Partnerzy portalu
Stava na FRSiH: Trudno spotkać restauratora, który nie realizuje dowozów albo nie myśli o tym

Stava na FRSiH: Trudno spotkać restauratora, który nie realizuje dowozów albo nie myśli o tym

– Czas oczekwiania klientów na jedzenie z restauracji bierze się dziś nie z tego, że restauracja długo gotuje, tylko że czeka na kierowcę. Jeżeli przeciętnie ma jednego kierowcę, to zamówienia spływają, kuchnia jest je w stanie wydać, ale kurier jest jeszcze w trasie z poprzednimi zamówieniami – mówił Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stava, podczas debaty #HorecaTrendsTalks – przyszłość gastronomii w rękach food delivery, która odbyła się w ramach XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Autor: horecatrends.pl Data: 13 listopada 2019 17:40

Jak przytoczył Grzegorz Aksamit, w Polsce ok. 65 proc. rynku food delivery to zamówienia składane przez telefon (ulotka + telefon). Pozostałe 35 proc. to rynek online, na który składają się portale, aplikacje, strony własne restauracji. 

– Trudno dziś spotkać restauratora, który nie realizuje jeszcze dowozów albo nie myśli o tym, by je realizować. Kluczowe dla restauracji jest zniwelowanie do zera bariery wejścia. Dziś sytuacja jest taka, że jeżeli restaurator chce realizować dowozy, to nawet jeśli ma 1 dowóz dziennie, może być on dla niego rentowny. To napędziło wzrost rynku delivery – stwierdził.

Wiceprezes Stava zdradził, że robienie bardzo szybkich dostaw wiąże się z niełączeniem zamówień. Kierowca nie może zabrać dwóch dań na raz, ponieważ nie zdąży dowieźć tego drugiego do 30 min. Jest to też barierą w pokazywaniu klientom kuriera na mapie.

– Ten rynek działa tak, że dostawy najczęściej jeżdżą skumulowane. Kierowcy regularnie wyjeżdżają z dwoma posiłkami na raz. Droga do jednego klienta zajmuje 10-15 min, droga do kolejnego klienta to kolejne 10-15 min (plus czas u niego). Czas oczekwiania klientów na jedzenie z restauracji bierze się dziś nie z tego, że restauracja długo gotuje, tylko że czeka na kierowcę. Jeżeli przeciętnie ma jednego kierowcę, to zamówienia spływają, kuchnia jest w stanie wydać, ale kurier jest jeszcze w trasie z poprzednimi zamówieniami. Są oczywiście restauracje, które realizują dowozy bardzo szybko, ale standard (90 proc. dostaw) to 1,5 godziny. Średnia ok. 45-50 min – podsumował.

Na czas dostawy posiłków może wpływać też niefortunna z punktu widzenia delivery lokalizacja restauracji.

– Dzisiaj mamy problem z wieloma restauracjami, które otwierając się, nie myślały o dowozach. Znajdują się na ulicach handlowych mających zakaz wjazdu (np. ul. Piotrkowska w Łodzi) czy w galeriach handlowowych, w których od parkingu (na którym kierowca może zostawić auto) do food courtu jest czasami 10 min na piechotę – dodał.

Grzegorz Aksamit był prelegentem debaty #HorecaTrendsTalks – przyszłość gastronomii w rękach food delivery, która odbyła się 5 listopada w ramach XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

ZOBACZ RELACJĘ I ZDJĘCIA z DEBATY

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.