Partnerzy portalu
Pyszne.pl usuwa produkty plastikowe z oferty dla restauracji

Pyszne.pl usuwa produkty plastikowe z oferty dla restauracji

1 grudnia 2019 r. jednorazowe produkty plastikowe znikną z oferty sklepu internetowego dedykowanego dla restauracji partnerskich. Pyszne.pl zachęca swoich Partnerów do wprowadzenia zrównoważonych alternatyw dla plastikowych opakowań na dostarczane jedzenie. W ten sposób wysyła im czytelny sygnał do rozważenia wpływu zanieczyszczeń plastikowych na środowisko naturalne.

Autor: horecatrends.pl Data: 28 listopada 2019 10:20

W dążeniu do bardziej zrównoważonych działań Takeaway.com, do którego należy Pyszne.pl, rozpoczęło działania mające na celu wyeliminowanie plastiku w sklepach partnerskich we wszystkich krajach, w których funkcjonują serwisy grupy. Od 1 grudnia nowe reguły ograniczą sprzedawcom możliwość oferowania jednorazowych plastikowych opakowań za pośrednictwem sklepu internetowego.

W trwającym od kilku miesięcy okresie przejściowym Pyszne.pl skoncentrowało się na dostarczaniu bardziej zrównoważonych alternatyw w ofercie dla restauracji. Znaleźć się wśród nich mogą tylko te przyjazne dla środowiska opakowania, które zachowują niezmienioną jakość w stosunku do ich plastikowych odpowiedników - takie samo utrzymanie temperatury oraz świeżości dań.

Alternatywy dla tworzyw sztucznych jednorazowego użytku obejmują bioplastiki (tworzywa ulegające biodegradacji i nadające się do kompostowania) oraz rozwiązania technologiczne oparte na papierze zatwierdzonym przez FSC lub poddanym recyklingowi. Zaplanowany na rok 2020 jest także test opakowań wielokrotnego użytku.

W Pyszne.pl dedykowany dział Partner Services wspiera restauracje, pomagając zwiększać ilość zamówień składanych u nich za pośrednictwem serwisu, zapewniając im między innymi doradztwo marketingowe i materiały promocyjne. Sklep internetowy poszerza zakres wsparcia dla restauracji.

W sklepie internetowym Partnerzy serwisu znajdą w jednym miejscu wszystko, co jest im potrzebne do prowadzenia biznesu: składniki kulinarne, materiały eksploatacyjne i usługi oferowane przez Pyszne.pl lub dostawców zewnętrznych.

Pierwsze zrównoważone rozwiązania zostały wprowadzone do sklepu internetowego kilka lat temu. Od początku 2019 roku sprzedanych zostało 11,5 miliona zatwierdzonych przez FSC toreb papierowych, co zastąpiło zapotrzebowanie na torebki plastikowe. Oznacza to wzrost o 310% w porównaniu z t m samym okresem w 2018 roku. Zespół sklepu internetowego jest również odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą ekologicznych środków transportu w celu zmniejszenia emisji CO2 przez dostawców. Do tej pory sprzedano restauracjom 1300 rowerów elektrycznych. Dodatkowo Takeaway.com korzysta z rowerów elektrycznych w ramach własnej usługi dostawy.

Od 2021 r. wszystkie kraje UE podlegają nowym przepisom, zakazującym stosowania wybranych produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Usunięcie tych produktów ze sklepu Pyszne.pl jest wystarczające do  zapewnienia zgodności z dyrektywą UE. Jednak aby pomóc wszystkim Partnerom w dostosowaniu się do niniejszych regulacji, Pyszne.pl planuje szeroko zakrojony program komunikacyjny, wspierający Partnerów w przestrzeganiu nowych przepisów, pomagający im zrozumieć najważniejsze aspekty ekologiczne i konsumenckie związane z tym zagadnieniem oraz ułatwiający im znalezienie właściwych rozwiązań.

Ostatnie badanie rynkowe pokazuje, że większość respondentów z grupy docelowej Takeaway.com w Niemczech i Holandii woli wygląd opakowań postrzeganych jako zrównoważone niż wygląd opakowań z tworzyw sztucznych (88% Niemcy, 92% Holandia - badanie konsumenckie z sierpnia 2019 r.).

Ponadto program komunikacyjny będzie wspierał inne inicjatywy CSR i wszelkie innowacje w dziedzinie opakowań, gdy tylko staną się one dostępne. Zaplanowana na 2020 rok odnowiona strategia CSR Pyszne.pl obejmie politykę firmy w zakresie tworzyw sztucznych, która ma sprostać wymaganiom wszystkich zainteresowanych stron, w tym: restauracji, klientów Pyszne.pl, inwestorów, pracowników i społeczeństwa.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.