Partnerzy portalu
Raport: Czy branża delivery uratuje restauracje? Serwis horecatrends.pl zapytał Uber Eats, Pyszne.pl PizzaPortal.pl/Glovo, Wolt i Stavę, jak w czasach koronawirusa wygląda rynek dowozów

Raport: Czy branża delivery uratuje restauracje?

Czy branży food delivery uda się uratować restauracje? Serwis horecatrends.pl zapytał Uber Eats, Pyszne.pl PizzaPortal.pl/Glovo, Wolt i Stavę, jak w czasach koronawirusa wygląda rynek dowozów.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 18 marca 2020 08:51

13 marca 2020 premier Mateusz Morawiecki poinformował, że zawieszona zostaje działalność wszystkich restauracji, pubów, klubów, barów, kasyn i innych miejsc rozrywki. (Zob. Premier zawiesza działalność wszystkich restauracji i pubów). Ograniczeniu podlega spożywanie posiłków na miejscu. Dozwolone są dostawy i branie jedzenia na wynos.

Już dziś wiemy, że ta sytaucja będzie miała wiele przykrych konsekwencji (Por. Maciej Żakowski: branża HoReCa prawdopodobnie straci dorobek wielu lat) Bardzo zmieni również rozkład sił w branży. Cała nadzieja spoczywa obecnie na food delivery. 

– W związku z pandemią koronawirusa i akcją społeczną #ZostańwDomu, a później decyzjami rządu, przychody restauracji drastycznie spadły, szybka budowa kanałów dystrybucji online stanowi być albo nie być dla całej branży gastronomicznej. Restauracje z dnia na dzień straciły możliwość przyjmowania klientów i ratują się jedzeniem sprzedawanym na wynos – komentuje Bartosz Górecki z merce.com.

Ekspert przytacza, że już w ubiegłym roku za 1/4 obrotów polskich restauracji odpowiadały dostawy na wynos.

Jak przyznaje Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stava, restauracje są w bardzo trudnej sytuacji i muszą błyskawicznie, na nowo przemyśleć swój biznes.

– Powinny wziąć pod uwagę, że nowa rzeczywistość to nie jest kwestia dwóch czy trzech tygodni tylko najprawdopodobniej kilku miesięcy. Delivery to w tej chwili najbezpieczniejsza forma funkcjonowania gastronomii, a wypracowane m.in. przez Stavę procedury bezpieczeństwa chronią zarówno konsumentów, jak i obsługę restauracji oraz kurierów – mówi serwisowi horecatrends.pl.

Jego zdaniem restauratorzy dzisiaj powinni z całą mocą zaangażować się w promowanie tego kanału zamówień wśród swoich klientów i uświadamiać ich, jakie środki bezpieczeństwa zostały dla nich podjęte.

Trzeba mieć jednak świadomość, że nie każdą restaurację delivery uratuje.

– Niektóre kategorie gastronomii nie funkcjonują dobrze w dostawach, nie każdy rodzaj jedzenia nadaje się do wożenia i nie wszyscy konsumenci przyzwyczajeni są do zamawiania. Dlatego zdecydowanie potrzebne jest systemowe wsparcie gastronomii na poziomie rządowym – podkreśla wiceprezes Stava.

Zwiększone dostawy

Jak w tym tygodniu wyglądało zainteresowanie dostawą? To na razie zdecydowanie za krótki okres, by przewidywać, jak bardzo zwiększy się liczba zamówień u firm food delivery. Minęło zaledwie kilka dni. 

Nicolas Jedraszak, General Manager Poland Wolt, mówi serwisowi horecatrends.pl, że wzrosty widać, ale jest trochę za wcześnie by wyznaczyć jasny trend. Zmieniły się natomiast pory zamówień.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • aneta_120

    Dodam od siebie jedynie że jeśli z powodu aktualnego stanu epidemiologicznego szukają państwo zabezpieczeń mających za zadanie ochronę osób pracujących przy obsłudze klienta, warto (w miarę mozliwości) rozważyć zainwestowanie w osłony z płyty plexi lub przyłbice bhp, by jak najbardziej zminimalizować ryzyko zarażenia. Ze swojej strony zachęcam do sprawdzenia oferty firmy maglo.com.pl
    Pozdrawiam i życzę zdrowia
  • aneta_120

    Dodam od siebie jedynie że jeśli z powodu aktualnego stanu epidemiologicznego szukają państwo zabezpieczeń mających za zadanie ochronę osób pracujących przy obsłudze klienta, warto (w miarę mozliwości) rozważyć zainwestowanie w osłony z płyty plexi lub przyłbice bhp, by jak najbardziej zminimalizować ryzyko zarażenia. Ze swojej strony zachęcam do sprawdzenia oferty firmy www.maglo.com.pl
    Pozdrawiam i życzę zdrowia

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.