Partnerzy portalu
Restauracja influencerska - kto może ją otworzyć? Blow Burgers/Facebook

Restauracja influencerska - kto może ją otworzyć?

Jesteśmy w stanie stworzyć wirtualny koncept dla każdego, kto będzie miał na to ochotę. Wirtualna restauracja, kawiarnia czy cukiernia to również świetny placement reklamowy dla firm - mówi Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.

Autor: Anna Wrona Data: 21 lutego 2022 12:40

Rebel Tang wystartował z dwiema markami influencerskimi – siecią burgerów youtubera Blowka i daniami polecanymi przez aktora Michała Milowicza. Dlaczego zdecydowaliście się na marki sygnowane konkretnymi osobami?

Marek Cynowski, CEO Rebel Tang: Od początku istnienia Rebel Tang myśleliśmy o stworzeniu marki influencerskiej i ciekawej kolaboracji, chcieliśmy jednak najpierw być pewni, że na taką współpracę jesteśmy gotowi, a także znaleźć odpowiednich partnerów. Blowek i Michał Milowicz trafiają do zupełnie innych grup docelowych, podobnie jak menu obu wirtualnych restauracji - na takim zróżnicowaniu nam zależało.

Na czym konkretnie polega taka współpraca? Za co odpowiada influencer? Czy daje tylko swoją „twarz”? Czy współpracuje przy wyborze menu? Czy uczestniczy w zyskach?

Prace nad przygotowaniem obu konceptów prowadzone były w ścisłej współpracy z Blowkiem i Michałem Milowiczem. Przeprowadzaliśmy wiele paneli testowych, w których wybieraliśmy dania i wymyślaliśmy ich modyfikacje. Zapewniam, że Karol i Michał testowali każde z dań, zarówno te, które  znalazły się finalnie w kartach ich restauracji, jak i te, które nie przeszyły próby. Zapisy w umowach w obu przypadkach zostaną tajemnicą, ale dla jasności, każda za stron robi to co umie najlepiej. 

Na kim się wzorowaliście? Kto „sławny” ma już swoje restauracje i z sukcesem je prowadzi?

Tak, jak wspominałem, od dawna obserwujemy to, co robi się głównie za oceanem, i tam tego typu współpraca nie jest niczym nowym. Najgłośniej jak dotąd było o restauracji blogera Mr. Beast (90 mln subskrybentów na youtube), która odniosła ogromny sukces sprzedażowy. Swoje wirtualne koncepty ma również Mariah Carey - sprzedaje ciasteczka (mariahcareyscookies.com), Wiz Khalifa - popularny raper (hotboxbywizkhalifa.com), aktor Steve ​​Harvey również szykuje się do startu ze swoją kuchnią “Family Food”. Cały czas czekamy na informacje o największej chyba jak dotąd ogłoszonej współpracy - Tik Tok Kitchen. To niesamowite że tak wielka firma wchodzi w branżę wirtualnych restauracji. 

Polscy influencerzy coraz częściej tworzą własne marki (np. modowe, kosmetyczne) oraz wchodzą we współpracę z firmami spożywczymi i gastronomicznymi. Nie zawsze z powodzeniem. Jakich projektów jest obecnie za dużo, a jakie mają wciąż potencjał?

Nie mogę się wypowiadać na temat większości produktów tworzonych we współpracy z influencerami. Nasz model jest zupełnie inny i dużo mniej kapitałochłonny niż stworzenie własnego napoju czy kremu. Zawsze tego typu projekty będą miały potencjał z uwagi na zasięgi i ciekawość odbiorcy. Czy utrzymają się jednak na rynku i będą sukcesem? To zależy od strategii i pomysłu na rozwój tych produktów. My, tworząc Blow Burgers i MiloBar, przygotowaliśmy się gruntownie do ciągłego zaskakiwania klientów i wzbudzania chęci do sprawdzania czegoś nowego. 

Kto może myśleć o własnej marce gastronomicznej? Sportowcy, gwiazdy muzyki, aktorzy, youtuberzy, tiktokerzy… - osoby, z której grupy mają największy potencjał gastronomiczny?

Jesteśmy w stanie stworzyć wirtualny koncept dla każdego, kto będzie miał na to ochotę. Oczywiście o wiele łatwiej jest osobom czy markom już rozpoznawalnym, ich dotarcie do odbiorcy jest prostsze. Wirtualna restauracja / wirtualna kawiarnia / wirtualna cukiernia to również świetny placement reklamowy dla firm, cały czas czekamy na odpowiedni moment i odpowiedniego partnera, który chciałby zbudować nowy touch point w komunikacji ze swoimi klientami.

Zob. też. Wirtualne restauracje. Dla kogo ten biznes?

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • kajman

    Właściwa nazwa dla tego tworu to LUCYFERNIA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.