Partnerzy portalu
Telepizza w polskich rękach. Sieć przejęta przez byłych menedżerów Subway Michał Igor Piasecki i Daniel Piekarski wykupili 100 proc. udziałów w spółce Telepizza. / fot. materiały prasowe

Telepizza w polskich rękach. Sieć przejęta przez byłych menedżerów Subway

Autor: oprac. JS Data: 31 maja 2022 09:50

Hiszpańska sieć pizzerii Telepizza ma nowych właścicieli. Michał Igor Piasecki i Daniel Piekarski wykupili 100 proc. udziałów w należącej do Hiszpanów spółce Telepizza Poland.

Hiszpańska sieć pizzerii Telepizza powstała w Madrycie w 1988 roku. W Polsce, pod nazwą Telepizza Poland sp. z o.o., funkcjonuje od 1992 roku. W szczytowym okresie działalności miała u w kraju nad Wisłą 130 lokali. O wycofaniu się Hiszpanów z naszego rynku i sprzedaży ich udziałów mówiło się już w 2018 roku. Potencjalnym nabywcą, wówczas 107 restauracji, miała być spółka AmRest, do której w Polsce należą takie marki jak KFC czy Pizza Hut. Teraz sieć licząca obecnie 65 lokali, jest kontrolowana i zarządzana przez dwóch Polaków Michała Igora Piaseckiego i Daniela Piekarskiego. Nowi właściciele to menadżerzy z wieloletnim, międzynarodowym doświadczeniem w rozwoju marki i lokali SUBWAY.

Telepizza Poland zmieniła nazwę na T-pizza sp. z o.o. i ma ambicje zostać liderem rynku food delivery w Polsce

Marka Telepizza  nie znika z rynku, na mocy umowy licencyjnej nowi właściciele zachowali prawo do korzystania ze znaków towarowych. Z końcem 2021 roku spółka Telepizza Poland zmieniła nazwę na T-pizza sp. z o.o.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Nowi właściciele nie zamierzają rezygnować z dotychczasowego brandu i franczyzowego modelu działalności. Utrzymują też, we wszystkich swoich restauracjach, dotychczasową ofertę, która w 80% sprzedaży obejmuje cały wachlarz różnego rodzaju pizzy, zaś w pozostałych 20% - startery, sałatki, desery i napoje.

Spółka deklaruje też podtrzymanie swojego dotychczasowego, wiodącego modelu działalności, tj. realizacji dostaw pizzy do biur, mieszkań i domów w oparciu
o zamówienia składane telefoniczne i online. Obecnie 75% sprzedaży realizowana jest w ten sposób. W tym zakresie Telepizza ma ambicje powrotu do pozycji lidera rynku food delivery w Polsce. 

- W pełni świadomie i z dużą rozwagą podchodziliśmy do jakichkolwiek "informacyjnych fajerwerków" związanych z przejęciem od Hiszpanów udziałów w Telepizza Poland. Spółka wymagała głębokiej restrukturyzacji na poziomie finansowym jak i operacyjnym. Musieliśmy radykalnie obniżyć koszty uzyskania przychodów na poziomie całej sieci. Musieliśmy zoptymalizować logistykę, łańcuch dostaw i zatrudnienie. Dlatego dopiero teraz, kiedy udało nam się osiągnąć te cele, możemy odpowiedzialnie poinformować, że marka Telepizza teraz w strukturach spółki T-pizza sp z o.o. jest, będzie i jeszcze nie jednym zaskoczy na krajowym rynku - wyjaśnia Michał Igor Piasecki, prezes zarządu T-pizza, zarządczy marki Telepizza w Polsce.

Brand, oferta, działania operacyjne oraz grupa docelowa marki wymagają odświeżenia oraz nowej, efektywnej, elastyczności rynkowej i na tym zamierzają się skupić nowi właściciele spółki.

- Widzimy potencjał marki wynikający z jej historycznych dokonań i obecności rynkowej w Polsce ale przede wszystkim widzimy jej potencjał rozwojowy - możliwość tworzenia nowych komplementarnych konceptów pozwalających poszerzyć obecną skalę sieci i ilość jej odbiorców. Elastyczność w zarządzaniu obecnymi i nowymi franczyzami, skuteczna i efektywna komunikacja z dotychczasową oraz pokoleniowo młodszą i najmłodszą grupą docelową, bardzo ostrożne ale zauważalne zmiany wizerunkowe, to wyzwania dla Telepizzy, które skutecznie zamierzamy wdrażać i teraz już systematycznie o tym rynek informować - dodaje Daniel Piekarski, v-ce prezes zarządu T-pizza sp. z o.o.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz