Aby goście zamawiali posiłki w dowozie, muszą wiedzieć, że istnieje taka możliwość. Podczas webinaru zorganizowanego przez Pyszne.pl i redakcję Horecatrends.pl, mówiliśmy o tym, co można zrobić, aby poszerzyć świadomość usługi dostaw.
- Najprostszym sposobem na poinformowanie gości o usłudze dostaw jest wykorzystanie samego lokalu. W tym celu używa się naklejek, potykaczy oraz standów ustawionych na stolikach. To skuteczne i stosunkowo tanie rozwiązanie. Inną metodą jest wykorzystanie siły marketingu szeptanego, rekomendacji, social mediów i własnego profilu. To ważne szczególnie w przypadku lokali, które mają sporą liczbę fanów, a wcześniej nie były kojarzone z usługą dostaw - mówił Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor generalny Pyszne.pl.
Jego zdaniem warto także wsłuchiwać się w opinie, które klienci wystawiają restauracjom w sieci.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
- Doradzałabym, aby traktować recenzje restauracji w serwisach społecznościowych jako darmową informację zwrotną od klientów i wskazówkę co jest istotne z punktu widzenia zamawiającego czy gościa i co można poprawić. Do recenzji trzeba podejść ze spokojem, nie walczyć z nimi, niektóre zignorować. Warto też spojrzeć na nie jako źródło wniosków do poprawy jakości obsługi - przekonywała Ola Lazar, ekspertka rynku foodtech.
Arkadiusz Krupicz podkreślił także, że warto oddzielać to co jest merytoryczne i pozwoli nam usprawnić usługi. - Liczba elementów, które składają się na skuteczny dowóz nie jest skończona. Nie robimy tej usługi przez tydzień, więc warto poświecić trochę czasu na przygotowania i regularne usprawniania. Dobrze odrobione "lekcje" zostaną z nami na długi czas i będą owocować w przyszłości - podkreślił.
- Warto prosić o recenzję klientów, którzy mają szansę być zadowoleni - mówił Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stavy. Jego zdaniem, większą szansę do wystawienia ocen mają ci niezadowoleni klienci, dlatego nie trzeba wstydzić się prosząc o pozytywne opinie.
Jak podkreślił Aksamit, niedocenianym kanałem marketingowym dla dostaw jest radio. W wielu miejscowościach to szalenie skuteczna i stosunkowo tania reklama. Restauracje zapominają także o wciąż silnej sile marketingowej papierowych ulotek.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.