Partnerzy portalu
Słoik czy pizza? Jedzeniowe wybory studentów fot. shutterstock

Słoik czy pizza? Jedzeniowe wybory studentów

Jeszcze kilka lat temu mieszkańcy akademików, którzy wyczerpali przywiezione z domu zapasy, musieli zadowolić się gotowanymi parówkami, daniami typu instant bądź nieśmiertelnym makaronem z serem i keczupem. Dzisiaj możliwości zaspokojenia głodu jest zdecydowanie więcej.

Autor: horecatrends.pl Data: 06 marca 2019 10:27

Według badań przeprowadzonych przez PizzaPortal.pl na reprezentatywnej grupie internautów, 56% procent osób zamawiających jedzenie w wieku do 24 lat zadeklarowało, że wykorzystało do tego Internet w ostatnim czasie. Oznacza to, że stanowią oni najbardziej zdigitalizowaną grupę klientów.
W poniedziałki składane jest 16% zamówień online. Kolejny wzrost notuje się pod koniec tygodnia - w czwartki, piątki i niedziele do nawet 17% zamówień.

Studenckie menu musi spełniać kilka kluczowych elementów – być tanie, syte, smaczne i łatwo dostępne. Nic więc dziwnego, że najpopularniejszym daniem, na które decydują się studenci jest pizza. Badania dowodzą, że aż 61% ich zamówień dotyczy właśnie najpopularniejszego przysmaku świata. Drugie miejsce zajmuje kebab (19%), a na trzecim uplasowały się burgery (9%). Poza podium znalazły się m.in. dania kuchni chińskiej oraz japońskiej. Zdecydowanie najwięcej zamówień przypada na godziny wczesnowieczorne. Jest to bowiem okres poprzedzający najważniejsze zajęcia w kalendarzu studenta, jakimi są spotkania ze znajomymi. Między 18 a 20 składanych jest ponad 30% zamówień

Średnia wartość zamawianego przez studentów jedzenia jest niższa od średniej o 10% co wynika głównie z preferowanego przez nich menu, a także dużej ilości restauracji oferujących konkurencyjne ceny, które są atrakcyjne dla studentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.