Partnerzy portalu
Restauracje w food courtach mogą powstrzymywać skutki niedziel bez handlu, współpracując z delivery Piotr Kruszyński, Prezes Zarządu, PizzaPortal.pl

Restauracje w food courtach mogą powstrzymywać skutki niedziel bez handlu, współpracując z delivery

W 2019 roku sklepy będą otwarte tylko w 15 niedziel, o 14 mniej niż w roku 2018. Jak wpłynie to na wyniki galerii handlowych i jakie możliwości niesie dla rynku delivery? Czy restauracje w food courtach współpracując z serwisami takimi jak PizzaPortal.pl, mogą powstrzymać negatywne efekty niedziel bez handlu ocenia Piotr Kruszyński, prezes PizzaPortal.pl

Autor: Horecatrends.pl Data: 16 stycznia 2019 10:11

Zdaniem Piotra Kruszyńskiego jedną z istotnych zmian, którą określa się często jako konsekwencję zakazu handlu w niedzielę, jest spadek liczby osób odwiedzających centra handlowe. Czy faktycznie wynika on tylko z zakazu?

– Zdecydowanie nie. To efekt postępujących zmian cyfrowych i społecznych, dzięki którym coraz częściej kupujemy online. Podobny trend obserwujemy np. w USA, gdzie e-commerce ma aż cztery razy większą dynamikę wzrostu niż offline. Silna ekspansja e-commerce w Stanach sprawia, że spada ilość powstających powierzchni handlowych, a nawet zamykane są sklepy stacjonarne znanych sieci – mówi.

– Podobne zmiany obserwujemy również w Polsce. Rodzą one potrzebę przedefiniowania modelu operacyjnego centrów handlowych, zwłaszcza że dodatkowe skutki „niedziel bez handlu” w tym roku będą jeszcze bardziej dotkliwe - będą to aż trzy niedziele w miesiącu. Można im jednak skutecznie zaradzić, czego dowodem są dane płynące z rynku delivery – m.in. z serwisu PizzaPortal.pl, który umożliwia zamawianie jedzenia z dostawą z restauracji znajdujących się w food courtach. Obserwacje PizzaPortal.pl pokazują, że konsumenci chętnie korzystają z tej możliwości, spędzając wolny czas w domu z bliskimi – dodaje. 

Według prezesa PizzaPortal.pl Food court faktycznie staje się też coraz ważniejszym elementem centrum handlowego.

– Obecne 10-15 proc. powierzchni centrum handlowego przeznaczona jest na gastronomię, a przewidujemy, że ten odsetek wkrótce urośnie do 20, nawet 25 proc. Restauracje w food courtach nie są objęte zakazem handlu w niedzielę i mogą w istotny sposób powstrzymywać negatywne efekty niedziel bez handlu współpracując z branżą delivery – prognozuje Kruszyński.

– W niehandlowe niedziele PizzaPortal.pl osiąga znaczne wzrosty liczby zamówień. W ostatnią niehandlową niedzielę – 13 stycznia – odnotowaliśmy 35 proc. wzrostu zamówień w porównaniu do średniej ze wszystkich niedziel handlowych w czwartym kwartale ubiegłego roku – wylicza prezes.

– Nasze doświadczenia ze współpracy z restauracjami znajdującymi się w centrach handlowych, a szczególnie ścisła kooperacja z Pasażem Grunwaldzkim we Wrocławiu, gdzie startowaliśmy z dostarczaniem jedzenia za pośrednictwem naszej sieci kurierów, pokazują, że owocuje to zdecydowanym wzrostem liczby zamówień i lojalności klientów. Te natomiast przekładają się na konkretne zyski restauracji i centrum handlowego w niedziele bez handlu – podsumowuje Piotr Kruszyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.