Z powodu obostrzeń wprowadzonych na czas pandemii 30 tysiącom restauracji grozi zamknięcie a 400 tysięcy pracowników branży gastronomicznej może stracić pracę. SmartLunch postanowił im pomóc i na czas pandemii udostępnić za darmo swoją platformę do zamawiania posiłków, zrzekając się prowizji od sprzedaży.
#BiznesWspieraGastro to ogólnopolska kampania, w której wsparcie uzyskują dwie strony - restauratorzy, którzy znajdują się często w krytycznej sytuacji finansowej i firmy, które mogą zamówić posiłki dla swoich pracowników. Nad wszystkim pieczę trzyma organizator akcji - wrocławska firma SmartLunch.
Od 2014 roku twórcy platformy SmartLunch zorganizowali ponad 5 mln posiłków dla 200 firm z całej Polski. Z aplikacji korzysta m.in. Revolut, Mercedes Manufacturing Polska, Śnieżka czy Tymbark.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Akcja #BiznesWspieraGastro rusza od 1 grudnia 2020 roku i trwa do odwołania przez Organizatora. W czasie trwania kampanii SmartLunch za darmo udostępnia swoją platformę, na której zgłaszające się firmy mogą zamawiać posiłki dla swoich pracowników. Potrzebujących restauracji są tysiące, a możliwość dostarczania posiłków do okolicznych firm w trakcie pandemii daje im szansę na przetrwanie.
“Na wrocławskim rynku istniejemy już od 33 lat. Jesteśmy pierwszą restauracją vege w tej części Europy. Historia naszej firmy to również historia pracowników, z których bardzo wielu pracuje z nami od samego początku powstania Restauracji Vega. W czasie przed pandemią byliśmy miejscem tętniącym życiem. Dziś walczymy o przetrwanie. Nie chcemy w taki sposób kończyć naszej historii, chcemy zawalczyć o lepsze jutro i utrzymać miejsca pracy” - mówi Radosław Bartkowiak, Menadżer Restauracji Vega, Wrocław.
Poza restauracjami z długoletnią tradycją są również nowopowstałe lokale, które trafiły na trudny moment do rozwoju swojego biznesu. Odnotowują one nawet o 70-80% spadki sprzedaży.
“Zdajemy sobie sprawę, że już w trakcie pierwszej fali pandemii powstało bardzo dużo akcji niesienia pomocy restauratorom. Zdecydowaliśmy jednak, że mając tak duże doświadczenie w branży możemy wesprzeć restauratorów zapewniając im stały wolumen zamówień. Dodatkowo rezygnujemy z prowizji dla restauratorów, którzy są w najtrudniejszej sytuacji finansowej. Wielu współpracujących już z nami restauratorów radzi sobie w obecnej sytuacji głównie dlatego, że zapewniamy im stabilny dochód, który mogą uzyskać dzięki codziennemu dostarczaniu posiłków do firm” - mówi Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.