Rok 2021 - nieco spokojniejszy od poprzedniego dla branży delivery - Glovo przeznaczył m.in. na rozwój. Może pochwalić się także obecnością w 1300 nowych miastach na świecie.
Glovo podsumowało miniony rok i dzieli się danymi na temat zachowań konsumenckich użytkowników w Polsce na tle innych krajów. Najwierniejszy i najbardziej aktywny użytkownik Glovo w Polsce złożył już ponad 10500 zamówień na łączną kwotę 39 tys. euro.
Glovo odnotował też wzrost popularności zamówień specjalnych, czyli takich spoza oferty sklepów i restauracji dostępnych w aplikacji. W 2021 roku jedno z najbardziej niestandardowych zamówień Glovo w Polsce składało się z dokładnie 732 kubków herbaty na wynos. Mieszkaniec Czarnogóry poprosił kurier o dostarczenie…dokumentów rozwodowych, a użytkownik z Gruzji zamówił w aplikacji pokarm dla anakondy.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Polacy stawiają na smaki klasycznej kuchni amerykańskiej, Hiszpanie i Portugalczycy najczęściej składają zamówienia na burgery w przeróżnych wersjach, a Rumuni - pizzę. Nieustannie rośnie także popularność kuchni wegetariańskiej i wegańskiej. Glovo, tylko w 2021 roku, odnotowało 61 proc. wzrost zamówień tego typu dań, w porównaniu do poprzedniego roku. Niebagatelny wzrost zainteresowania zanotowała także kuchnia hiszpańska (+71%) oraz wywodzący się z Japonii ramen (+295%).
10:00 rano to czas, w którym użytkownicy zamawiają najwięcej słodkości. W 2021 roku top 3 ulubionych słodkich pozycji w Glovo na świecie to eklery, naleśniki oraz churros. Zaraz z nimi znalazły się lody i croissanty. W Polsce najchętniej zamawialiśmy w dostawie wszelkiego rodzaju ciasta. Najsłodszymi miastami minionego roku był Madryt, Barcelona i Tibilisi - tam kurierzy dostarczali słodkie zamówienia najczęściej.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.