. Doradztwa i Rozwoju B2B Pyszne.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.