Partnerzy portalu
Pyszne.pl opublikowało pierwszy Raport Food Trendów fot. shutterstock

Pyszne.pl opublikowało pierwszy Raport Food Trendów

Autor: horecatrends.pl Data: 06 czerwca 2019 09:04

Pyszne.pl opublikowało pierwszą edycję Raportu FoodTrendów. Wynika z niego, że  nasza znajomość aktualnych światowych trendów związanych z jedzeniem jest... umiarkowana. Tylko 40% Polaków zna pojęcie street food, a o slow food słyszało 23%. Jako najmodniejsze danie ankietowani wskazali... sushi.

Zgodnie z raportem Pyszne.pl, Polacy łączą w sobie sprzeczności. Z jednej strony pociąga ich nowe, z drugiej - są mocno przywiązani do tradycji. Jak wynika z Raportu Food-Trendów Pyszne.pl, Polacy mają jasno ustaloną hierarchię posiłków. Jak twierdzi prawie połowa respondentów, najważniejszy w ciągu dnia jest obiad.  Po nim zaś śniadanie z 37% odpowiedzi. Mało istotne są natomiast drugie śniadanie (5%), kolacja (4%) czy lunch (1%). Kultura jedzenia zachodnich posiłków jeszcze nie do końca zadomowiła się nad Wisłą. Mniej niż jedna piąta Polaków jada lunch (18%) przy aż 85% osób mających w rozkładzie dnia obiad. Nasz tradycjonalizm jest widoczny także przy wyborze dań. Najmocniej zakorzeniona w preferencjach Polaków i wybierana zdecydowanie najczęściej jest kuchnia polska (98%). Nasza znajomość aktualnych światowych trendów związanych z jedzeniem jest jednak umiarkowana. Tylko 40% Polaków zna pojęcie street food, a o slow food słyszało 23 % z nas.

Pyszne.jpg

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Więcej niż jeden na trzech Polaków stosuje ograniczenia żywieniowe, głównie ze względu na chęć prowadzenia zdrowego stylu życia (63%) i ze względów zdrowotnych (52%). Wśród młodych ludzi w przedziale wiekowym 18-24 istotnym powodem jest także trening (48% w tej grupie badanych). Najczęściej stosowana jest dieta wykluczająca cukier (10%).

Diety wegetariańskiej przestrzega 4%, a chciałoby ją wypróbować 8% Polaków. Skłania nas do tego przede wszystkim kiepska jakość dostępnego w sklepach mięsa - 54% spośród nas ma co do niego wątpliwości. Polacy zauważają oprócz tego coraz lepszą dostępność zamienników mięsa i rozbudowującą się ofertę dla wegetarian w restauracjach. Szukają też sposobu na schudnięcie. Tylko 30% potencjalnych wegetarian motywują względy ideologiczne. W przejściu na dietę wegetariańską powstrzymuje Polaków przede wszystkim to, że nie wyobrażają sobie rezygnacji z mięsa oraz mają silne przyzwyczajenia. Nie bez znaczenia są dla nich także nawyki żywieniowe bliskich osób.

Więcej liczb i faktów z raportu:

I.                    Trendy dotyczące posiłków

·         Zwyczaj jedzenia brunchu ma tylko 3% Polaków.

·          Choć obiad i lunch pełnią teoretycznie podobną funkcję zaspokojenia głodu w środku dnia, obserwujemy znaczące różnice w podejściu do obu posiłków.

·         W dni pracujące na lunch wybieramy się do restauracji ponad cztery razy częściej niż na obiad.

II.                  Trendy dotyczące preferencji kulinarnych

·         Spośród dań kuchni polskiej najmłodsi respondenci preferują pierogi (36% osób w przedziale wiekowym 18-24 lata), starsi – kotleta schabowego.

·         Dokładnie wiemy, czego chcielibyśmy posmakować. Spośród dań kuchni tajskiej są to przede wszystkim zupy, indyjskiej – nowe rodzaje curry, hiszpańskiej – paella, meksykańskiej – burrito, wietnamskiej – zupa pho, rosyjskiej – pielmieni, a ukraińskiej – bliny.

III.                Diety

·         4% Polaków przestrzega diety bezglutenowej.

·         3% z nas wyklucza ze swojej diety laktozę.

·         12% osób zamierza wypróbować w przyszłości dietę wykluczającą cukier.

·         71% osób nie rozważa przechodzenia na żadna nową dietę 

IV.                Jedzenie z dowozem czy wyjście do restauracji?

·         62% respondentów zamówiło jedzenie z dowozem w ciągu 3 miesięcy poprzedzających badanie.

·         Posiłku dostarczonego do drzwi potrzebujemy zwłaszcza wtedy, gdy nie chce nam się gotować (47%) lub nie mamy czasu (41%).

·         Jedzenie z dowozem zamawiamy najczęściej z rodziną (50%) lub ze znajomymi (43%).

·         Do restauracji chodzimy przede wszystkim ze względów towarzyskich (46%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz