Partnerzy portalu
Rok 2020 dobry dla food delivery (raport) Podczas pandemii częściej zamawiamy jedzenie do domu; fot. shutterstock

Rok 2020 dobry dla food delivery (raport)

97 proc. ankietowanych internautów deklaruje, że w 2020 roku co najmniej raz zamówiło jedzenie z dowozem - wynika z raportu firmy Rebel Tang #FoodDelivery2020.

Autor: horecatrends.pl Data: 16 lutego 2021 07:49

Rebel Tang przeanalizował rynek dostaw restauracyjnych w percepcji użytkowników sieci w 2020 roku. Sprawdzono między innymi, jak często wspominano o dostawach z restauracji, o których aplikacjach do zamawiania jedzenia dyskutowano najczęściej, które dania są dla zamawiających w sieci najatrakcyjniejsze oraz jakie błędy popełniają restauracje podczas dowozu dań klientom. Analiza wykazała pewne tendencje, ale też pozwoliła zebrać rozmaite ciekawostki, jak choćby takie, że Polacy nie zamawiają śniadań z dowozem, a najczęściej decydują się na gotowe dania w piątki i to niekoniecznie z restauracji w których już kiedyś jedli.

Jak wynika z raportu, w 2020 roku o posiłkach zamawianych w dowozie wspomniano w sieci ponad 150 tysięcy razy. Temat najczęściej poruszany był w mediach społecznościowych, kolejno na Twitterze, Instagramie oraz Facebooku. Ważne źródło dyskusji o posiłkach z dostawą stanowiły portale internetowe i komentarze do artykułów.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Lockdown sprawił, że 67% ankietowanych internautów deklarowało, że w 2020 roku zamawiało jedzenie z dostawą częściej niż rok wcześniej.

Z danych aplikacji Glovo wynika, że użytkownicy smartfonów są najbardziej aktywni pod względem zamawiania jedzenia w weekendy, w porze obiadu i kolacji. Jednocześnie internauci deklarują, że najczęściej zamawianym przez nich posiłkiem jest obiad lub lunch.

 

72% ankietowanych internautów deklaruje, że posiada w smartfonie przynajmniej jedną aplikację do zamawiania jedzenia. Firma wskazała w raporcie najpopularniejsze aplikacje w 2020 roku.

Z analizy liczby wypowiedzi internautów w 2020 roku oraz danych Glovo, jednoznacznie wynika, że Polacy najchętniej zamawiają pizzę oraz burgery. Ogromną popularnością cieszyły się także sushi i dania kuchni polskiej (przede wszystkim schabowy i pierogi).

 

Na co najczęściej narzekali internauci zamawiający posiłki z dostawą?

Analiza negatywnych opinii internautów na temat dowozów dań w 2020, pozwala wyróżnić siedem zbiorów tematycznych:

Najczęściej narzekano na czas dostawy oraz opóźnienia. Jako że głód nie idzie w parze z cierpliwością, na przewlekłe oczekiwanie narzekało aż 25,8% osób niezadowolonych z dostaw. Więcej niż co piąta negatywna wzmianka (21,6%) dotyczyła błędów w aplikacji, na stronie lub w serwisie, za pośrednictwem którego klient składał zamówienie.

Wysoka liczba negatywnych opinii odnosiła się do kosztów dostawy (17,7%). Na brak kontaktu z restauracją lub nieuprzejmą obsługę klienta skarżyło się 11,1%. Bardzo zbliżona liczba publikacji wiązała się z niedostarczeniem zamówienia i oczekiwaniem na zwrot płatności 10,7%. Zaledwie 7,5% wzmianek dotyczyło jakości dostarczanego jedzenia oraz stanu, w jakim dotarł do konsumenta. Najmniej, bo nieco powyżej 5,6% stanowiły skargi na niezgodność posiłku z zamówieniem.

 

-  Mamy świadomość, że rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Dark kitchen w 2019 roku były warte w Europie ponad 200 mln dolarów. Dziś kwota ta znacznie wzrosła. Niezwykle dynamiczny rozwój konceptów wirtualnych kuchni, to nie tylko efekt trwającej epidemii koronawirusa, która napędza cały rynek dostaw online, ale także wynik adaptowania przez branżę gastronomiczną nowych technologii. Mając na uwadze powyższe, postanowiliśmy sprawdzić, jak polscy internauci dyskutowali o dostawach restauracyjnych, na jakich platformach najchętniej dzielili się wrażeniami i na co narzekają. Analiza wydała nam się na tyle interesująca, że postanowiliśmy podzielić się jej wynikami z rynkiem - opowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.