Partnerzy portalu
Rynek dostaw jedzenia rośnie. Sięgnie 10 mld zł do 2025 r. Rynek dostaw jedzenia w 2025 r. osiągnie wartość ponad 10 mld zł/ fot. shutterstock

Rynek dostaw jedzenia rośnie. Sięgnie 10 mld zł do 2025 r.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 07 czerwca 2021 10:46

Rynek food delivery w Polsce nie zwalnia. Cały rynek dostaw jedzenia w 2020 roku urósł o 42%. Już w 2025 roku segment osiągnie wartość ponad 10 mld zł.

  • Pandemia miała znaczący wpływ na zmiany na rynku gastronomicznym, szczególnie na rozwój sektora food delivery.
  • Wzrosły zarówno wolumen dostaw, jak i średnia wartość rachunków, aż o ponad 10% rok do roku.
  • Da Grasso odnotowało w 2020 roku 4,5 mln zrealizowanych dostaw.

Pizza od lat zajmuje pierwsze miejsce na liście potraw zamawianych z dowozem jedzenia w naszym kraju. W przeszłości była „pionierem” nowego, niespotykanego wcześniej sposobu jedzenia. Teraz uważana jest za „weterana” kategorii, mimo, iż oferta z roku na rok jest coraz bogatsza. Kluczowymi czynnikami wyboru restauracji są odległość, zapewniająca, że produkt nie wystygnie i nie straci na jakości, oraz czas dostawy.

Klienci uważają, że włoski przysmak może być z powodzeniem jedzony również w biegu, w celu szybkiego zaspokojenia głodu. Przy takiej konsumpcji liczy się przede wszystkim szybkość, a lokale sieciowe z odpowiednio zorganizowanym systemem dostaw doskonale wpisują się w to oczekiwanie.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Rynek dostaw - lekarstwem na pandemię

Dla wielu restauratorów czynnikiem decydującym o wprowadzeniu opcji dostawy był wybuch pandemii i szereg ograniczeń w tradycyjnej działalności. Da Grasso postawiło na rozwój kanału delivery na długo przed kryzysem, a w całej sieci aż ok. 80% wszystkich zamówień stanowią te realizowane z dowozem.

- Na kanał delivery postawiliśmy już dawno i dzięki temu zarówno całe przedsiębiorstwo, jak i poszczególni franczyzobiorcy dobrze poradzili sobie w nowej rzeczywistości. Obecnie stawiamy na rozwój kanału online, gdyż to kolejny trend, którego nie można ignorować – mówi Magdalena kierownik działu franczyzy w Da Grasso.

Pizza - danie narodowe Polaków

Zwyczaje w zakresie zarówno spożycia, jak i zamawiania pizzy zmieniły się znacząco na przestrzeni ostatnich 25 lat. Kiedyś wyjście do pizzerii było świętem samym w sobie, a na dowóz mogły sobie pozwolić jedynie osoby z dużych miast, gdzie operowały duże sieci. Teraz pizza stała się daniem uniwersalnym, powszechnym, a jej zamawianie to niemalże codzienność.

- W kolejnych latach przewidujemy stały i dynamiczny rozwój rynku dostaw, a nasz produkt będzie niezmiennie wpisywał się w ten kierunek. Myślę, że pizza pozostanie top of mind w kategorii, a miejsc oferujących jedynie dowóz będzie coraz więcej. Pandemia zmieniła zwyczaje, częściowo wykluczając „tradycyjne” lokale z rynku. Jednak spodziewamy się, że duża część klientów do nich wróci – wyjście na pizzę znowu będzie stanowić odskocznię od codzienności, tak jak to bywało dawniej – mówi prezes sieci Da Grasso, Magdalena Piróg.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz