Taco - sztandarowy przysmak kuchni meksykańskiej - będzie najpopularniejszym daniem 2020 roku. Tak wskazuje tegoroczna edycja raportu Uber Eats FoodCast. Za nim uplasowały się odpowiednio: pizza, poke bowls i shawarma. W badaniu przeanalizowano kilka milionów wyszukiwań użytkowników z aplikacji Uber Eats, aby wskazać główne preferencje żywieniowe mieszkańców Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Oprócz typowych evergreenów, czyli potraw, które zawsze są na topie i dostępnych w jedzeniu w dostawie, wśród popularnych trendów żywieniowych znajdują się w nadchodzącym roku: kwiat lotosu, mochi (japońskie ciastka z ryżu i mąki ryżowej) oraz bibimbap (danie kuchni koreańskiej, zbliżone do bowla).
Co będziemy zamawiali w kolejnej dekadzie? W najnowszej edycji raportu prognoz żywieniowych Uber Eats przyjrzał się produktom spożywczym, coraz szybciej zyskującym na popularności podczas składania zamówień w aplikacji.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Na podstawie wyszukiwań oraz liczby zamówień użytkowników aplikacji Uber Eats, zdecydowanie najmocniej uwagę przykuwają dania z... siemieniem lnianym. Prawdopodobnie będzie to najpopularniejszy superfoods w 2020 roku.
W większości europejskich restauracji standardem staną się menu oferujące dania z olejem CBD (legalny, organiczny związek chemiczny z grupy kannabinoidów, występujący w konopiach). Z kolei kombucha – czyli musujący napój na bazie sfermentowanej herbaty – będzie stałym dodatkiem do posiłków.
Natomiast weganie i fleksitarianie, a przede wszystkim ich wysublimowane podniebienia, rzadziej będą sięgać po sprawdzone już substytuty mięsa, jak tofu czy seitan, a częściej będą wybierali nowe produkty, jak tempeh (charakterystyczny dla kuchni indonezyjskiej zamiennik wytwarzany z ziaren soi) lub chlebowiec (owoc z rodziny morowatych, występujący w tropikalnej Azji). Ten ostatni przeżywa „drugą młodość” - w zeszłorocznym raporcie Foodcast Uber Eats tracił on raczej na popularności.
– W 2019 r. zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost świadomości tego, co jemy i zamawiamy. Według naszych danych użytkownicy Uber Eats chcą wiedzieć, skąd pochodzą spożywane przez nich produkty, w jakich warunkach były uprawiane lub hodowane oraz czy posiadają witaminy i składniki odżywcze. Co więcej, konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na kwestie warunków pracy osób wytwarzających dane artykuły – mówi Jeanette Mellinger, Dyrektor Działu User Research w Uber Eats.
– Kierunki zapoczątkowane w minionym roku, obecnie przeszły do mainstreamu. Substytuty mleka i mięsa zdecydowanie zyskały na popularności. Konsumenci zaś poszukują produktów bogatych w prozdrowotne składniki – jak nasiona lnu – dodaje Mellinger.
Według niej obok zawsze popularnego popcornu, na stałe na naszych talerzach zagoszczą warzywa takie, jak dynia, grzyby czy czosnek, ponieważ trend zdrowego odżywiania będzie jeszcze zyskiwał na popularności.
– Jesteśmy dumni, widząc jak platforma Uber Eats zmienia postrzeganie segmentu posiłków na dowóz z niedzielnych grzeszków, na zdrowe, codzienne dania – podsumowuje Jeanette Mellinger.
1. Len
2. Olej CBD
3. Kombucha
4. Czosnek
5. Kurki
6. Kakao
7. Prażona kukurydza
8. Dynia
9. Chlebowiec (owoc z rodziny morowatych, występujący w tropikalnej Azji)
10. Tempeh (charakterystyczny dla kuchni indonezyjskiej zamiennik wytwarzany z ziaren soi)
1. Izraelska
2. Skandynawska
3. Etiopska
4. Koreańska
5. Armeńska
1. Sriracha (tajski sos chilli z dodatkiem czosnku, octu, cukru i soli)
2. Taro (tropikalny kuzyn ziemniaka, występujący w rejonach Hawajów i Polinezji)
3. Matcha
4. Tofu
5. Kimchi
Badanie FoodCast zostało przeprowadzone od maja do listopada 2019 roku. Przeanalizowano w nim kilka milionów wyszukiwań użytkowników zamawiających potrawy przy użyciu aplikacji Uber Eats w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).
Nie przegap najważniejszych wiadomości