Partner portalu
Webinar Pyszne.pl: Pozyskiwanie klientów - wybór odpowiedniej ścieżki rozwoju dostaw (wideo) Webinary Pyszne.pl

Webinar Pyszne.pl: Pozyskiwanie klientów - wybór odpowiedniej ścieżki rozwoju dostaw (wideo)

W stworzonym przez Pyszne.pl Poradniku skutecznych dostaw eksperci tłumaczą, że pozyskanie klientów – własnymi kanałami (np. przez strone internetową) czy dzięki współpracy z serwisami, można rozpatrywać z kilku perspektyw. Na co należy zwrócić szczególną uwagę i co jest najistotniejsze z punktu widzenia restauracji? Na to pytanie odpowiadaliśmy podczas webinaru.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 08 lipca 2020 15:21

- Jeśli restauracja rozważa pozyskanie klientów bezpośrednio przez własną stronę internetową zyskuje możliwość tworzenia własnej bazy danych klientów. Może też śledzić zachowania swoich gości i może kierować do nich bezpośrednie działania marketingowe. Takiej możliwości nie daje współpraca z agregatorami, ale z drugiej strony pozwala ona na uzyskanie pełnego obrazu rynku i wiedzy opartej na doświadczeniach innych jego uczestników. Współpraca z serwisami zwalnia także restauratorów z prowadzenia kampanii marketingowych czy w social mediach - podkreśliła Ola Lazar, ekspertka branży foodtech.

Jej zdaniem, każdy restaurator powinien rozważyć co jest dla niego dobre i obrać odpowiedni kierunek rozwoju dostaw. - Rekomenduję przetestowanie obu rozwiązań, które pozwolą na oszacowanie zarówno korzyści, jak i kosztów - dodała.

Zatem można - i warto - działać na dwa fronty. - Znam wiele restauracji, które tak właśnie działa - mówiła.

Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor generalny Pyszne.pl, podkreślił, że należy testować różne opcje pozyskiwania klientów dostaw i je porównywać. - Warto pamiętać, że biznesu dowozowego nie da się zrobić w tydzień czy dwa. Nie robimy go na miesiąc, ale na lata. Warto więc przemyśleć wszystkie aspekty, aby podjąć właściwe decyzje, które wyprzedzą działania konkurencji i zapewnią klientów - mówił.

- Nam nie zależy, aby wszystkie zamówienia pochodziły od nas, ale chcielibyśmy, aby lokale zgromadzone na Pyszne.pl miały stabilną pozycję na rynku i stale generowała zamówienia. Będziemy je wspierać dodatkowymi zamówieniami - przyznał.

Prowizje dla serwisów

Niektóre restauracje zgłaszają temat prowizji, które są ich zdaniem za wysokie. Jak to wygląda w Pyszne.pl?

Jak tłumaczy Arkadiusz Krupicz, stawki zależą od modelu współpracy z serwisem, a właściwie od tego kto świadczy dowóz posiłków. Jeśli my nie angażujemy swoich kierowców, a tylko umożliwiamy złożenie zamówienia to pobieramy 13 proc. od wartości zamówienia. W tym drugim modelu pobieramy 30 proc., czyli 13 proc. za zamówienie i 17 proc. za usługę dostarczenia posiłku do klienta.

Pobierz bezpłatny poradnik i dowiedz się więcej!

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.