Partnerzy portalu
Uber Eats na FRSiH: Startowaliśmy jako brand, który miał za sobą dużego brata Jakub Pietraszek, dyrektor generalny Uber Eats Poland

Uber Eats na FRSiH: Startowaliśmy jako brand, który miał za sobą dużego brata

– Startowaliśmy jako brand, który miał za sobą dużego brata, czyli Ubera. Świadomość marki już była. To, co musieliśmy zrobić, to zbudować świadomość marki Uber Eats w Polsce. W 2017 roku startowaliśmy z 2 miastami. Rok później mieliśmy 5 miast. W tym momencie mamy 16 miast, a rok się jeszcze nie skończył. 11 miast dodaliśmy wyłącznie w tym roku. To okres dynamicznego wzrostu, nie tylko jeśli chodzi o miasta, ale też restauracje oraz oferowane usługi. Posiadamy największą bazę współpracujących z nami kurierów-dostawców – mówił Jakub Pietraszek, dyrektor generalny Uber Eats Poland, podczas debaty #HorecaTrendsTalks – przyszłość gastronomii w rękach food delivery.

Autor: horecatrends.pl Data: 14 listopada 2019 13:03

Jakub Pietraszek omówił nowe usługi Uber Eats Poland. – Od lipca 2019 roku w dużych miastach wprowadziliśmy usługę Pick-up, w której klient zamawiając posiłek przez naszą aplikację, ma możliwość odbioru samodzielnie w restauracji.  W porównaniu do lipca tego roku wzrost zamówień w usłudze pick-up jest 5-krotny (lipiec vs.październik) – mówił.

Dyrektor generalny Uber Eats Poland opowiedział również o Uber for Bussines. – To zintegrowana usługa. Badamy zapotrzebowanie rynku. Możemy w przyszłości oferować naszym partnerom biznesowym możliwość, żeby lepiej i efektywniej zarządzać zamawianiem przejazdów i zamawianiem posiłków do biur. Firma dostanie jeden zbiorczy rachunek. Mamy kontrolę nad tym, kto co zamawia, o jakich porach i w jakiej lokalizacji – stwierdził.

Trzecią nową rzeczą jest usługa "Bring Your Own curier", która ruszyła w lipcu tego roku. – Zaczęliśmy współpracę z restauracjami, które mają swoją własną flotę dostawców. Tu też widzimy bardzo duży wzrost – 200-400 proc. miesiąc do miesiąca. W następnym roku szykujemy model subskrypcyjny – za pewną opłatę miesięczną dostajemy preferencje i bonusy, których standardowi użytkownicy nie posiadają – zapowiedział Jakub Pietraszek.

Prelegent opowiedział również o testach zrobionych przez Uber Eats w Stanach Zjednoczonych wspólnie z McDonald’s.

– Sam odbiór jedzenia jest dosyć łatwy – sterowany przez dedykowaną do tego osobę. Problemem jest ostatni odcinek. Mamy dwa rozwiązania: jedno to pick-up point, do którego dron dostarcza jedzenie. Kierowca-dostawca pokonuje ostatni etap dostawy. Drugie rozwiązanie to wylądowanie na samochodzie dostawcy, który wykonuje ostatni etap dostawy. Ja jestem trochę bardziej optymistą. Jest dużo problemów legislacyjnych i regulacyjnych, ale nad nami jest więcej miejsca niż na ulicach. Trwają testy. Czy to będzie food delivery czy inna branża – tego nie wiemy. Jestem bardzo ciekawy przyszłości w tym zakresie – powiedział.

Jak przyznał, ten rok był rokiem weganizmu i wegetarianizmu.

– Wartość roślinnych zamienników mięsa do 2025 roku osiągnie 28 mld dol w skali globalnej. Obecnie jest to 12 mld dol, czyli czeka nas ponad dwukrotny wzrost. Ten trend utrzyma się w przyszłości. Dane operacyjne z naszej platformy to potwierdzają. Obecnie mamy 10 proc. restauracji, które specjalizują się w daniach wegetariańskich/wegańskich. Pierwsze półrocze tego roku versus pierwsze półrocze poprzedniego roku to wzrost 150 proc. – przytoczył.

Jakub Pietraszek był prelegentem debaty  #HorecaTrendsTalks – przyszłość gastronomii w rękach food delivery, która odbyła się 5 listopada 2019 roku w ramach XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

ZOBACZ RELACJĘ I ZDJĘCIA

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.