Partnerzy portalu
Pyszne.pl opublikowało pierwszy Raport Food Trendów fot. shutterstock

Pyszne.pl opublikowało pierwszy Raport Food Trendów

Pyszne.pl opublikowało pierwszą edycję Raportu FoodTrendów. Wynika z niego, że  nasza znajomość aktualnych światowych trendów związanych z jedzeniem jest... umiarkowana. Tylko 40% Polaków zna pojęcie street food, a o slow food słyszało 23%. Jako najmodniejsze danie ankietowani wskazali... sushi.

Autor: horecatrends.pl Data: 06 czerwca 2019 14:56

Zgodnie z raportem Pyszne.pl, Polacy łączą w sobie sprzeczności. Z jednej strony pociąga ich nowe, z drugiej - są mocno przywiązani do tradycji. Jak wynika z Raportu Food-Trendów Pyszne.pl, Polacy mają jasno ustaloną hierarchię posiłków. Jak twierdzi prawie połowa respondentów, najważniejszy w ciągu dnia jest obiad.  Po nim zaś śniadanie z 37% odpowiedzi. Mało istotne są natomiast drugie śniadanie (5%), kolacja (4%) czy lunch (1%). Kultura jedzenia zachodnich posiłków jeszcze nie do końca zadomowiła się nad Wisłą. Mniej niż jedna piąta Polaków jada lunch (18%) przy aż 85% osób mających w rozkładzie dnia obiad. Nasz tradycjonalizm jest widoczny także przy wyborze dań. Najmocniej zakorzeniona w preferencjach Polaków i wybierana zdecydowanie najczęściej jest kuchnia polska (98%). Nasza znajomość aktualnych światowych trendów związanych z jedzeniem jest jednak umiarkowana. Tylko 40% Polaków zna pojęcie street food, a o slow food słyszało 23 % z nas.

Pyszne.jpg

Więcej niż jeden na trzech Polaków stosuje ograniczenia żywieniowe, głównie ze względu na chęć prowadzenia zdrowego stylu życia (63%) i ze względów zdrowotnych (52%). Wśród młodych ludzi w przedziale wiekowym 18-24 istotnym powodem jest także trening (48% w tej grupie badanych). Najczęściej stosowana jest dieta wykluczająca cukier (10%).

Diety wegetariańskiej przestrzega 4%, a chciałoby ją wypróbować 8% Polaków. Skłania nas do tego przede wszystkim kiepska jakość dostępnego w sklepach mięsa - 54% spośród nas ma co do niego wątpliwości. Polacy zauważają oprócz tego coraz lepszą dostępność zamienników mięsa i rozbudowującą się ofertę dla wegetarian w restauracjach. Szukają też sposobu na schudnięcie. Tylko 30% potencjalnych wegetarian motywują względy ideologiczne. W przejściu na dietę wegetariańską powstrzymuje Polaków przede wszystkim to, że nie wyobrażają sobie rezygnacji z mięsa oraz mają silne przyzwyczajenia. Nie bez znaczenia są dla nich także nawyki żywieniowe bliskich osób.

Więcej liczb i faktów z raportu:

I.                    Trendy dotyczące posiłków

·         Zwyczaj jedzenia brunchu ma tylko 3% Polaków.

·          Choć obiad i lunch pełnią teoretycznie podobną funkcję zaspokojenia głodu w środku dnia, obserwujemy znaczące różnice w podejściu do obu posiłków.

·         W dni pracujące na lunch wybieramy się do restauracji ponad cztery razy częściej niż na obiad.

II.                  Trendy dotyczące preferencji kulinarnych

·         Spośród dań kuchni polskiej najmłodsi respondenci preferują pierogi (36% osób w przedziale wiekowym 18-24 lata), starsi – kotleta schabowego.

·         Dokładnie wiemy, czego chcielibyśmy posmakować. Spośród dań kuchni tajskiej są to przede wszystkim zupy, indyjskiej – nowe rodzaje curry, hiszpańskiej – paella, meksykańskiej – burrito, wietnamskiej – zupa pho, rosyjskiej – pielmieni, a ukraińskiej – bliny.

III.                Diety

·         4% Polaków przestrzega diety bezglutenowej.

·         3% z nas wyklucza ze swojej diety laktozę.

·         12% osób zamierza wypróbować w przyszłości dietę wykluczającą cukier.

·         71% osób nie rozważa przechodzenia na żadna nową dietę 

IV.                Jedzenie z dowozem czy wyjście do restauracji?

·         62% respondentów zamówiło jedzenie z dowozem w ciągu 3 miesięcy poprzedzających badanie.

·         Posiłku dostarczonego do drzwi potrzebujemy zwłaszcza wtedy, gdy nie chce nam się gotować (47%) lub nie mamy czasu (41%).

·         Jedzenie z dowozem zamawiamy najczęściej z rodziną (50%) lub ze znajomymi (43%).

·         Do restauracji chodzimy przede wszystkim ze względów towarzyskich (46%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.