Pyszne.pl: zasięgiem obejmujemy już około 83% Polaków



www.horecatrends.pl - 03 grudnia 2019 13:47


Serwis Pyszne.pl kontynuuje ekspansję. Z ponad 7000 partnerskich restauracji, zasięgiem obejmuje już około 83% Polaków. Dostawa jedzenia obsługiwana przez flotę kurierów Pyszne.pl została w trzecim i trwającym czwartym kwartale 2019 wprowadzona do kolejnych miast. Usługa jest darmowa dla klientów i obejmuje także restauracje McDonald’s. Niedawno serwis ogłosił, że zostanie jednym z głównych sponsorów UEFA Euro 2020.

Pod względem obrotu generowanego dla restauracji, przychodów, liczby restauracji i zasięgu serwis Pyszne.pl pozostaje zdecydowanym liderem polskiego rynku zamówień jedzenia online. W pierwszym półroczu 2019 zanotował wzrost łącznej wartości zamówień na poziomie 41% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Złożyły się na to wyższa liczba zamówień (+35%) oraz większa wartość średniego zamówienia, która osiągnęła ponad 48 złotych[1]. W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2019 r. użytkownicy złożyli ponad 7 mln zamówień o łącznej wartości ponad 338 mln złotych (79 mln EUR).

Pomimo dynamicznego rozwoju, polski rynek dostaw jedzenia nadal cechuje się niską penetracją kanału online. W połowie 2019 roku 7% osób w grupie docelowej 15+ było aktywnymi użytkownikami Pyszne.pl. Potencjał wzrostu rynku delivery wciąż jest więc ogromny.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jednym z najważniejszych obszarów rozwoju biznesowego serwisu jest rozbudowa własnej usługi dostaw. Darmowa dostawa Pyszne.pl dostępna jest dla wybranych restauracji, które nie realizują własnych dowozów. Zamówienia dostarczane są przez pomarańczową flotę kurierów. „Chcemy zapewnić naszym klientom dostęp do pełnej bazy restauracji – również tych, które nie oferują własnej dostawy” – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl. Rekrutacja kurierów opiera się na rozmowie kwalifikacyjnej, a warunkiem koniecznym do podjęcia pracy jest komunikatywność, brak barier językowych i kultura osobista. „Priorytetem w przypadku naszej usługi dostaw jest jej jakość - nawet za cenę wyższego kosztu po naszej stronie” –wyjaśnia Arkadiusz Krupicz.

Z początkiem roku 2019 dostawy Pyszne.pl funkcjonowały w 3 miastach: Warszawie, Krakowie i Wrocławiu, obecnie – działają w 12 lokalizacjach, w tym w Poznaniu, Łodzi, Gdańsku, Gdyni, Lublinie, Szczecinie, Kielcach, Katowicach i Białymstoku. W trzecim kwartale 2019 usługa objęła także restauracje McDonald’s.