Partnerzy portalu
Rok 2020 dobry dla food delivery (raport) Podczas pandemii częściej zamawiamy jedzenie do domu; fot. shutterstock

Rok 2020 dobry dla food delivery (raport)

Autor: horecatrends.pl Data: 16 lutego 2021 07:49

97 proc. ankietowanych internautów deklaruje, że w 2020 roku co najmniej raz zamówiło jedzenie z dowozem - wynika z raportu firmy Rebel Tang #FoodDelivery2020.

Rebel Tang przeanalizował rynek dostaw restauracyjnych w percepcji użytkowników sieci w 2020 roku. Sprawdzono między innymi, jak często wspominano o dostawach z restauracji, o których aplikacjach do zamawiania jedzenia dyskutowano najczęściej, które dania są dla zamawiających w sieci najatrakcyjniejsze oraz jakie błędy popełniają restauracje podczas dowozu dań klientom. Analiza wykazała pewne tendencje, ale też pozwoliła zebrać rozmaite ciekawostki, jak choćby takie, że Polacy nie zamawiają śniadań z dowozem, a najczęściej decydują się na gotowe dania w piątki i to niekoniecznie z restauracji w których już kiedyś jedli.

Jak wynika z raportu, w 2020 roku o posiłkach zamawianych w dowozie wspomniano w sieci ponad 150 tysięcy razy. Temat najczęściej poruszany był w mediach społecznościowych, kolejno na Twitterze, Instagramie oraz Facebooku. Ważne źródło dyskusji o posiłkach z dostawą stanowiły portale internetowe i komentarze do artykułów.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Lockdown sprawił, że 67% ankietowanych internautów deklarowało, że w 2020 roku zamawiało jedzenie z dostawą częściej niż rok wcześniej.

Z danych aplikacji Glovo wynika, że użytkownicy smartfonów są najbardziej aktywni pod względem zamawiania jedzenia w weekendy, w porze obiadu i kolacji. Jednocześnie internauci deklarują, że najczęściej zamawianym przez nich posiłkiem jest obiad lub lunch.

 

72% ankietowanych internautów deklaruje, że posiada w smartfonie przynajmniej jedną aplikację do zamawiania jedzenia. Firma wskazała w raporcie najpopularniejsze aplikacje w 2020 roku.

Z analizy liczby wypowiedzi internautów w 2020 roku oraz danych Glovo, jednoznacznie wynika, że Polacy najchętniej zamawiają pizzę oraz burgery. Ogromną popularnością cieszyły się także sushi i dania kuchni polskiej (przede wszystkim schabowy i pierogi).

 

Na co najczęściej narzekali internauci zamawiający posiłki z dostawą?

Analiza negatywnych opinii internautów na temat dowozów dań w 2020, pozwala wyróżnić siedem zbiorów tematycznych:

Najczęściej narzekano na czas dostawy oraz opóźnienia. Jako że głód nie idzie w parze z cierpliwością, na przewlekłe oczekiwanie narzekało aż 25,8% osób niezadowolonych z dostaw. Więcej niż co piąta negatywna wzmianka (21,6%) dotyczyła błędów w aplikacji, na stronie lub w serwisie, za pośrednictwem którego klient składał zamówienie.

Wysoka liczba negatywnych opinii odnosiła się do kosztów dostawy (17,7%). Na brak kontaktu z restauracją lub nieuprzejmą obsługę klienta skarżyło się 11,1%. Bardzo zbliżona liczba publikacji wiązała się z niedostarczeniem zamówienia i oczekiwaniem na zwrot płatności 10,7%. Zaledwie 7,5% wzmianek dotyczyło jakości dostarczanego jedzenia oraz stanu, w jakim dotarł do konsumenta. Najmniej, bo nieco powyżej 5,6% stanowiły skargi na niezgodność posiłku z zamówieniem.

 

-  Mamy świadomość, że rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Dark kitchen w 2019 roku były warte w Europie ponad 200 mln dolarów. Dziś kwota ta znacznie wzrosła. Niezwykle dynamiczny rozwój konceptów wirtualnych kuchni, to nie tylko efekt trwającej epidemii koronawirusa, która napędza cały rynek dostaw online, ale także wynik adaptowania przez branżę gastronomiczną nowych technologii. Mając na uwadze powyższe, postanowiliśmy sprawdzić, jak polscy internauci dyskutowali o dostawach restauracyjnych, na jakich platformach najchętniej dzielili się wrażeniami i na co narzekają. Analiza wydała nam się na tyle interesująca, że postanowiliśmy podzielić się jej wynikami z rynkiem - opowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz